7 Reacties

3 jaar geleden

In het begin had ik dat ook, maar na voldoende tijd is dat overgegaan. Had je al oefeningetjes voor je bekkenbodemspier gedaan (gewoon op internet te vinden). Anders nu ruim een jaar na dato voor de zekerheid toch even langs de huisarts voor advies?

3 jaar geleden

鉁嬶笍 hier helaas ook last van, ik heb heel lang bij de bekkentherapeut gelopen en die dacht aan een verzakking. Huisarts geeft aan dat ze juist niet denkt aan een verzakking en de gynaecoloog heeft ook even gekeken toen ik een miskraam had en die geeft ook aan dat het geen verzakking is.. Vorige week had ik corona en elke x met hoesten verloor ik dus iets.. heel vervelend. Tijdens het overgeven moest ik zelfs op de wc zitten want anders was alles nat geweest. Daarnaast met sporten idd ook.. Gynaecoloog gaf aan dat ik terug mocht komen wanneer ik er echt last van had. Dit ga ik dus ook maar doen. Misschien voor jou ook wel goed om het te laten controleren.. weet je iig wat het is en of ze er iets aan kunnen doen. Het is erg vervelend..

3 jaar geleden

Helaas hier ook nog wat last. Het gaat minder goed dan een jaar geleden. Zes weken na de bevalling had ik controle bij de bekkentherapeut en met oefenen ging het supergoed. Maar langzaamaan verloor is steeds vaker druppeltjes tijdens sporten. Nu blijk ik een overactieve bekkenbodem te hebben. De boel staat de hele dag op spanning en als wat extra spanning vereist is (hardlopen, niezen), dan gaat het soms mis omdat de spieren al uitgeput zijn. Ik heb ook een staand en fysiek vrij zwaar beroep, dus waarschijnlijk sta ik de hele dag mijn spieren aan te spannen. Ik ben een wat intensiever traject ingegaan bij de bekkentherapeut en train daar sinds vorige week met myofeedback en zal daar nu elke 3 weken naartoe gaan tot januari. Daarnaast blijf ik thuis oefenen met aanspannen, maar ook vooral met ontspannen en loslaten. Dus ik hoop dat het gaat verbeteren. Lang verhaal 馃槄. Maar mijn tip is dus: laat een check doen bij een bekkentherapeut, zodat de de oorzaak van je urineverlies kunnen achterhalen. Succes! En ondanks alles toch veel plezier gewenst met voetballen!

3 jaar geleden

Bij mij heeft de bekkenfysio mij heel goed geholpen. Ik had/heb ook last van teveel spierspanning

3 jaar geleden

Hier precies zo, niezen, hoesten, rennen en springen. Nu in behandeling bij de bekkenfysio. Ook een overactieve bekkenbodem.

3 jaar geleden

Bij mij ging dit na een paar keer over. Werd steeds beter. Mocht dit niet het geval zijn idd bekkenfysio. Veel plezier 馃檶馃徏

3 jaar geleden

Yep hier ook overactief! Nu ik er meer op let en wat oefeningen ter ontspanning heb merk ik al wel dat het wat beter gaat. Zou ook even langs een bekkenbodemfysio gaan