16 Reacties

5 jaar geleden

Hier de dag van de test gebeurd aangezien mijn dochter haar verjaardag toen vierde en iedereen om en om langs kwam

5 jaar geleden

Mijn ouders weten het al en een paar collega's ze hadden het gelijk door met mijn misselijkheid en vermoeidheid. Ook is er al een buikje te zien dus lang kan ik het niet voor de rest verbergen. Morge eerste echo en als dat goed is gaan we het aan mijn schoonouders vertellen

5 jaar geleden

Zelfde dag nog verteld aan moeder en schoonouders

5 jaar geleden

Wij vertellen het wanneer we rond de 10 weken zijn. Zitten nu op 5.5 week, dus hoop dat ons dit gaat lukken, zeker gezien de feestdagen.

5 jaar geleden

Ik heb het gelijk toen ik positief testte aan een vriendin verteld die al een beetje op de hoogte was van onze kinderwens. Vorige zwangerschap merkte ik dat ik het vooral lastig vond geheim te houden als ik er echt met niemand over kon praten. Dus dat hielp nu wel, kon gelijk alles kwijt en lekker fantaseren etc. Over de zwangerschap praten met je man is toch anders dan met een vriendin die weet hoe het is 😅 wij gaan het de gezinnen vertellen na de eerste echo.

5 jaar geleden

Wij vertellen het met kerst! 😊

5 jaar geleden

Wij hebben een aantal goede vrienden meteen verteld en onze ouders met 7 weken, net voor de echo. Familie en vrienden vertellen we tussen de 11 en 12 weken en de rest en op 't werk na de nipt pas.

5 jaar geleden

Reactie op Fianbisha

Ik heb het gelijk toen ik positief testte aan een vriendin verteld die al e ...
Mijn beste vriendin is ook al op de hoogte, die is nu ook 20 weken ver van haar eerste zwangerschap. En toen ik vorige week duidelijk last had van kwaaltjes tijdens de innesteling, was zij ook degene waar ik mee kon praten. Ik wou m'n vriend niet lastigvallen met m'n twijfels en paniekgedachten. Dus had ik zeker 1 iemand nodig, en die moest het dus ook direct weten toen ik een vroege test deed!

5 jaar geleden

Mijn ouders meteen verteld en mijn beste vriendin ook. Mijn schoonouders vertellen we het met kerst. De rest later weet nog niet wanneer 😁

5 jaar geleden

De dag van de test heb ik het aan enkele vriendinnen verteld (die dit jaar zwanger waren/zijn), de ouders vertellen we het met nieuwjaar, 2 dagen daarvoor hebben we de 8-weken echo en kunnen we die laten zien 😁

5 jaar geleden

Wij vertellen het na de echo op 8 januari. Als er een kloppend hartje te horen is. Neem wel 1 vriendin in vertrouwen voor oud en nieuw

5 jaar geleden

Wij gaan het vertellen met 6 weken aan de naaste familie, omdat het dan kerst is en we het heel graag willen delen. De rest van de fam en vrienden doen we na de 1e echo.

5 jaar geleden

Wij willen het met de kerst gaan vertellen, alleen nog opzoek naar een leuke manier om het te vertellen aangezien wij dan pas 5,5e week zwanger zijn en geen echo kunnen laten zien

5 jaar geleden

Ik heb mijn ouders en zusje verteld en een paar vriendinnen. Ik heb een fertiliteit traject achter de rug en meerdere miskramen. Dus veel gedeeld en ook wanneer ik een iui behandeling heb gehad en de wachtweken. Maar ik heb de afgelopen maanden gemerkt dat ik dat persoonlijk heel prettig vind en ook de keren dat het misging dat ik er gewoon over kon praten. En ik ben alleenstaand dus dat maakt misschien ook verschil anders heb je natuurlijk je partner waar je alles mee kan delen.

5 jaar geleden

Ik heb het ook aan mijn moeder en zusje verteld de dag dat ik positief was getest en de volgende dag mijn schoonmoeder. De rest vertel ik het echt als ik pas 3/4 maanden ben. Ik hou er niet van om alles meteen te vertellen aan iedereen, alleen aan mijn gezin en schoonmoeder de rest allemaal pas later. Het is een geschenk en iets heel moois wat je graag wilt delen, maar het blijven moeilijke en onzekere tijden. Geniet allemaal van jullie zwangerschap dames!♥️

5 jaar geleden

Ondertussen hebben we beslist om het op Nieuwjaar te zeggen aan de ouders, dan zijn we iets meer dan 7 weken.