6 Reacties

vorig jaar

Mijn zoontje van drie kan zich uren vermaken met duplo, magneet tegels en van die houten treinbanen en legpuzzels. Maar ik heb ook een tweeling van 1,5 jaar en ik zie nu al dat het bij hun anders gaan met spelen (de een bouwt een toren, de ander sloopt alleen maar 😅, enz) dus ik kan me voorstellen dat wat voor een eenling werkt ook niet werkt voor een tweeling. Wat mijn zoontje trouwens ook leuk vindt is samen bakken/koken. Dus bijvoorbeeld pizza beleggen of bananenbrood bakken en zo veel mogelijk helpen. Wij hebben zo'n learning tower (maar dat de zelfgemaakte Ikea hack versie) waarmee hij erbij kan staan aan het aanrecht. Hopelijk zit er iets bij waar je wat aan hebt en succes ermee!

vorig jaar

Rouleren qua speelgoed? Zodat er meer nieuw is. Sensorisch (sensorische doos van sensoriifun of kinetisch zand) en open einde speelgoed doen het hier ook goed. Magneettegels ook. Evt eens extra in bad ;) Maar sowieso elke dag eens buiten komen, al is het mee naar de winkel. Een hele dag binnen zou hier ook moeilijk zijn

vorig jaar

Misschien is het handig om te kijken wat realistisch is bij je kind. Mijn dochter vermaakt zichzelf niet. Tenzij ik iets doe wat zij totaal niet interessant vindt. En als ze zich vermaakt is het vaak niet langer dan 15 minuten. Wat ik doe? Ik leef mijn leven en mijn dochter hobbelt met mij mee. Dus in het weekend maak ik vaak schoon en dan helpt ze, mee met boodschappen doen, mee met winkelen, mee naar vriendinnen die vaak ook kinderen hebben. En tussendoor knutsel/speel ik af en toe met haar. Dansen is ook een groot favoriet en boekjes (voor)lezen. Ik werk zelf 4 dagen en op die dagen is het avond eten en naar bed. Op mijn parttime dag is het in de ochtend zwemmen samen (ik zwem zwemlessen), slapen en dan in de middag. Dan blijft er al gauw weinig tijd over.

vorig jaar

Heb je wel een grote tuin? dan zou je evt een zandbakje en een speeltoestel kunnen neerzetten zodat ze toch een soort speeltuin hebben?

vorig jaar

Mijn dochter van 3 vermaakt zich ook niet zo lang zelf. Ze 3 'helpt' vaak in het huishouden mee. Was uit de machine trekken en ophangen, droge was afhalen. Samen boodschappen doen. Samen koken, ik heb een leermoment en dan mag ze courgette en champignons snijden, in de pan roeren, kruiden toevoegen etcetera. Koffie zetten, dan mag zijhet filter doen en de koffie scheppen en water gieten. Ook bakken we regelmatig samen koekjes, dan mag ze alle ingrediënten in de kom doen, kneden, ik rol het uit en dan vormpjes uitsteken. Ik probeer ook regelmatig een vriendin op te zoeken met kinderen, of iemand bij ons thuis uit te nodigen met kinderen. Ook vinden we het leuk om samen te zingen en te dansen, of verstoppertje doen. Favo uitjes zijn hier verder de bieb, kinderboerderij, het zwembad, of ergens koffie drinken in een café waar een speelhoek is. Met een tweeling kan ik me voorstellen dat sommige van die dingen wel uitdagender zijn...

vorig jaar

*leermoment, niet leermoment