24 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben linzen een keer geprobeerd toen ze 5 of 6 maanden was, haar darmen reageerde heel heftig. Winderig en krampjes, de heeeele nacht. Haha wij proberen het even niet meer dat snap je wel 馃槈

4 jaar geleden

Ik denk dat melk als eiwitbron voorlopig wel genoeg is eigenlijk. Ik ben niet vegetarisch maar hij krijgt vooral groente, fruit en brood.

4 jaar geleden

Ik denk dat melk als eiwitbron voorlopig wel genoeg is eigenlijk. Ik ben ni ...
Ja daar heb je ook weer gelijk in!

4 jaar geleden

Je kunt het gewoon prakken met eventueel wat kruiden. Hier viel het erg in de smaak! Geef het nu los, maar zou het later ook als een soort bonenspread op brood of cracker kunnen doen. Maak ook wel eens bananen of groenten pannenkoekjes met wat kikkererwtenmeel. Zitten veel vezels en eiwitten in.

4 jaar geleden

Ik heb al wel 2x kikkererwten ipv vlees gewoon mee geblenderd en ze vond het heerlijk, ik doe dan 20 gram met 40 gr aard/rijst/pasta en 60 gr groente

4 jaar geleden

Hier krijgt ze elke avond wat peulvruchten (linzen of bonen) en een theelepeltje notenpasta of pindakaas

4 jaar geleden

De melk geeft nu nog genoeg eiwitten. Ik doe wel eens linzen voor de lekker. Ik gebruik wel alleen volkoren producten ivm ijzer. Maar zo鈥檔 bonen spread voor op brood klinkt wel goed!

4 jaar geleden

Je kunt een linzen curry maken, heel makkelijk! Linzen koken, duurt wel lang. In aparte pan crushed tomaat (vel eraf), knoflook, ui dan de linzen erbij + canned coconut milk en curry poeder, paprika poeder en komijn poeder. En evt andere groente naar keuze. Als laats beetje citroen en dan klaar! En je kunt met kikkererwten baby falafels maken. Zie foto voor recept. Ik zeg het al vaak genoeg lol! Maar recepten zijn beide van de baby healthnut e-book. Erg tevreden ermee馃槶馃檹馃徑

4 jaar geleden

Ezra vindt linzen en een geprakte avocado 馃 er doorheen heerlijk! Heel voedzaam en lekker simpel!

4 jaar geleden

Reactie op EstelleGustavo

Je kunt een linzen curry maken, heel makkelijk! Linzen koken, duurt wel l ...
Je woont natuurlijk niet in Nederland, maar evt voor de anderen. AH en Jumbo hebben van veel peulvruchten zoals linzen en kikkererwten ook opties waar geen zout of suiker toegevoegd is, alleen water. Scheelt weer tijd 馃槈

4 jaar geleden

Reactie op babyonntheway

Je woont natuurlijk niet in Nederland, maar evt voor de anderen. AH en Jumb ...
Heb je misschien een voorbeeld foto van wat je bedoelt?馃憖 hier hebben wij namelijk ook ah en jumbo producten! Dus ben wel benieuwd馃槃

4 jaar geleden

Eigenlijk niet over nagedacht. Ik maak altijd aardappel/pasta/rijst met groenten. Leek mij prima.

4 jaar geleden

Ik ben ook benieuwd! Jammer dat er in vega vleesvervangers zoveel zout zit.

4 jaar geleden

Humus

4 jaar geleden

Reactie op EstelleGustavo

Heb je misschien een voorbeeld foto van wat je bedoelt?馃憖 hier hebben wij n ...
Ingredi毛nten: linzen en water

4 jaar geleden

Hier was een gepureerd prakje met zoete aardappel (300g), pompoen (400g) en kikkererwten (100g) + twee theelepels olijfolie een succes! Makkelijk in 茅茅n pan te koken en te verdelen over 4 porties die je kan invriezen.

4 jaar geleden

Peulvruchten (bijv. edamame, bruine bonen) zitten ook vol eiwitten en die zijn makkelijk te verwerken in een babyhapje.

4 jaar geleden

Ik maak wel eens linzensoep voor onszelf en dan krijgt mijn zoontje daar ook wat van. Met stukjes brood erin wordt het wat dikker. Uiteraard zet ik eerst een schaaltje apart en voeg daarna pas zout toe voor onszelf. Ook heeft hij gister bijv witte bonen in tomatensaus gegeten. Wel geblend. Maar dat maken we soms ook met kikkererwten: uitje, knoflook in een pan met boter/olie, tomatenpuree of zelfs verse blokjes tomaten erin en dan de kikkererwten toevoegen. Water erbij en laten koken. Kruiden naar wens.

4 jaar geleden

Melk is nu voldoende, maar wij geven ook linzen, kikkererwten en bruine bonen met puree erdoor. Of hummus op de boterham.

4 jaar geleden

Reactie op MYX

Ik maak wel eens linzensoep voor onszelf en dan krijgt mijn zoontje daar oo ...
Dat klinkt ook lekker! Kikkererwten met uit knoflook en tomaten. Ga dat ook eens proberen馃憦馃徑