9 Reacties
4 maanden geleden
Onze dochter is aankomende zaterdag jarig. Wij trakteren morgen op kdv en volgend jaar in overleg met juf de 1e of de 2e week basisschool
4 maanden geleden
Bij ons is het trakteren nu afgeschaft. Daarvoor was het ook gebruikelijk om pas bij 5 te trakteren (met 4 dus vaak afscheid opvang/peuterspeelzaal). Mijn middelste trakteert nu ook op de opvang.
Verder zou ik zeggen: overleg vooral met de juf. Bij ons werd er altijd strak gepland.
4 maanden geleden
Reactie op annasgm
Oo en waarom is het afgeschaft als ik vragen mag?
Het is tweeledig:
1. Het is een gezonde school en te veel ouders hielden zich niet aan het gezonde traktatiebeleid of gingen veel (plastic) speelgoedjes trakteren.
2. Om ongelijkheid te voorkomen. De verschillen waren groot tussen grootse traktaties en heel simpel, of geen. Of mooie knutsels waar veel aandacht en tijd in zat VS een boterhamzakje met chips.
Verjaardagen worden nog wel gevierd, maar dan op een heerlijke manier zodat het voor ieder kind hetzelfde is.
Ik vind de gedachtegang niet slecht, maar persoonlijk hou ik van knutselen en mooie traktaties馃槄. Nu bij mijn dochter de laatste keer dus nog maar eens los haha.
4 maanden geleden
Bij ons op school mag het pas vanaf 5 jaar wel logisch.
Als al die kinderen gaan trakteren die in de zomer jarig zijn is best wel wat.
En ook de kinderen kennen elkaar ook niet.
En het is al druk genoeg zo鈥檔 eerste week school.
Onze dochter zat op het kdv dus die heeft daar getrakteerd