10 Reacties
3 jaar geleden
Wij zijn nu in Turkije het is 31 graden zitten ook all inclusieve hij eet wat minder als thuis maar gaat prima smiddags leggen we hem gewoon ff lekker op bed dat is niet anders soms slaapt hij in de buggy maar dat is als je met kindjes op vakantie gaat je zal je toch een beetje moeten aanpassen.. bacteriën kan je ook in het zwembad in Nederland oplopen maar als je een goed hotel hebt checken ze elke dag het water
3 jaar geleden
Wij zijn afgelopen september geweest dus bij 13/14 maanden. Was echt prima te doen. Gewoon genoeg de schaduw op zoeken. Het was bij ons soms boven de 40 graden. Warmste dagen van het jaar zeiden de inwoners. Resort was bij ons super schoon en de mensen daar doen echt letterlijk alles voor kinderen. Lopen achter je reet met een bezem en een doekje.
Zwembad ook totaal geen problemen gehad. Wij gaan zeker nogmaals!
3 jaar geleden
Zelf geen ervaringen mee, maar ik heb wel eens iemand gesproken die dat had gedaan met een baby van 0. Die had het daar dikke prima en zou het zo weer doen.
Hoe je kindje het gaat doen hangt denk ik persoonlijk heel erg van je kindje af. De ene is veel gevoeliger voor verandering dan de andere waardoor dit lastig in te schatten is. Ook zit er qua eten wss wel verschil tussen de hotels, maar waar ik ooit in Turkije geweest ben zou ik onze kleine meid zo laten mee eten van het gewone menu (dus niet het kinder menu) en die zou dat ook echt lekker vinden. Veel groentegerechten en side disches en altijd volop fruit bij de maaltijden. Maar ook dit hangt wellicht weer af hoe kieskeurig je kind is mbt andere smaken.
Qua tip die ik kan bedenken: UV beschermende kleding aantrekken gezien de felle zon, want daar is anders niet tegenaan te smeren. En zorgen dat je in het midden van de dag de schaduw opzoekt. Verder is wellicht deze link nog leuk om te lezen https://babystraatje.nl/gastblogs/mama-nikky-met-een-kleintje-van-net-1-jaar-op-vakantie/
3 jaar geleden
Wij zijn nu op vakantie en moet er niet aan denken om ons zoontje niet mee te nemen, hier is het momenteel 27 graden, smiddags gaan we even naar de kamer om hem te laten slapen en bacteriën oplopen vanuit het zwembad kan ook in Nederland 🤷🏼♀️.
Resort is hier heel schoon en de kamers ook en voor de rest gewoon opletten dat ze geen dingen van de grond af eten.
Qua eten eet ie veel fruit hier en brood, af en toe frietjes, voor hem is het ook vakantie!
Als tip: GENIET! ☀️
3 jaar geleden
Ik liet mijn dochter ook vaker thuis bij oma, uit angst en gemak. Was voorheen ook teveel bezig met eten en slaapjes etc. Nu gelukkig een stuk relaxter! Qua vakanties kan ik alleen maar aanraden om het gewoon te doen, je maakt mooie herinneringen en zij geniet nu ook al echt. Zo kom je erachter dat het echt wel meevalt en superleuk is. We hadden een roadtrip gedaan van 2,5w en elke 2 nachten ergens anders. Ze deed het supergoed qua slapen en in de auto gelukkig. Was grotendeels vrolijk. En qua eten/slapen accepteren dat het sowieso minder wordt.
We zijn ook een jaar geleden naar luxe all inclusive gegaan in Turkije. Was prima te doen en genoeg keuze qua eten ook!
3 jaar geleden
Wij gaan deze zomer voor de 2de keer naar Turkije met ons zoontje. Moet er niet aan denken om zonder hem te gaan! Vorige zomer was hij nog geen eens 1 jaar maar het ging hartstikke goed. Wij gaan middags gewoon met hem na de kamer zodat hij rustig een slaapje kan doen. Verder zorg ik altijd voor uv werende kleding. Het eten is natuurlijk anders dan thuis, dat word voor ons dit jaar ook afwachten hoe dat zal gaan. Vorig jaar had ik vooral veel potjes mee zodat hij naast wat hij daar at toch altijd nog een potje kon eten als hij niet zo’n zin had in dat eten. Nu eet hij alles dus er zal vast wel wat voor hem tussen zitten, vaak is er erg veel keuze. Een bacterie van het zwembad oplopen kan overal gebeuren, ik vind het ook altijd eng maar probeer dat in me hoofd te houden :).
Gewoon lekker doen en samen genieten.
2 jaar geleden
Wij waren gegaan toen hij 10 maanden was en dat ging gewoon prima. Buggy, draagzak, minimeis en een paar Olvarit potjes mee voor de zekerheid. Hij at uiteindelijk nog best goed mee, maar wanneer ik het eten te zoutig vond, dan kreeg hij gewoon een potje.
Zwemmen ging ook helemaal prima
2 jaar geleden
Wij komen net terug van een all inclusive vakantie in Turkije. Tips die ik je wil geven is om een uv-pakje mee te nemen. Heb helaas zoveel kindjes daar verbrand rond zien lopen😢 verder hebben wij 's middags gegeten en hem gewoon lekker op de kamer laten slapen, zodat die op het heetst van de dag uit de zon is. Betreft eten denk ik dat er altijd wel iets te vinden is wat je kindje list. Onze kleine aap heeft op sommige dagen niet heel veel gegeten, maar dat doet die hier in Nederland soms ook wel eens niet. Probeer zo rustig mogelijk te blijven, misschien slaapt hij/zij tijdens de vlucht minder of niet of op een gek tijdstip, maar alles lost zich hier in op. Maar als je zelf gestresst bent, merkt je kindje het ook. Bacteriën in zwembad zijn er altijd, wij proberen vooral dat zijn oortjes niet nat werden en zo wel maakte ik ze gelijk droog. Je kunt ook oordopjes kopen. Probeer er in ieder geval van te genieten. Een fijne vakantie alvast 😘