17 Reacties

3 jaar geleden

Wij zitten momenteel in Slovenië, dat was in totaal 12,5 uur rijden en hebben het in 2dagen gedaan. 7,5 uur op dag 1 en daarbij zijn we om 4 uur 'sochtends thuis vertrokken. Zo kon tuur slapen tot 7 uur en hadden we al een mooi stuk afgelegd. Dan uitgebreid ontbijten en even laten spelen. Daarna een lange stop om de 2 uur met genoeg tijd om energie er uit te spelen. We waren om 16 uur op onze tussenstop, zo had tuur nog tijd daar wat te wennen en spelen voor hij in bed moest. Onze tweede dag was iets korter, dus zijn we ook klein beetje later vertrokken en hebben we een lange tussenstop gedaan aan een leuk meer onderweg tussen zijn slaapjes door. Belangrijk is gewoon om voldoende te stoppen en de tijd te nemen om ze wat te laten spelen zodat ze zoveel mogelijk dutjes doen onderweg. En verder, niet te druk maken over schema's enzo... Dat worst achteraf wel ingehaald 😉 Wij hadden ook een aantal nieuwe speelgoedjes zodat hij onderweg iets nieuws had als beloning. 🙈

3 jaar geleden

Ligt er een beetje aan wat je zoekt. Maar wij hadden 2 wat 'luxere' verblijft plaatsen op campings in Normandië. Was echt ideaal!! Zeker met de kleine ontdekker. Ze waren aardig babyproof dus kon hem lekker los laten. Was ongeveer 7 uur rijden. Was verbaasd hoe mooi het was zo 'dicht bij huis'

3 jaar geleden

Ik lees graag mee. Wij vertrekken morgen met de auto naar Frankrijk. Inderdaad geen schema. Gewoon vertrekken wanneer ze wakker wordt en ontbeten heeft. Onderweg genoeg stoppen, speeltjes, boekjes en snacks mee. Bij de Lidl deze gekocht zodat we al haar spulletjes bij de hand hebben: https://www.lidl.nl/p/ultimate-speed-organizer-voor-autostoelrugleuning/p100345671

3 jaar geleden

Eerlijk, wij zitten nu in Italië omdat mijn ouders hier al meerdere maanden zijn. Maar… zeggen nu al tegen elkaar dat we volgend jaar dichter bij huis blijven. We stonden er van tevoren heel open in en 1e nacht avond met haar slaaptijd rijden hotel, en ze sliep niet tot 2200. 2e dag eerst slapen maar laatste uur alleen jengelen en vandaag ging best goed. Vooral flink laten bewegen in je tussenpauze. 4/5 uur is hierwel echt de Max qua afstand per dag (exclusief pauze) En denk ook na, hoeveel slaapjes doet je kleintje nog. Merk toch wel dat je aardig aan je plek gekluisterd zit of Slaapt het in de wandelwagen/draagzak? Het is nu erg heet hier hoe gaat ze daar op? Allemaal zaken die je vakantie erg gaan beïnvloeden. Ik lijk nu echt een enorme doemdenker maar komt omdat de reis me gewoon best is tegengevallen terwijl ik er enorm open in stond.

3 jaar geleden

Wij hebben ook 14 uur gereden voor de eerste keer naar Italië montescudaio dicht bij Pisa We gingen s'nachts rijden en kwamen s'middags aan in het hotel in Zwitserland daar geslapen en volgende dag s'ochtends vroeg weer rijden. En kwamen rond 15:00 op bestemming aan met wel veel tussen stops Wij hebben veel speelgoed en eten in de auto gehad en ze kon filmpjes kijken in de auto en ze sliep wel heel goed in de auto zijn nu anderhalve week weer thuis zijn twee weken geweest Het is wel heel erg warm in die omgeving in Italië. was toen rond 35 graden Volgend jaar gaan we 500 km minder ver Richting Gardameer. Is kwa temperatuur ook wel beter Maar wel super leuk.

3 jaar geleden

Wij zijn op dit moment ook in Italië, Grado. We zijn eerst naar Oostenrijk gereden en daar een paar dagen bij familie gebleven. We waren om 2u 's nachts vertrokken en hebben echt gekeken naar hoe onze zoon van bijna 1 zich gedroeg. Sliep die reden we zoveel mogelijk door, was die aan het piepen of krijsen of tijd voor middag eten dan stopten we zeker wel min. 45 minuten, zodat die ook ff kon spelen. Uiteindelijk met een file kwamen we om 4u aan in Oostenrijk. Ik moet wel erbij zeggen dat wij nog 2 oudere kinderen (12+13) hebben die onze zoon ook goed kon vermaken. In Italië zitten wij op een camping in een huisje. En dit is prima te doen, speelgoed/speelkleed mee en wat ruimte maken in het huisje en onze zoon vermaakt zich prima. De terug weg stoppen wij in Duitsland na 6,5u rijden en overnachten we daar om vervolgens de volgende dag naar NL te rijden.

3 jaar geleden

Thanx voor de tips. Domme vraag misschien. Ik zit nu te kijken op Tui, daar zie ik campings met daarop stacaravans of chalets. Misschien heel dom maar op de camping heb je toch geen eigen wc? Als ik dan klik op een soort chalet/bungalow staat er wel wc bij… zie het alleen nergens op de foto.

3 jaar geleden

Wij hebben 12 uur gereden, in twee dagen. TABLET HOUDER Is mijn tip. Normaal niet zo van tv kijken maar het was een uitkomst. Dutjes doorrijden en anders elke 2 uur even benen strekken. Groot waterdicht picknick kleed mee zodat kleine op de grond kan als ie nog niet kan lopen. Snackjes en drinken paraat. Altijd 1 achterin hij baby en 1 rijden.

3 jaar geleden

Reactie op ♥️2021

Thanx voor de tips. Domme vraag misschien. Ik zit nu te kijken op Tui, daar ...
In een chalet/bungalow heb je altijd wel eigenlijk eigen wc/douche op foto's staan ze er nooit op haha Campings staan ook caravans en tenten daar heb je vaak geen wc. Caravans wel maar is niet altijd even makkelijk

3 jaar geleden

Wij hebben er voor gekozen om savonds te rijden, 13/14 uur aan een stuk. Natuurlijk wel met tussenstops. En als jack dan wakker werd even eruit en anders gewoon laten slapen. Hadden een boxkleed mee voor de stops dat die even kon spelen. En een tablet met filmpjes gedownload. Bij ons was t heel goed gegaan. Oja en een handdoek tussen het raam door voor het licht.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniem!?!?

In een chalet/bungalow heb je altijd wel eigenlijk eigen wc/douche op foto' ...
Hahaha duidelijk thanx

3 jaar geleden

Wij zijn net terug van Italië, de heenreis in 2x gedaan, 2x overdag gereden met een overnachting: was drama! Terugreis om 18u vertrokken, mevrouw sliep zo ongeveer de gehele rit 😅 6u30 waren we thuis en toen heeft ze nog tot 10u30 in haar bedje geslapen

3 jaar geleden

Wij zijn net terug van Italië, de heenreis in 2x gedaan, 2x overdag gereden ...
En trokken jullie dat? 😂Ik heb het idee dat we een nacht slaap niet meer zomaar kunnen missen omdat we die niet meer kunnen inhalen haha

3 jaar geleden

Heeft iemand ook leuke speel goedjes of vermaak tips voor de lange reis? Wij gaan dinsdag, 7 uur rijden, maar zie er toch een beetje tegenop omdat ons zoontje helemaal niet lekker in z’n vel zit met sprong 8 en doorkomende kiezen 😥

3 jaar geleden

Hier naar Oostenrijk geweest. In 2 dagen gedaan. Elke 2 uur gestopt voor een break waar ze kon spelen op het picknick kleed en doorgereden als ze nog even sliep. Mijn moeder zat bij haar achterin. Had o.a. vingerpoppetjes als speelgoed mee. Verder lekker wat veggiesticks zodat ze kon snoepen.. wat andere speeltjes. Geen 95% van de tijd top.

3 jaar geleden

Na aantal verschillende pogingen zijn wij voorstander voor a nachts rijden. Rond 20:00 in de auto. Kindjes achterin, om de beurt rijden en zelf wat slapen. De volgende dag even doorbijten. Maar overdag rijden vinden wij echt slopend. Schiet niet op en voor de kids ook veel meer belastend

3 jaar geleden

Reactie op hestermusje

En trokken jullie dat? 😂Ik heb het idee dat we een nacht slaap niet meer z ...
Haha jawel! Ging prima eigenlijk, wij zijn 6u30 ook naar bed gegaan tot 10u30 en de rest vd dag rustig aan gedaan.