6 Reacties

3 jaar geleden

Ik had er ook last van maar ben weer met mini’s begonnen en ben het toch blijven proberen. Nog steeds is t inbrengen niet gevoelloos maar pijn doet het niet meer

3 jaar geleden

Ik had t ook de eerste paar keren nu geen last meer van
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ik ben niet geknipt maar wel gehecht en heb op advies van m'n verloskundige Biodermal littekencrème erop gesmeerd. Daar word je huid soepeler van (daar waar het gehecht is), waardoor inbrengen waarschijnlijk minder pijnlijk gaat worden. Bij mij heeft het geholpen.

3 jaar geleden

bij mij deed het ook super veel pijn,seks was ook niet te doen. na een kijkje bij de gynaecoloog zag ze dat er wildvlees aan de binnenkant in me vagina op het litteken zat.na 2 behandelingen voelt het al zoveel beter!! ze zei dat bijna iedereen wildvlees krijgt maar nu zit het op het litteken en dat deed extra veel pijn! nu na 6 maanden voor het eerst een menstruatie met tampons en ook de seks was gelukt vd week

3 jaar geleden

Hier ook pijnlijk, is waarschijnlijk het littekenweefsel (bij mij in ieder geval wel). Lanette crème erop smeren om het weefsel soepel te maken helpt bij mij goed. En de beste tip die ik je kan geven: ga naar een bekkenfysio. Die kan het weefsel losmasseren, is echt geen pretje maar heeft hier echt zooooooveel verbetering gebracht!

3 jaar geleden

Mijn tip, ga naar een bekkenbodemfysio als je dat nog niet gedaan hebt en laat je nakijken. Bij mij bleef het bijzonder gevoelig allemaal door - bleek- verkrampte kringspieren in de vagina. Dit had een doorwerkend effect met extreem droge huid bijv tot gevolg, tot bloedens toe. Als alles qua spieren goed is, goed mogelijk dat je (nog) een veel drogere vagina hebt dan normaal. Helpt ook al niet ;) Als het het littekenweefsel blijkt heeft de bekkenbodemfysio daar ook tips voor!