18 Reacties
4 jaar geleden
Mijn dochtertje is al even over naar nutrilon 2, maar heeft sinds we over zijn veel poepluiers. Zou dit door nutrilon 2 kunnen komen?
4 jaar geleden
Geen idee of er verschil in zit. Kijk even de keuringsdienst van waarde terug over babyvoeding. Erg interessant! Worden goed genept iig door de fabrikanten 😅
4 jaar geleden
Reactie op mamavanevi
Mijn dochtertje is al even over naar nutrilon 2, maar heeft sinds we over z ...
Wat is veel poepluiers? Onze zoon heeft sinds een week opvolgmelk en hij heeft 12 - 14 poepluiers op een dag. We dachten eerst aan buikgriep, maar zijn nu sinds gisteren gestopt met opvolgmelk, hopelijk wordt het weer beter.
4 jaar geleden
Ik ben van nutrilon 1 naar kruidvat opvolgmelk overgestapt in stapjes. Ongeveer in 5 dagen tijd. Volgens mij zit er in opvolgmelk meer ijzer. Dit omdat de behoefte van de baby anders zijn geworden. Lara had iets hardere poep, maar dat kan ook komen omdat ze haar hapjes erg goed eet. Nu geef ik haar iets vaker pruim en kiwi en tot nu toe gaat dat goed.
4 jaar geleden
Er zit meer calcium en ijzer in (ongeveer dubbele hoeveelheid), omdat je baby dat vanaf 6 maanden meer nodig heeft. Verder is het hetzelfde, dus je kan prima naar 2 met dezelfde speen etc.
4 jaar geleden
Ik heb het gevraagd op het CB maar daar vertelden ze dat ik gewoon 1 kon blijven geven tot Huub echt een volledige fruithap, groentenhap en een broodje eet. Vanwege het verschil in voedingsstoffen.
4 jaar geleden
Ik kan je de aflevering van de consumentenbond over kunstvoeding wel aanraden om even te kijken. Je kan gewoon altijd 1 blijven geven. Het verschil zit hem in het ijzergehalte, maar als je kindje groente/fruit krijgt haalt hij daar dat extra ijzer uit en heb je nr 2 dus helemaal niet nodig 😉
4 jaar geleden
Reactie op SB24
Ik kan je de aflevering van de consumentenbond over kunstvoeding wel aanrad ...
Andersom. In 1 zit meer ijzer omdat ze er vanuit gaan dat je bij twee al hapjes eet.