11 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb 1 vriendin zie ik wel regelmatig spreek op app maar elkaar zien doen we bijna niet.. veder zou ik eerlijk gezegd niet weten waar. Ik de tijd vandaan moet halen😂
Maar soms is het wel eenzaam..
3 jaar geleden
Reactie op peggyvandoorn
Ik heb 1 vriendin zie ik wel regelmatig spreek op app maar elkaar zien doen ...
Ja een aantal zie ik vaker en zijn erg betrokken, maar sommigen die ik al meer dan 15 jaar ken, zie ik nu juist niet langskomen of betrokken zijn. Lastig!
3 jaar geleden
Ja, bij sommige van mijn single vriendinnen. Zodanige verschillende leefwerelden, zo raak je makkelijk vervreemd van elkaar. Op den duur zeg ik toch alleen maar hoe moe ik ben haha. Maar, dat zie ik wel weer goedkomen. Zoals alles, is dit ook een fase. Echte vriendinnen begrijpen dat en blijven heus plakken.
3 jaar geleden
Voor mij helpt het om, vooral bij vriendinnen die geen kinderen hebben, de vriendschap te houden zoals die was. Ja ik heb nu een kind, maar ik ben nog steeds dezelfde vriendin die ik was. Ik zou het andersom vervelend vinden als de ander alleen maar over haar kind praat dus dat doe ik zelf bewust niet. Als ze belangstelling in haar tonen waardeer ik dat, maar zolang ze blijven vragen hoe het met míj gaat, waardeer ik dat nog meer😁 En alle foto's en bijzondere mijlpalen deel ik vooral met m'n man en de opa's en oma's, die er waarschijnlijk meer van meegenieten haha😆 Misschien helpt dat om de vriendschap nog wel te behouden, en als je er niet meer voldoening uit haalt (zoals vroeger) dan zou ik het proberen los te laten..
3 jaar geleden
Ik heb 4 goede vriendinnen waarvan 3 met kindjes. Vriendin nummer 4 is nog van de kroegentochten, uitgaan etc. Ik merk dat wij wel uit elkaar groeien ondanks mijn moeite om het contact aan te blijven halen. Ik praat zeker niet de hele tijd over mn dochtertje, maar aan de andere kant heb ik geen behoefte aan uitgaan op dit moment.. Dan is het maar zo dat we uit elkaar groeien. Ik heb er in ieder geval mijn best voor gedaan.. Jammer vind ik het overigens wel..
3 jaar geleden
Heel herkenbaar!
Mijn beste vriendin keek vanaf moment dat ik zwanger was niet meer naar mij om. Ze was druk bezig met haar nieuwe vlam….
En toen onze prachtige zoon er eenmaal was benadrukte ze toch wel nadrukkelijk dat ze baby’s/kinderen haat en het niks voor haar is.
Vind het jammer dat de vriendschap voorbij is maar als je zo praat over mijn zoon dan al niet andere kinderen is het klaar.
Ik laat het dan ook los.
3 jaar geleden
Ik denk dat dat bij veel dames is.
Bij mij hetzelfde...
Maar of ik t heel erg vind ? Mwa... we bewandelen nu eenmaal n ander pad, hebben een eigen gezin, we werken, en vind t ook belangrijk wanneer we vrij zijn met ons gezin samen wat te doen.
We spreken wel s af met n goede vriendin van me, ze hebben ook n dochtertje, van 2jr+4mnd, &in verwachting van de tweede.
Van mij hoeft dit niet maandelijks o.d.
Je merkt gewoon n verschil als vrienden nog geen kinderen hebben. Soms wel s jammer, maar als je kinderen richting de basisschool gaan dan leer je weer nieuwe mensen kennen, waar je weer s mee kan afspreken... toch ook leuk ?!
3 jaar geleden
Ik herken het deels. Vrienden met vruchtbaarheidsproblemen nemen veel afstand. Ik heb het onderwerp meer dan eens aangekaart maar volgens hun staat dit absoluut niet in de weg. Wel schuiven ze de schuld van het mindere contact in onze schoenen. Zeggen dat wij niet meer flexibel zijn etc. Ohja en ze zeggen dat ze altijd erg geïnteresseerd zijn in hoe het met onze kleine gaat maar hebben sinds haar geboorte letterlijk nog nooit gevraagd hoe het er mee gaat. Die laten we nu dus maar een beetje links liggen..
3 jaar geleden
Helemaal waar. Mijn beste vriendin is nie zo met kinderrn dus ik vermijd het ook om erover te praten. Alleen nu ik moeder ben geworden vraagt ze mij ook niey meer mee. Ze is ook heel hecht geworden met mijn schoonzus. Hebben elkaar ontmoet bij mijn trouwerij en laatst samen op vakantie en mij niet meegevraagd. Nu is het ook verwater ze is alleen nog maar met mijn schoonzus aan het chillen helaas