15 Reacties

4 jaar geleden

Bij mij dekte de verzekering het ook als ik me door de verloskundige liet doorverwijzen? Miss bij jou ook mogelijk? Mijn huisarts weigerde en verwees mij door naar m’n verloskundige, ze had namelijk zelf een keer meegemaakt dat hij door de wand heen ging…

4 jaar geleden

Ik heb vorige keer gynaecoloog laten plaatsen en huisarts verwijderen. Nu kies ik voor 3e optie: plaatsen door verloskundige.

4 jaar geleden

Ik heb hem de eerste keer bij de gynaecoloog laten zetten. Super fijn en rustig gedaan en goed begeleid. Nadien inderdaad echo gehad en is 5 jaar goed blijven zitten. Vorig jaar zomer moest ik een nieuwe dus bij de huisarts laten zetten. Buiten het feit dat het geen fijne huisarts was (eerste keer na verhuizing dus nieuwe huisarts), was ze als vrouw zijnde niet zo voorzichtig als de mannelijke gynaecoloog. Wel een echo gehad na 2 weken, maar ik kreeg meer buikpijn tijdens menstruaties. De buikpijn kwam daarna steeds eerder en steeds heftiger dat ik op den duurbijna een hele maand hele hevige stekende buikpijn had. Deze er dus uit laten halen. De verloskundige vroeg of ik al ja had gedacht over anticonceptie dus gaf aan een spiraal te willen, maar dan weer wel bij de gynaecoloog. Toen zei ze dat zij die ook zetten. Dus misschien kan je het ook aan hen vragen? Voor mij geen huisarts meer in ieder geval. Er zullen ook vast goede verhalen zijn

4 jaar geleden

Verloskundige hier adviseerde om het te laten doen bij iemand die er echt met regelmatig een plaatst en vaak is dat niet de huisarts. Ik ga het bij de verloskundige laten doen omdat zij in de praktijk 2 verloskundigen hebben die vaak spiraaltjes zetten en dus goed 'geoefend' zijn.

4 jaar geleden

Ik heb het eerst bij de huisarts laten doen toen zat die indd niet goed, daarna eruit gehaald en weer een nieuwe erin deze zat weer verkeerd. Toen doorverwijzing gevraagd voor de gynaecoloog die heeft er toen 1 geplaatst en die zat gelijk goed. Nu bijna 10 weken na de bevalling wil ik er weer 1 laten plaatsen maar wel weer via de gynaecoloog. Ik weet niet wat de kosten zijn maar ben al vanaf februari door me eigen risico heen dus hoef ik niks te betalen.

4 jaar geleden

Ik laat hem zetten bij de vk... die hebben daar toch wat meer ervaring mee

4 jaar geleden

Je mag gewoon naar de verloskundige praktijk, daar wordt de plaatsing ook vergoed door de verzekering. En die hebben meer ervaring met plaatsen, dus ook fijner voor jou.

4 jaar geleden

Heb het 2 x door een gynaecoloog laten plaatsen. 1e x was ik wakker, controle echo na 6w was goed. 2e spiraaltje heb ik onder narcose laten vervangen en daarom was ook geen controle echo nodig. Toen bleken de touwtjes van spiraaltje 1 te kort zijn afgeknipt waardoor deze naar binnen waren gegroeid en ik sowieso onder narcose had gemoeten. Kortom, wie het ook zet of onder welke omstandigheden.. you never know. Dus ik zou kiezen waar jij je het prettigste bij voelt!

4 jaar geleden

Weten jullie of de verloskundige ook controleert via de echo?

4 jaar geleden

Reactie op leefje

Weten jullie of de verloskundige ook controleert via de echo?
Ja bij mij dus wel :) en werd juist geadviseerd door m’n verloskundige bij het 6weken afsluitgesprek om het door haar te laten doen via een echo

4 jaar geleden

Jep, hier ook controle via echo bij de verloskundige

4 jaar geleden

Hier plaats de VK hem helaas niet. Ik heb in totaal al 10 jaar een spiraal gehad: 1 x door huisarts gezet en 1 x door gynaecoloog. Was beiden helemaal goed gegaan. De huisarts gaf toen aan dat ze je voor de echo doorstuurde naar het ziekenhuis, maar bij mij had ze er zoveel vertrouwen in omdat het zo gemakkelijk ging dat ik dat toen niet had gedaan.

4 jaar geleden

Ok ga naar de gynaecoloog! De huisarts hebben niet de juiste apparatuur waardoor ze het soms verkeerd plaatsten

4 jaar geleden

Reactie op Itepietje

Hier plaats de VK hem helaas niet. Ik heb in totaal al 10 jaar een spiraal ...
Bij mij zet de vk m helaas ook niet, zou wel echt een ideale tussenweg zijn. Maar denk dat ik aan mn huisarts vraag of ze dan een verwijzing kan geven voor een controle bij de gynaecoloog. Dankjewel voor het idee!

4 jaar geleden

Hier ook een horrorverhaal bij de huisarts maar ook een goede. Het was de eerste x dat ik een spiraal nam dus geen idee wat normaal was. Wist ook niet dat de gynaecoloog dit ook deed. 1ste x: Het deed niet normaal zeer, blijkbaar kreeg de dokter het niet geplaatst. Na 15 minuten ‘prikken’ in mijn baarmoedermond bekende hij dat het niet lukte. Dagen pijn gehad. Vervolgens een paar dagen later bij een andere huisarts welke dit vaker deed gedaan, zij deed het wel in 1 x goed. Dit x was de pijn zoooo veel minder.