23 Reacties
4 jaar geleden
Ze mogen maar maximaal 1000ml kunstvoeding per dag ivm hun niertjes. Met jouw schema komt hij op 1020
Dan zou ik toch al beginnen met forte. Zodat 1 voeding iets kleiner kan
4 jaar geleden
Wij zijn ook met forte voeding begonnen toen we over de 1 liter zaten op advies van het CB. Wij geven niet 1 fles met forte voeding maar alle flesjes met 3 forte voeding en 3 gewoon. We hebben gekeken wat hij nodig had. Bij 4 was het teveel forte want dronk hij te weinig en bij 2 bleef hij veel drinken. Ons kleintje kreeg darmkampjes van de wissel in voeding. Ik zou dus aanraden voordat je weer aan het werk gaat te wisselen zodat je die periode nog in je verlof hebt. Succes!
4 jaar geleden
Reactie op LL97
Wij zijn ook met forte voeding begonnen toen we over de 1 liter zaten op ad ...
Dankjewel voor je reactie. Is het verstandig om te beginnen met 1 fles forte voeding. Dat paar dagen proberen en dan evt 2 ect? We dikke z'n melk wel altijd in met johannesbroodpitmeel ivm reflux
4 jaar geleden
Geen nachtvoeding meer? haha dan verwacht je toch iets teveel van je kindje hier 6 maand en soms nog meer nachtvoedingen dan bij jou, het is heel normaal dat je kindje nog niet doorslaapt, dit kan snel gaan en kan nog tot een jaar duren. Overvoed? 5 voedingsmomenten vind ik zelf heeeeel weinig voor zo'n jong kindje. Dat van die liter is al lang bewezen dat dit geen waar is en geen bewijs, Ik vind dat je kindje goed bezig is.
4 jaar geleden
Reactie op Mamatobe1996
Ze mogen maar maximaal 1000ml kunstvoeding per dag ivm hun niertjes. Met jo ...
Dit is al lang bewezen dat dit geen waar is, daarnaast heeft forte voeding geen zekerheid op minder drinken.
4 jaar geleden
Geen nachtvoeding meer? haha dan verwacht je toch iets teveel van je kindje ...
Ik weet dat het niet heel gebruikelijk is... maar het zou zeer fijn zijn als hij van 23:00/24:00 tot 6 slaapt. En dat kan naar mijn idee wel. En overvoed is vastgesteld door kinderarts in het ziekenhuis, hij was toen bijna 2 kg gegroeid in 3 weken tijd. Hij dronk toen al makkelijk 180/200 ml per keer en kreeg meer als voldoende binnen hoor! Hij groeit nog steeds 300 gram gemiddeld per week.
4 jaar geleden
Reactie op Joanne22
Ik weet dat het niet heel gebruikelijk is... maar het zou zeer fijn zijn al ...
Tja... bij mij zou het ook fijn zijn als hij is langer dan 05u slaapt maar dat is nu eenmaal zo met een baby. 2kg in 3 weken tijd door 180ml lijkt mij heel onwaarschijnlijk hoor.. hier krijgt hij ook al altijd 180ml. De flessen 210 vind ik wel groot
4 jaar geleden
Ik zou gewoon kijken naar wat je kindje nodig heeft. Mijn dochtertje werd snachts wakker maar dronk ong 60cc en meer niet. Haar ochtendfles dronk ze ook niet goed. Dit zijn signalen dat de nachtvoeding niet perse meer nodig is. Ik heb haar toen een keer in de nacht haar speentje gegeven en toen sliep ze door tot 0700uur. Maar dat gebeurd, naar mijn mening, pas als een kindje er aan toe is. 🤗
4 jaar geleden
Reactie op MrsBMK
Ik zou gewoon kijken naar wat je kindje nodig heeft. Mijn dochtertje werd s ...
Ah dankjewel! Dat is nu wel de ochtend fles maak nu ook een kleinere hoeveelheid omdat hij het toch niet op drinkt. Maar als ik de speen er snachts in doe kan hij niet meer echt goed slapen... de fles snachts is ook maar klein.
4 jaar geleden
Reactie op Joanne22
Ah dankjewel! Dat is nu wel de ochtend fles maak nu ook een kleinere hoevee ...
Ik zou proberen de fles snachts elke keer wat kleiner te maken tot er niet veel meer over is en de ochtendfles dan groter maken. Gewoon eens kijken wat er dan gebeurd 🤗 mijn dochter had ook eerst een nachtvoeding van 120cc. Toen ben ik terug gegaan naar 90cc. Toen elke keer 10cc afgeschonken en toen naar 60cc.
4 jaar geleden
Reactie op Joanne22
Achja in het ziekenhuis hebben ze het verkeerd gemeten natuurlijk 🙄 overig ...
Oké... maar ik zou niet naar forte gaan omdat je kindje ´teveel´ drinkt. Dat je kindje niet slaapt zoals jij wil hoort erbij. Hoeveel woog je kindje bij de geboorte en nu?
4 jaar geleden
Oké... maar ik zou niet naar forte gaan omdat je kindje ´teveel´ drinkt. Da ...
Het was ook niet mijn intentie dat hij de nachtvoeding weg "moet" laten. Maar aangezien hij te veel krijgt en snachts en s ochtends maar de helft drink denk ik dat het kan. (Van de week heeft hij het 1 keer zelf gedaan)
Bij geboorte 3665 gram en bij 9 weken 6245. Hij is nu 11 weken en afgelopen zondag gewogen thuis (samen op de weegschaal en dan mijn gewicht eraf halen) kwamen we op 7 kg uit maar dat zal wel niet kloppen 😅 ik gok dus rond de 6500/5800
4 jaar geleden
Het is heel normaal dat kindjes op die leeftijd nog een nachtvoeding nodig hebben dus daar zou ik niet te veel proberen achter zitten.. op 8 weken had ons zoontje ook zo een moment. Drinken dat die deed amai!! Bij ons kwam het door dat hij een achterstandje gemaakt had door verkeerde voeding te krijgen in het begin (veel overgeven, heel ziek zijn,...) onze kinderarts zei gewoon geven.. ze regelen hunzelf.. even was k zeer sceptisch door dat iedereen rond mij onze arts tegen sprak want volgens hun was dit niet normaal. Nu 12 weken en hij drinkt 5 flesjes van 180+6 ook nog niet zo lang.. hiervoor ongeveer een maand aan 1200l per dag gezeten en ons zoontje heeft er niets aan over gehouden en heeft al van in de buik probleempjes aan zijn nier. De kinderarts weet dit natuurlijk ook dus als dit zo extreem slecht is had ze ons dit niet laten doen. Hoe lang drinkt je zoontje nu al zo veel?
4 jaar geleden
Reactie op Joanne22
Het was ook niet mijn intentie dat hij de nachtvoeding weg "moet" laten. Ma ...
Maar als je kindje honger heeft zou ik gewoon een flesje geven, honger is honger. Zeiden ze hier ook.
4 jaar geleden
Reactie op Joanne22
Het was ook niet mijn intentie dat hij de nachtvoeding weg "moet" laten. Ma ...
Hoe groot is je kindje? Als dat mooi in curve zit met zijn gewicht zou k me zo geen zorgen maken :)
4 jaar geleden
Het is heel normaal dat kindjes op die leeftijd nog een nachtvoeding nodig ...
Mijn zoontje mocht pas 2 weken na de geboorte naar huis. Toen gaf ik borstvoeding en dan mag je normaal gesproken onbeperkt voeden. Maar ik had een overproductie, doordat hij in het begin alleen sonde kreeg kolfde ik maar dat was niet goed aangeleerd vandaar die overproductie. Thuis wou hij dus heel vaak drinken en kreeg hij last van verborgen reflux. Heeft best lang geduurd voor ik er achter kwam. Toen aangeven bij de kinderarts dat ik dat vermoede, plus filmpje van z'n gedrag laten zien. En hij zei dat hij veel te veel binnen kreeg. Daardoor z'n gewicht omhoog schoot, en dat dat eenmalig niet erg is maar het niet zo door mocht gaan. Vandaar dat we moesten afbouwen naar 5 voedingen(rustig aan hoor heeft ongeveer 2 weken geduurd voor het lukte) reflux werd idd minder maar niet helemaal over. Het laaste weekend dat ik borstvoeding gaf heb ik volledig gekolfd vanwege spruw en kapotte tepels. Toen dronk hij al 200 ml per keer dat 5 keer per dag. Hij was 9 weken oud. Toen ben ik overgestapt op kunstvoeding en dat ook in te dikken want echt goed resultaat geeft. Ik had verwacht dat hij dan minder zou drinken maar nee, maar dat leek mij prima... maar sinds een week wil hij dus grotere flessen van 210 ml water +7 scheppen. Hij had gewoon nog trek na de fles dus gaf ik dat gewoon. Maar hij komt dus sinds die tijd op zoveel uit....
Mijn zoontje is idd ook vrij lang. Bij geboorte 55 cm en 3665 gram, lang maar vrij dun in verhouding. Bij 9 weken 63 cm en 6245 gram. Hij is wel vrij veel afgevallen na de geboorte.
Goed lang verhaal😅 ben soms gewoon beetje onzeker, ook door de moeilijke start en wil natuurlijk gewoon het beste voor hem doen! En als hij dus echt niet zonder nacht voeding kan krijgt hij die gewoon hoor, laat hem geen honger lijden.
Maar ga de laaste fles van vandaag de forte geven en kijken hoe hij erop reageert
4 jaar geleden
Reactie op Joanne22
Mijn zoontje mocht pas 2 weken na de geboorte naar huis. Toen gaf ik borstv ...
Oh en m'n zoontje had toen slappe stembanden en luchtpijp (hij kon ook niet (goed) huilen. En die ontwikkeling kon ook niet goed meekomen met z'n groei (volgens de arts) overigens kan hij nu gelukkig huilen en heeft hij minder last van piepend ademhalen
4 jaar geleden
Reactie op Joanne22
Mijn zoontje mocht pas 2 weken na de geboorte naar huis. Toen gaf ik borstv ...
Oh okee, op vlak van lengte en gewicht vind ik hem eigenlijk echt heel mooi zitten hoor! 😁 wat doet hij dan na zijn flesjes als hij niet genoeg heeft? En dus nu geef je een 2 tal weken meer als ik het goed begrijp? Persoonlijk zou ik nog even zien hoe het verder gaat met de gewone voeding die je geeft omdat het mij toen ook zo is aangewezen maar kan goed begrijpen dat dat eng is aangezien jou wat anders word gezegd. Ik zou vooral doen wat voor jou het beste aanvoelt en als hij goed reageert op forte 🤞 die ook gewoon geven. Maar persoonlijk vind ik het niet mis wat jou zoontje drinkt dus zou ik me ook geen zorgen maken! 😁
Wij geven ons zoontje een babymassage voor het slapen gaan. Dat een paar dagen gedaan en daardoor sliep die door. Misschien helpt jullie dat 😅 en een speentje geven om 3u werkt dat niet?