De titel zegt het al…
De standaard tips kennen we al maar wellicht hebben jullie “oma’s-weetjes”?
Onze dochter hoest echt heel veel. Droge hoest vooral. Eergisteren begonnen en afgelopen nacht alles ondergespuugd door het hoesten… overdag niet geslapen door het hoesten
Op momenten dat het echt heel erg is geven wij op de piek 's nachts wel eens een zetpil om beter door te kunnen slapen. Verder ben ik benieuwd naar de andere tips.
Citroensap met honing en kaneel mengen. En dikke theelepel vol geven Moet nog wel stroperig zijn.
Ui naast het bed in een bodempje water. ( tip van huisarts)
Luuf onder voetjes en sokken erover.
Och ja wat een drama toch he. Hier vandaag ook weer spugen van het hoesten ( gebeurd altijd wel erg snel altijd trouwens ) en ook niet slapen omdat het hoesten hem wakker houd. Zo sneu altijd.
Ik geef al tussikind, geef voor snachts ook een zetpil, bedje beetje omhoog, maar dan nog … het is vaak maar uitzitten weer 🤷‍♀️
Neusspoeling met zoutoplossing met van die knijpflesjes bijv Daro of Bexedyl
Xylometalozine neusspray maximaal 1 week proberen
Als het heel heftig blijft aan de huisarts vragen om een astma puffer om te proberen of het helpt (ventolin)
Vanavond de luuf op de borst en onder de voetjes en een gesneden ui onder haar bed.. we gaan het meemaken.
Zelf ook echt hondsberoerd dus het maakt het niet makkelijk. Aan de andere kant geniet ik van het feit dat ze zo in mij in slaap valt.. 🫣 nadeel; ik moet de hele nacht bij haar liggen om te slapen… hopelijk vannacht een betere nacht…
Ui in dunne schijfjes snijden en dan honing totdat de ui onder staat.
(Liefst in een glazen pot met deksel)
Uurtje op de verwarming zetten.
Je zal zien dat de honing waterig zal worden..
3 theelepels 4x per dag...
Mijn zoon wil zelfs de uien opeten, maar dat hoeft niet.