20 Reacties

4 jaar geleden

Wij zijn al begonnen met geloof ik 3,5 maand. Elke avond nadat hij de pyjama aan heeft leest papa een verhaaltje voor en daarna krijgt hij van mij een fles. Voorlezen vind hij echt geweldig alle platjes etc.

4 jaar geleden

Ik lees hem nu ook al een paar maanden voor en hij krijgt steeds meer interesse erin. Hij luistert echt en kijkt mee in het boekje als ik voorlees. Ik vind het zelf ook super fijn om met hem samen te doen. Ze zeggen ook dat je voorlezen vanaf dag 1 kan beginnen en dat het erg goed is voor ze

4 jaar geleden

Reactie op Nienkeroos

Wij zijn al begonnen met geloof ik 3,5 maand. Elke avond nadat hij de pyja ...
Ok woow super! Heb je tips voor boekjes? Of zijn het eerder kijk plaatjes?

4 jaar geleden

Wij lezen al maanden voor. Voorheen keek hij echt mee met de plaatjes, nu wil hij het boekje ook vasthouden en in zijn mond stoppen. Hoe dan ook wordt onze zoon heel blij van voorlezen.

4 jaar geleden

Reactie op LiveTheDream

Ok woow super! Heb je tips voor boekjes? Of zijn het eerder kijk plaatjes?
Wij lezen 365 van dikkie dik. Dat is elke dag een ander verhaaltje.

4 jaar geleden

Reactie op Nienkeroos

Wij hebben ook deze van Dikkie Dik. Erg leuk!

4 jaar geleden

De boekjes van Nijntje zijn erg leuk :) korte verhaaltjes van een paar minuten!

4 jaar geleden

Ok zo leuk om te horen dat jullie die nu al doen! Heerlijk

4 jaar geleden

https://happykiddo.nl/ Ik betaal hier €14,95 per maand en krijg iedere maand 4 leuke boekjes passend bij zijn leeftijd. Ik vind het zelf erg leuk als ik het pakketje ontvang 🙈 dit was deze maand

4 jaar geleden

Reactie op Nienkeroos

Die hebben wij ook! Hij vindt het prachtig! En voor mij is het een stuk leuker dan elke dag hetzelfde boekje, anders zou ik écht niet elke dag gaan voorlezen. Ik doe het vanaf een maand of vier. Inmiddels is hij het boek echt aan het onderzoeken!

4 jaar geleden

Wij lezen ook al een paar maanden elke keer voor het slaapje voor. Hij kan er enorm van genieten! Vooral boekjes waarbij we dierengeluiden kunnen maken zijn favoriet :-)

4 jaar geleden

Wij zijn bij mijn oudste ook jong begonnen, met een paar maanden. Maar na een tijdje verloor hij zijn interesse weer en na weer een tijdje kwam het terug. Zo heeft het het hele eerste jaar wat geschommeld. Daarna werd het vast voor het avondritueel even een boekje lezen beneden en daarna naar boven. Overdag bleef zijn interesse in boekjes sterk wisselen! Ze maken zoveel verschillende ontwikkelingsfases door. Als ie even niet wilde heb ik het nooit gepusht, het kwam altijd weer. Met zijn taalontwikkeling is niks mis, maar dat komt denk ik vooral omdat ik enorm veel tegen hem klets haha. Met ruim 2 jaar kwam zijn fantasiespel op gang. Het hele huis veranderde in een grote brandweerkazerne en overal tovert hij attributen vandaan haha. Natuurlijk voornamelijk ingegeven door die 10 min per dag dat hij tv mag kijken 🙈🙈🙈 Veel plezier met voorlezen. Mijn advies: hou het leuk, niets moet!

4 jaar geleden

Wij hebben echte voor lees boeken voor ons zoontje. Hem in bed leggen en er bij gaan zitten en lezen. Korte verhaaltjes, gedichtje, soms iets langere verhalen. Hij geniet zo om ons nog te horen vertellen. We doen dit al sinds zijn 3 maand consequent voor elk slaapje.

4 jaar geleden

Wij lezen ook al een tijdje voor,vanaf 2-3 maanden denk. Woezel&pip, dikkie dik, nijntje, bumba en zo nog een aantal boekjes. Nu wil ze ze ook vooral in haar mond stoppen, maar vaak kijkt ze ook heel aandachtig.

4 jaar geleden

Wij lezen al voor vanaf 8 weken. Educatieve kinderboeken zelfs. Zo steken we er zelf ook nog iets van op en wordt haar linguïstisch taalcentrum ook aangesproken. Voorbeeld van zo een boek: 'de wondere wereld van bomenen' en 'kunnen vogels niezen'

4 jaar geleden

Wij doen het al vanaf dat ons zoontje ongeveer twee weken oud is. Niet eens zozeer omdat hij het leuk vond, maar wij hebben het van heel kleins af aan al onderdeel gemaakt van het bedtijdritueel. Dit herkende hij vrij snel en inmiddels vind hij boekjes ook helemaal fantastisch!😍 favorieten hier: Milo’s eerste voelboekje, Lou gaat naar bed, Dribbel naar de boerderij en de Gruffalo.😊

4 jaar geleden

wij lezen boekjes voor, kijken samen boekjes en geven kartonnen boekjes en badboekjes om te spelen. we hebben een wij-boekenplezier abonnement. 15,99 elke maand. 4 boekjes (1x echt voorlees/prentenboekje en eat kleinere/goedkopere boekjes). Boekjes zijn ook onze guilty pleasure om te kopen. Mooie leuke prentenboeken laat maar los koala, dewalvis wilde meer, dikke boek vol liefde, samen hier,

4 jaar geleden

dit was t paketje van januari

4 jaar geleden

Ik ben logopedist, dus ja, boekjes zijn al vanaf dag 1 geïntroduceerd bij ons. ;) Natuurlijk niet letterlijk. Ik denk dat we met twee a drie weken gestart zijn met voorlezen. Verder kletsen we de hele dag tegen onze dochter. Ze vindt boekjes erg leuk. Nu is het ook leuk om ze in je mond te stoppen of om ze zelf vast te houden, er op te slaan of op de grond te gooien.

4 jaar geleden

Hier al na een paar weken gestart met Jip en Janneke. Ik vind het zelfs ook gewoon leuk om te doen en merk ook dat hij er naar luistert (kan soms druk zijn voor hij gaat slapen, maar is dan toch tijdens het verhaaltje stil en aandachtig).