18 Reacties
4 jaar geleden
38 weken zwanger en voor mezelf en de kleine nog niks ingepakt. Hopelijk een thuis bevalling en anders ligt een briefje klaar met de spulletjes die we moeten pakken, ga er niet vanuit dat ik binnen 5 min in de auto moet zitten. En daarbij, dan heb ik dan tenminste nog wat te doen om de tijd een beetje om te krijgen hahaha
4 jaar geleden
Dit is mijn lijstje, misschien heeft iemand er wat aan.
Vluchttas
Baby
• 3 setjes babykleding maat 50 + 56 (mutsje, sokjes, romper lange mouwen en boxpakje/shirtje + broekje) 💪
• Dekentje / Omslagdoek 💪
• Vestje 💪
• Cordring 💪
• Autostoel in de auto 💪
Verzorgingsproducten
• Labello
• Tandenborstel x 2
• Tandpasta
• Borstel
• Shampoo / conditioner
• Haarelastiekjes
• Neusspray
• Deodorant
• Lenzendoosje
• Lenzenvloeistof
• Bril
• Vochtige toiletdoekjes
Kleding
• Bevallingsjurkje
• Groot t shirt
• Pantoffels
• Dikke sokken 💪
• Comfy joggingbroek 💪
• Zachte sport BH
• Shirtje 💪
• Ondergoed 3 x 💪
Eten/drinken
• Flesje water
• Flesje AA / Sportdrank
• Dextro
• Kauwgom en pepermunt
• Zakje nootjes
• Maiswafels
• Krentenbollen
• Muesli repen
• Doritos bits
Overig
• Telefoonladers
• Verlengsnoer
• Kaarsjes
• Rietjes
• Geboorteplan
• Tijdschriften
4 jaar geleden
Ik ben nu 34+3. Wij willen graag in het ziekenhuis bevallen. Dit is wat wij tot nu toe in de tas hebben gedaan. Is onze eerste dus geen idee of we iets vergeten
• sokken
• toilet spullen
• lippenbalsem (voor het weg puffen van weeën)
• nachtkleding
• bh's
• schone kleding voor de terugreis
Partner en mij
• mobiel opladers
• schoenen/slippers
•iets te eten voor een energie boost
Voor de baby
Maatje 44/50
• rompertje
truitje/broekje/sokjes/ anti krap handschoentjes
• jasje en mutsje
• haar borsteltje en kan
• eigen flesje en speen
4 jaar geleden
Ik ben nu 33+3 en ga na morgen met verlof.. dit is wel 1 van de dingen die ik meteen maar gedaan wil hebben🥰 dat geeft voor mij rust.
@mila69: ziet er al uit als.een fijn en compleet lijstje!
Wat ik op internet nog zie is dat het mogelijk fijn is je eigen shampoo of douchegel bij te hebben en een groot glas (dit omdat je vaak kleine glazen hebt op het ziekenhuis en je mogelijk veel.dorst hebt).
Ik beval in het ziekenhuis ivm medische indicatie. Daarom nemen wij voor de zekerheid ook de erkenning mee voor de geboorte aangifte (deze kunnen wij in het ziekenhuis doen). Partner moet dan wel ook zijn legitimatie bij hebben.
4 jaar geleden
Ik heb wel wat dingetjes al klaar leggen maar nog niks specifiek ingepakt. Ik heb verschillende lijstjes opgezocht op internet.
Op ieder lijstje een pak newborn luiers. Moet je deze zelf meenemen naar het ziekenhuis?
Ik ben medische dus moet sowieso in het zuike huis bevallen.
4 jaar geleden
Reactie op Kiddie
38 weken zwanger en voor mezelf en de kleine nog niks ingepakt. Hopelijk ee ...
Eerlijk gezegd, als je toch naar ziekenhuis moet tijdens een thuisbevalling, zal dat waarschijnlijk met spoed zijn. Dus ik vermoed niet dat je tijdens je weeën 5 min extra tijd hebt of er de moed voor hebt om nog alles in te pakken.
4 jaar geleden
Reactie op Baby-2021|
Ik heb wel wat dingetjes al klaar leggen maar nog niks specifiek ingepakt. ...
Nee mij is verteld dat je geen luiers, flesvoeding of dingen uit je kraampakket hoeft mee te nemen dat hebben ze allemaal in het ziekenhuis. 😊 Alleen eventueel een cordring als je die wilt gebruiken.
4 jaar geleden
Reactie op Mila69
Nee mij is verteld dat je geen luiers, flesvoeding of dingen uit je kraampa ...
Bedankt voor je reactie! Had het namelijk ook nog nooit gehoord.
4 jaar geleden
Dikke tip:
Filmpje van de verlosmoeder over de vlucht koffer. Erg compleet en met fijne onderbouwing (vind ik(
https://youtu.be/Aud40SCoTkE
4 jaar geleden
Chocolade met nootjes en chocomelk 😂 daar had ik ontzettend veel zin in de eerste dagen na de bevalling dus mag niet ontbreken in mijn vluchttas naast alle standaarddingen
4 jaar geleden
Vorige bevalling duurde 2 dagen en daarna nog 8 dagen gelegen. Maar hoop nu minder lang erover te doen 😅 Luke is mijm man en Levi ons zoontje. Alles wat groen is, zit al in de tas. Ben nu 34+4. Vorige keer vliezen gebroken met 36+3en bevallen met 36+5.

4 jaar geleden
Reactie op MichellevVeggel
Vorige bevalling duurde 2 dagen en daarna nog 8 dagen gelegen. Maar hoop nu ...

Dit ligt in een lade, zodat mijn man de lijst kan pakken en de tas kan aanvullen zodra het begint.
4 jaar geleden
Hoi allemaal, in het ziekenhuis heb je vaak 1 of 2 euro nodig voor de rolstoel. Die had ik bij mijn eerste bevalling voor de zekerheid in de koffer. Ook was een zwembroek voor mijn man fijn. Ik stond lang onder de douche om de weeën op te vangen en zo kon mijn man mij daar ondersteunen. 😊 succes met de laatste loodjes allemaal!
4 jaar geleden
Reactie op Baby-2021|
Ik heb wel wat dingetjes al klaar leggen maar nog niks specifiek ingepakt. ...
Bij mijn vorige hadden ze gewoon luiers in het ziekenhuis! Had het wel mee maar heb daar geen gebruik van gemaakt. De luiers die toen beschikbaar waren voor ons hebben we ook gewoon meegenomen 🙄