3 Reacties

3 weken geleden
Wij pakken inderdaad ook altijd een overnachting en rijden gewoon overdag. Dan heeft mijn dochter van 3,5 jaar gewoon een goede nachtrust gehad en dan blijft ze het gezelligst in de auto. Ze heeft geen last van wagenziekte, dus daar kan ikje geen tips over geven.
Wij gaan dit jaar ook weer met peuteren baby van 6 maanden naar Frankrijk

3 weken geleden
Een luisterboek kan het goed doen, vooral bij wagenziekte. Vroeger kreeg ik ook een cadeautje. Maar vaak pas als de verveling echt toesloeg en dan was er een verrassing. Denk ook voldoende keren stoppen zodat ze even hun energie kwijt kunnen. En dan ook echt iets om de benen te strekken.
En wanneer je vertrekt is geheel afhankelijk van hoe goed ze slapen. Mijn dochter kan ik om 4 uur wel in de auto zetten en verder rijden, maar zodra het licht wordt is ze wakker, dus dat is wel een nadeel.
Ik zou beeldschermen helemaal uitstellen als het echt niet anders kan. Dus bijv als je de laatste 2 uurtjes nog moet doen.
En zoek spelletjes zijn altijd leuk. Print een lijst uit met dingen die ze onderweg kunnen zien en vraag of ze het gaan afstrepen.