6 Reacties
3 maanden geleden
Iets anders geval, onze dochter wilde perse nog melk voor het slapen gaan. Wij hebben de week voor haar 4e verjaardag benoemd dat ze bijna een grote meid is omdat ze naar de basisschool gaat en melk voor baby's is. Op de avond van haar verjaardag ging haar melk naar een glaasje water en geen nutrilonmelk meer aangeraakt sindsdien
3 maanden geleden
Ik heb mijn zoon voor zn vierde verjaardag een leuke knuffel laten uitzoeken in de speelgoedwinkel en laten 'betalen' met een zakje met alle speentjes erin. Ik heb zijn 2.5 jarige broertje mee laten doen zodat je die strijd idd niet hebt haha. Hij had er even een paar dagen moeite mee naar vraagt er nu nooit meer naar. Ik denk dat hij twee dagen gehuild heeft om de speen en een paar dagen langer wakker is geweest. Ik denk dat het even doorzetten is . Een speen is wel echt slecht voor de ontwikkeling van de kaak/tanden , ik zie dit terug bij mn zoon van 4 , had het eigenlijk eerder moeten doen
3 maanden geleden
Mijn 4 jarige dochter is ook helemaal verslaafd aan haar speen. Wij hebben afgesproken dat sinds ze naar de 'grote' school gaat spenen alleen in bed horen, want 'grote kinderen hebben ook geen speen meer'. Als de sint weer in het land is, gaat de speen in de schoen voor babypiet. Werkt voor ons heel goed, ze vroeg eerst ieder vrij moment om haar speen. Ze denkt er nu alleen met naar bed gaan nog aan.
3 maanden geleden
Hier toen ze 2,5jaar was direct gestopt nadat de tandarts had gezegd dat haar bovenkaap al wel wat smaller was door het gebruik van een speen (toen alleen met slapen nog) wij hebben haar spenen opgestuurd voor andere baby's die nog wel een speentje nodig hadden met behulp van de tandarts. Ze mocht er ook een cadeau voor uitzoeken bij de speelgoed winkel omdat ze nu een "grote meid" was. Met slapen viel het gelukkig mee, alleen moest ze er soms overdag wel eens om huilen. Haar zusje heeft nog wel een speen die noemt ze nu daarom nog steeds baby 馃槄馃ぃ
3 maanden geleden
Mijn zoon van 4 en zoontje van 2 hadden een speen maar na de vakantie gezegd dat ik het heb achtergelaten en allebei meteen gestopt en niet meer gegeven ze hebben 2/3 dagen wel echt slechter geslapen en sindsdien zijn ze het vergeten. We benoemen het woord ook niet speen
3 maanden geleden
Onze dochter heeft ook nog speen alleen in bed. Maar of ze hem ook nog hele nacht in heb dat denk ik niet.
Maar ik zie het wel.
Ik merk wel dat is nu op school zit minder leuk is en ook veel moe is kan niet veel hebben luistert niet hopelijk gaat dat snel over. En dan kijken we wel of ze zonder speen kan slapen.
Ze poept ook nog in der luier helaas.
We willen eerst dat ze op de wc gaat poepen. Ze vind het gewoon dood eng