3 Reacties
vorige maand
Zou je hem het idee kunnen geven dat hij "belangrijke taken" mee mag doen in huis? Was sorteren/opvouwen, alvast de plinten/meubels poetsen, mee groenten schoonmaken, dat soort dingen? Onze oudste voelt zich daardoor helemaal belangrijk en wil het dan ook echt goed doen.
Qua spelen kan onze oudste zich een wat langere tijd vermaken met magneettegels, puzzels of zo'n tekenprojector. Hij blijft het wel fijn vinden dat er dan iemand in de buurt is.
4 weken geleden
Het meehelpen bevalt inderdaad goed, bedankt voor de tip! Hij komt nu ook als ik ergens mee bezig ben vragen of hij kan helpen en als we samen bezig zijn is het heel makkelijk om contact met hem te maken, dus dat is heel fijn!
4 weken geleden
Idd mee helpen. M’n dochter ging gisteren de ramen lappen (oké maakte het erger maar dat maakt niet uit). Ik noem het grote meisjes taken. Liefste laat ik haar ook dingen doen waar ze net iets te jong voor is. Bijv ze mag niet met messen lopen. Maar dan mag ze het broodmes wel op de eettafel leggen.
Hier hetzelfde, partner momenteel niet inzetbaar. Ook hier gaat ze nog niet volledig naar school. En vergeet ook niet op deze leeftijd dat kerst en oud en nieuw vele malen harder binnenkomt. De oudste is bijna niet te handelen.
Beste hier werkt naast helpen: naar buiten gaan. Met z’n alle naar het bos. 🌳 werkt goed om te aarden en prikkels los te laten.