8 Reacties

4 jaar geleden

Hier helaas wel herkenbaar maar geen oplossing nog. Dochter is altijd tussen 5-6 wakker eigenlijk. Vind het vooral lastig omdat ze ook weigert meer dan 2 slaapjes te doen en haar slaapjes soms ook nog eens veel te kort zijn (pas 30 en 60 min) bijv dus de dagen altijd vreselijk zijn ingedeeld. Soms gaan de slaapjes goed. Maar een 2-3-4 schema lukt hier echt niet als ze zo vroeg wakker is bijvoorbeeld. Heel vervelend. Dus ik volg even. Misschien is dit trouwens meer iets om op het 'grote' forum te vragen. Daar zijn veel mensen met al wat oudere kinderen die er misschien overheen zijn gegroeid?

4 jaar geleden

Hier ook zo 1. Ik word er gek van. Het is wel verbeterd sinds hij overdag minder slaapt (2 uur ipv 2,5-3 uur). Nu wordt hij vaak rond 5:45 wakker. Wij gaan nooit de kamer uit voor kw voor 7 - 7 uur, geen licht aandoen of spelen met hem. 3e dutje doet hij al maanden niet meer.

4 jaar geleden

Bij mijn dochter wisselt het wel. Als ze 's nachts doorslaapt is ze tussen 5.00-6.00 wakker, dan geef ik haar bv en wieg haar weer in slaap en dan slaapt ze nog tot 7.00-8.00 uur en dan kom ik overdag ook goed uit met 2 slaapjes (doe ik ook als ze heel wakker lijkt, maar meestal slaapt ze dan toch wel weer na 40 min). Of ze komt 's nachts tussen 3.00-4.00 uur en dan geef ik bv en valt ze eigenlijk altijd gelijk aan de borst in slaap en dan slaapt ze wel tot half 7-7 uur

4 jaar geleden

Hier is ze ook lang altijd wakker geweest tussen 4u45 en 5u30. Vonden wij op zich niet zo een groot probleem voor onszelf omdat we toch altijd rond 5u, 5u30 opstaan. Maar voor haar wilden we wel dat ze langer ging slapen. Ze is nu 10 maanden. En sinds een maand slaapt er vaak ineens wel tot 6u/7u. Wij hebben hier niets speciaals voor gedaan, gewoon onze dochter telkens gevolgd. Ze slaapt ongeveer 11u 's nachts en 4-5 uur overdag. Wellicht heeft jouw kindje ook meer slaap nodig overdag? Ik denk maar mee na, geen idee of dit zo is voor jouw kindje. Veel succes!

4 jaar geleden

Reactie op 4augustus2021

Hier is ze ook lang altijd wakker geweest tussen 4u45 en 5u30. Vonden wij o ...
Wat fijn! Dat klinkt hoopvol haha. Bedankt voor je reactie!

4 jaar geleden

Reactie op Loon_21

Hier helaas wel herkenbaar maar geen oplossing nog. Dochter is altijd tusse ...
Lastig hè, dat schema is hier vaak ook niet mogelijk, al leg ik hem tegenwoordig ook niet al na twee uur weer op bed voor zijn eerste dutje, want dan is het kommer en kwel om hem in slaap te krijgen. Goede tip, ik zal mijn topic ook op het "algemene forum" delen.

4 jaar geleden

Hier echt precies hetzelfde. Heb de oplossing ook nog niet gevonden. Bij ons is een bijkomend ding dat mijn zoontje al-tijd poept als ie wakker wordt. Dus dat kan al rond 5.00/5.30 uur zijn. Eigenlijk willen we er dan niet naartoe (want hij kletst vrolijk en moppert niet), maar hij slaapt sowieso niet meer als hij een volle luier heeft. Maar als we hem verschoond hebben, is het daarna feest. Meneer is dan klaarwakker. 🥳 Ik hou het schema van slaaptipsvoorbabys aan, maar dat vind ik wel lastig met zo'n vroege vogel. Ik lees dus mee.

4 jaar geleden

Wat je wel kan doen, is eens proberen om het flesje dan in bed te geven en te verschonen als dat nodig is. (Een nacht voeding na spelen) Daarna weer terug in bed leggen, als je dit een paar dagen volhoud en dat flesje uitsteld zal hij later komen Dat was hier het geval met de 2ling. Ze gaan nou rond 9uur half 10 naar bed en ik maak ze sochtens weer wakker tussen 9 en half 10