9 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees mee! Na de prikjes van mn dochter idd ook geprobeerd niet in te bakeren... nou dat was geen succes..

4 jaar geleden

Wij hebben bij onze dochter (14weken) ook eerst 1 armpje gedaan. En toevallig maandag prikje gehad en vanaf woensdag kon ze in een slaapzak slapen. Bij ons zoontje (22 maanden) heeft dit dacht ik 4maanden geduurd of iets langer. Een baby van deze leeftijd kun je nog niet verwennen. Tussen de 4 maanden en 6 maanden begint dat pas 馃槈

4 jaar geleden

Bij ons was btw wel een drama met niet inbakeren en de prikjes. Dus alleen 1 armpje ingebakerd en de voetjes uit de zak gelaten. Dit werkte wel. De cb arts zei dat ze dan zelf de deken kunnen wegtrappelen als ze het te warm krijgt. Dus daarom alleen 1 armpje en niet de voetjes.

4 jaar geleden

Reactie op MichellevVeggel

Wij hebben bij onze dochter (14weken) ook eerst 1 armpje gedaan. En toevall ...
En na die 4 maanden lukte het wel? Ben zo bang dat het hem niet gaat lukken goed te slapen zonder inbakeren. Zijn schrikreactie is wel echt minder maar alles moet direct in zijn mond en je merkt veel beweeglijkheid in zijn armen. Wordt dat met de tijd minder ook?

4 jaar geleden

Onze dochter van 3 maanden kan op haar buik rollen dus moeten we stoppen ben inbakeren. Ze slaapt in een ergopouch slaapzak. 1ste avond inslapen heeft 1 uur geduurd (pick up and put down methode), maar de nacht ging best ok. Met de dutjes de dag erna geraakte ze heel erg oververmoeid dus dat was echt niet te doen. Onze tijdelijk oplossing was dus s avonds/ s nachts slaapzak en overdag inbakeren. Ze heeft nog moeite met in te slapen, maar het lukt haar steeds beter. Ze heeft haar speentje wel echt nodig. En ik probeer een knuffeldoekje in haar handjes te leggen. Wanneer dit vlot gaat gaan we dit overdag ook doen. Overdag blijven we erbij als ze in haar ergopouch slaapt en dan ligt ze onder een fedde en Kees lakentje. 1ste keer is heel erg lastig, maar het gaat steeds beter. Na 3 dagen zou dit veel beter zijn.

4 jaar geleden

Onze dochter kreeg steeds haar armen los uit de inbakerslaapzak. Hierdoor schoof de stof over haar neusje, doodeng! Wij zijn overgestapt op een slaapzakje en lakentje van Fedde&Kees en ik ben fan! De armpjes van de slaapzak kan je naar beneden ritsen en steeds een stukje verder openzetten als je wil afbouwen. Het zit allemaal wel losser dan een inbakerdoek maar het geeft wel de geborgenheid.

4 jaar geleden

Reactie op NS91

En na die 4 maanden lukte het wel? Ben zo bang dat het hem niet gaat lukken ...
Ja dat lukte zeker. Wordt zeker minder 馃槈

4 jaar geleden

Reactie op Niekie92

Onze dochter kreeg steeds haar armen los uit de inbakerslaapzak. Hierdoor s ...
Deze hebben wij ook gehad bij ons zoontje. Alleen de slaapzak dan. Heel fijn

4 jaar geleden

Onze dochter werd met 3 maanden ook aardig beweeglijk. We bakerden haar altijd alleen s鈥檔achts maar in. Op een dag legde ik haar smiddags in bed met een slaapzak in plaats van deken en dat ging goed. Toen heb ik het meteen savonds ook maar gedaan. En toen sliep ze net zo goed dus sindsdien slaapt ze in de slaapzak. Niks niet afbouwen ofzo, gaat prima.