14 Reacties

4 jaar geleden

Wat spannend! Fijn dat je zo snel naar het MC kan, daar zal meer duidelijkheid zijn. Geen vergelijkbare ervaring, maar good luck 🍀.

4 jaar geleden

Mijn schoonzusje had dit ook bij haar twee zwangerschappen. 2x is er een gezond meisje geboren 😊

4 jaar geleden

Wij hadden ook alles goed op grootte alleen het hoofd wat groter dan gemiddeld. Vk gaf aan dat dit niet erg is en dat dit verder in de zwangerschap bij kan trekken

4 jaar geleden

Maak geen zorgen,ookal is dat makkelijk gezegd. bij mijn 1e kind zeiden ze oh te grote hoofd. Nou heb een prachtig gezonde jongen gekregen ik vroeg nog na de bevalling. Nou dit is toch geen grote hoofd. Dus was een foutje. En bij mijn 2e zeiden oh wel erg kleine hoofd elke keer op echo terug en ze zou maar 2 kilo wegen etc etc. Ik kreeg een prachtig gezonde meisje ruim 3460 gram. De dag dat ik werd ingeleid met 41 weken kwamen ze nog zeggen van ja reken er maar op dat het een te kleine baby zal zijn. Ze schrokken zelf ervan. Dus aub maak niet te veel zorgen. Alles zal wel goed komen. Nog 2 weekjes en dan krijg ik mijn seo echo ben benieuwd was ze dan gaan zeggen.

4 jaar geleden

Reactie op Dametje2

Maak geen zorgen,ookal is dat makkelijk gezegd. bij mijn 1e kind zeiden ze ...
Jeetje, ze hebben er bij jou wel heel erg naast gezeten zeg! Fijn dat je gewoon twee gezonde kids hebt mogen krijgen.

4 jaar geleden

Reactie op Dametje2

Maak geen zorgen,ookal is dat makkelijk gezegd. bij mijn 1e kind zeiden ze ...
Bedankt voor je reactie! Jeetje wat hebben ze bij jou verkeerde beelden geschetst. Zo zie je maar weer dat het niet allemaal betrouwbaar is wat ze denken het zien en zeggen. Succes over 2 weken!

4 jaar geleden

Hoi Joyce! Wij hebben afgelopen maandag te horen gekregen dat ons meisje ook precies als jullie een te klein hoofdje heeft! Ook onder de p2! Afgelopen vrijdag zijn wij naar het wkz geweest voor een GUO! Het hoofdje was nu p4! Nog steeds te klein maar al wel weer gegroeid! We moeten over 2,5 week terug komen om te kijken of het hoofdje mee groeit! Zo ja, dan is het gewoon een wat kleiner hoofdje! Mijn andere dochter van 4 jaar had ook een kleiner hoofd! Hopelijk ben je wat gerustgesteld! Ik hoor graag wat jullie uitkomst is! Gr!

4 jaar geleden

Reactie op madelonhendriks

Hoi Joyce! Wij hebben afgelopen maandag te horen gekregen dat ons meisje oo ...
Hoi Madelon! Bedankt voor je reactie en wat fijn om te lezen dat het hoofdje van jullie meisje al is gegroeid! Ik ga uit van een zelfde situatie. Mijn gevoel zegt dat als het niet goed was, dat ze dan ook wel andere afwijkingen hadden gevonden en het is inderdaad een momentopname. Ik laat je donderdag weten wat eruit is gekomen! Ik mag gelukkig al om 08:30 uur! Groetjes Joyce

4 jaar geleden

Hoi Joyce! Ook ik kreeg vandaag te horen dat het hoofdje van baby aan de lage kant zit en dat ze het over 2 weken opnieuw willen meten. Als blijkt dat het nog steeds niet goed groeit dan willen ze mij verwijzen naar de gynaecoloog. Ik vond dat best omslachtig en heb gevraagd of ik niet direct naar het ziekenhuis kan voor een echo... naja nu dus over 2 weken een afspraak in het ziekenhuis.. maar ze sprak niet over een GUO

4 jaar geleden

Reactie op ozkanoo001

Hoi Joyce! Ook ik kreeg vandaag te horen dat het hoofdje van baby aan de la ...
Hoi! Wat vervelend zeg! Zat je aan de lage kant of viel je ook buiten de marge? Ik viel namelijk echt buiten de marge waardoor ze mij meteen heeft doorverwezen. Morgenochtend mag ik eindelijk dus ben benieuwd wat eruit komt. Het over 2 weken opnieuw proberen lijkt me ook geen gek idee want deze echo is natuurlijk een momentopname en het kan best zijn dat het hoofd mooi groeit maar op zijn eigen tempo en in zijn eigen curve. Ik heb dit toevallig van meerdere personen gehoord en dat het vaak daarna wel goed zit dus hopelijk maak je je niet te veel zorgen en ziet over 2 weken alles er goed uit. Laat je weten wat eruit is gekomen?! Groetjes Joyce

4 jaar geleden

Reactie op JoyceHamelink

Hoi! Wat vervelend zeg! Zat je aan de lage kant of viel je ook buiten de ma ...
Hoi Joyce, ja aan de lage kant (43,8).. maar als ik het goed begrijp was het bij jou echt buiten de marge. Inderdaad even afwachten m. Hopelijk weet jij morgen wat meer en valt het alleen meee. Laat jij het morgen weten als je wat meer duidelijkheid hebt? Groetjes Ozge

4 jaar geleden

Vandaag voor de GUO geweest en alles was goed gelukkig! Een mooi gemiddeld kind. De echoscopist had meteen de metingen van het hoofd al gedaan en zag er zo goed uit dat hij zei: eigenlijk zijn we al klaar maar hij heeft toch alles bekeken. De termijn kwam nu op 19.6 qua hoofd en vorige week 18.5 dus in 6 dagen tijd is het hoofd 8 dagen gegroeid. Ze is van 1,4 naar 11,4 gegaan dus ik hoef zelfs geen vervolgonderzoek meer 🥳 hopelijk komt het bij jullie ook allemaal goed!

4 jaar geleden

Hier ook een smaller hoofdje.. maar niets aan de hand. Ik had toevallig al wen GUO dus hebben niet in spanning gezeten! Succes met de zwangerschap

4 jaar geleden

Reactie op JoyceHamelink

Vandaag voor de GUO geweest en alles was goed gelukkig! Een mooi gemiddeld ...
Super blij voor je!