12 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb ook een jollein slaapzak, maar vraag me soms af of die tog waarde wel klopt haha. Andere slaapzakjes zijn met dezelfde tog waarde veel dikker. Mijn kleine heeft ook altijd lange mouw romper en pyamapakje aan🙂 Temperatuur kamer wisseld heel erg tussen de 15.5 en 18 graden.

3 jaar geleden

Hoi! Wij hebben deze slaapzak van Jollein ook gebruiken hem met mouwen. Het is bij ons 18 graden op de kamer en hij draagt deze met een broekje, shirtje met lange mouwen en een romper met lange mouwen. Ik heb het idee dat hij het zo lekker warm heeft. Als we alleen een romper doen dan heeft hij het te koud en wordt hij wakker. Wat je doet lijkt me prima! Ieder kindje is ook anders :)

3 jaar geleden

Ik hou zelf niet echt rekening met de TOG waarden. Als ik dat doe heeft mijn zoon het altijd te koud.

3 jaar geleden

Ik volg die overzichten van die tog waardes niet, anders zou mn zoontje nog ondertemperatuur krijgen. Dit is daarentegen wel de 1e keer dat ik een overzicht zie met wat realistische waarden. Bodysuite long sleeve is idd lange mouw rompertje.

3 jaar geleden

Wij hadden die een maand geleden ook nog aan (inmiddels te klein). 19-21 graden de slaapkamer en alsnog een romper met lange mouwen en een pyjama en sokken. We hadden vaak de mouwen er wel af geritst dus de 2 tog. Maar in t begin wel met mouwen. En dan dezelfde kleding. Ze is een koukleum. Doe wat je dochter fijn vindt, ongeacht wat de tabel zegt. Het is een richtlijn en goed om te proberen, maar als je merkt dat ze warmer nodig heeft, doe je lekker wat meer aan. Ik deed het wel in stapjes. Eerst een broekje aan en dan kijken of het nog zo was. Zo ja, dan ook een shirtje aan. Etc

3 jaar geleden

Hier 18 graden en hij heeft een korte mouwen romper dunne katoenen pyama en sokjes aan. Vandaag voor het eerst maat 90 aan van Jollein. Ik vind het nekje erg wijd zitten maar in maat 70 passen z'n benen niet meer recht 🤣

3 jaar geleden

Reactie op Gjvk

Hier 18 graden en hij heeft een korte mouwen romper dunne katoenen pyama en ...
Wij hebben bij de 70cm het nekje eerst ook in moeten stikken. Zou je bij de 90 ook kunnen doen. Heel klein draadje zo die je later weer los kan maken

3 jaar geleden

Reactie op Loon_21

Wij hebben bij de 70cm het nekje eerst ook in moeten stikken. Zou je bij de ...
Goede tip. Ik hoop maar dat het goed gaat vannacht 😅

3 jaar geleden

Reactie op Dennise89

Ik heb ook een jollein slaapzak, maar vraag me soms af of die tog waarde we ...
Dat vind ik ook ! De jollein slaapzak met tog waarde 3 lijkt zo veel dunner dan een puckababy met tog waarde 2.. vind het dan ook steeds moeilijk wat ik best aandoe om ze niet te koud te kleden 🤔

3 jaar geleden

Reactie op Gjvk

Goede tip. Ik hoop maar dat het goed gaat vannacht 😅
Hoe ging het?

3 jaar geleden

Reactie op Loon_21

Hoe ging het?
Het is heel goed gegaan hij zat nog keurig op z'n plek!

3 jaar geleden

Reactie op Laurads

Dat vind ik ook ! De jollein slaapzak met tog waarde 3 lijkt zo veel dunner ...
Ja inderdaad ik vind het ook lastig hoor. Doe ook maar een dotje🤣 vooralsnog lijkt hij het niet te koud te hebben, leg er soms wel een dekentje(zon wiegdekentje) bij