11 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op aa15
Mijn dochter is ook gestart met potjestraining. Zij vindt het zitten op de ...
In dit geval, doorgaan zoals je al doet om het potje leuk te houden en vooral geen druk zetten op dat plasje! Ze moeten echt leren op het goede moment die spieren te ontspannen.
Rondlopen in blote billen schijnt het meest effectief te zijn om ze dit aan te leren.
Maar wij hebben dit maandenlang gehad; elke avond op het potje om te wennen maar bijna nooit succes op het potje. Ik heb gewoon gewacht, soms ook een periode niet op het potje zitten als hij geen zin had. Opeens was het raak: ‘s avonds zei hij ‘ik wil op het potje!’ (Na een hele tijd niets gedaan te hebben) en jawel hoor!
2 jaar geleden
Wij zijn vorige week ermee bezig geweest. Na 1,5 dag had ze het door. Na 2 dagen ging ze van potje naar de wc en met 4 dagen was ze praktisch zindelijk.
Wij hadden een sticker systeem. Elk succes verdiende een sticker en bij elke volle kaart een cadeautje. Op dag 1 en 2 hadden we kaarten waarbij 3 stickers een cadeautje betekende. Vervolgens naar een kaart met 5, 7 en 9. Dus ze moeten steeds meer doen om een cadeautje te verdienen. Werkte bij ons dus erg goed.
2 jaar geleden
Reactie op Zuzanna
Uit interesse, hoe weet je of je door kunt naar de volgende kaart? Ik wil z ...
Dit is eigenlijk van een zindelijkheidsbox, en daarin wordt vermeld wat je op welke dag doet. Maar ik heb het op gevoel gedaan. Als het goed ging en de kaart van 3 snel vol was dan ging ik door naar de 5 etc etc. Je merkt dat vanzelf wel. Anders ben je heel veel cadeautjes aan het geven. En bovendien was ons enthousiasme bij een succes en een sticker plakken ook al een feest voor haar.
2 jaar geleden
Reactie op 0821
Wij zijn vorige week ermee bezig geweest. Na 1,5 dag had ze het door. Na 2 ...
Zo hebben wij het ook gedaan, dochter is nu 4 weken zo goed als zindelijk. Af en toe als ze druk aan het spelen is wil het nog wel eens mislukken maar dan komt ze gelijk huilend naar ons toe.