10 Reacties

4 jaar geleden

Volg ik heb precies het zelfde 😬

4 jaar geleden

Ik kijk meestal in de app van Solid Starts hoe iets het beste aan te bieden. Soms houd ik het vast en hapt hij het eraf. Soms doet ie het zelf en dan beland er inderdaad een hoop in z'n haar of op de vloer 🤪 Ook dat is leren denk ik dan maar!

4 jaar geleden

Hier gebruiken wij ook de solid starts app, super fijn om per leeftijd te zien hoe je iets het beste kan aanbieden. Bij ons gaan zowel peer als banaan gewoon prima (peer wel met schil). Wat ik ook nog wel eens mensen zie doen is kleine hoekjes/inkepingen eruit snijden op meerdere plekken over de lengte zodat ze daar grip op kunnen krijgen.

4 jaar geleden

Solid starts gebruik ik inderdaad ook als voorbeeld maar het glibbert nog ;) De inkepingen kan ik gaan proberen. Misschien werkt dat 😊 zeker bij peer. Bij banaan wordt dat misschien moeilijk

4 jaar geleden

Bij banaan steeds klein stukjes schil rondom weghalen. Dan kunnen ze er aan happen/sabbelen en dan weer een stukje rondom weghalen. Door dat er schil zit hebben ze goed grip

4 jaar geleden

https://pin.it/3YaqLcK Mischien heb je hier iets aan?

4 jaar geleden

De banaan: geweldig idee! Ook bedankt voor de link, want ik houd van plaatjes, daar kan ik wat mee. Als ik naar het plaatje kijk doe ik de peer al zo. Maar dan breekt ze m doormidden en knijpt ze m fijn. Daarna slaat ze m plat en gooit m van de tafel 😂😭 en iets groter glipt dus uit haar handen haha. Ik ga de inkeping hiervoor proberen.

4 jaar geleden

Ik ben er vandaag bij toeval achter gekomen dat kleine stukje (of zachte stukjes) gemengd fruit/groente een succes is. Ja het is nog steeds een giga klieder bende maar wel alleen op zijn play tray. Hij wil het zelf pakken en daarna gaan eigenlijk al zijn vinger in zijn mond en dan “schept” hij weer een hand vol en begint weer van voor af aan. Hij is nu 8 maanden en wil zelf eten. Als ik het met een lepel probeer wil hij niet en de grote stukken belanden elke keer op de grond. Zie foto met hoe het er op een gegeven moment uitzag. Ik had alleen bij de paprika niet alle schil eraf gehaald, raar ik wel aan.

4 jaar geleden

Glibberige stukken fruit kun je evt omrollen in kokosrasp of amandelmeel. Dat geeft wat meer houvast

4 jaar geleden

Peer doe ik idd met inkepingen, met wisselend succes want als ze goed knijpt knijpt ze hem alsnog doormidden. Maar meestal neemt ze iig een hap van het bovenste stuk voor dat gebeurt dus… winst? 🤷‍♀️ 😄 Banaan heeft mijn man per toeval ontdekt dat ze een stuk in de lengte in vieren gesneden goed kan pakken. Misschien dat dat bij jullie ook werkt. Een soort reepjes dus.