39 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb ze zelf nog niet gebruikt maar heb ze wel al aangekocht en alles wat erbij hoort.
Ik ben zelf al ruim 3 jaar bezig met mezelf hierin te verdiepen en kan alleen maar aanraden om verschillende filmpjes te bekijken op YouTube. Zo heb ik dit toch gedaan en je komt echt veel goede info tegen.
Ik heb zelf alles op Nappys gekocht. Ik heb steeds gekeken dat de pampers zeker op 60 graden konden gewassen worden, sommige merken mogen maar tot 30 en dan lijken ze mij niet echt proper.. Op nappys vind je ook veel goede info.
4 jaar geleden
Wij gebruiken ze nu part time, hebben van vrienden een lading bamboozles maat 1 gekregen en zelf wat losse overbroekjes gekocht. Enige nadeel vind ik wel dat veel van zijn kleding niet past icm deze luier - dat zal wel minder worden naar gelang de verhouding baby - luier wat meer in balans komt naarmate hij groeit ;) We gaan wel binnenkort voor een consult, ben benieuwd naar wat er nog meer is qua aanbod zodat we iets kunnen aanschaffen wat goed bij ons past als de bamboozles te klein voor hem zijn. Ik vind de account Luierhuis op insta ook heel waardevol! En de Billenboetiek heeft inderdaad ook goede info.
4 jaar geleden
Ik heb acht new born luiertjes van elskbar om een beetje mee te oefenen tijdens de new born tijd en zodra hij de standaard maat past, ga ik volledig over op wasbaar.
4 jaar geleden
Reactie op KippieK
En welke merken/systemen vind je het fijnst?
Ik heb zelf bare and boho en huda, die ik samen combineer en heb daarnaast alle verschillende inleggers van bare and boho. Maar ik heb een slanke meid, waardoor het mooi aansluit. Maar iedereen is anders en elke baby is anders. Op de website van nappys kan je wensen en gegevens over de baby invullen, dan krijg je al een snel advies. Maar contact opnemen met een consulent is nog beter. Huren is ook een optie, want het is best een investering en dan is het fijn dat je wel gelijk de juiste koopt. Succes!
4 jaar geleden
Ik ga er zelf denk ik niet aan beginnen, maar mama lotje (instagram) heeft er een blog over geschreven, die staat op haar website. Ze deelt er best vaak wat over.
Sowieso leuk account om te volgen! Lekker eerlijk over het moederschap 🙂
4 jaar geleden
Ik heb een weekje ongeveer wasbare luiers geprobeerd. Ik ben al 4 jaar alles aan het onderzoeken en bekijken en dacht dat dit dus zeker wel zou lukken. Niet dus.. Onze zoon krijgt er een ernome uitslag van, dus ik vermoed dat hij niet tegen de stof kan of iets.. Geen enkele zalf hielp. 1 week wegwerpluiers gebruikt en weg was de uitslag. Jammer want ik had alles al gekocht.. Zonde van het geld maarja. Een poep vol uitslag (tot bloedens toe) is het ook niet.
4 jaar geleden
Ik heb vandaag mijn eerste aankopen binnen gekregen, op mijn insta lifestyle.by.leonie heb ik er een filmpje van gezet 😊 ben heel benieuwd!
4 jaar geleden
Reactie op leonie12345
Ik heb vandaag mijn eerste aankopen binnen gekregen, op mijn insta lifestyl ...
Leuk, benieuwd hoe ze bevallen! Ik heb vandaag consult gehad van een Nappys consulent en daarna een bestelling gedaan die morgen binnenkomt. Heeeel benieuwd! M'n vriend is enorm sceptisch en eigenlijk tegenstander omdat het hem gedoe lijkt, dus heb nog wel wat tegenstand te overwinnen hier thuis.
4 jaar geleden
Ik heb eerst een newborn huurpakket gehad, maar daar paste een hoop niet van, omdat mijn zoontje al erg groot was bij de geboorte. Maar ik heb daarmee wel het een en ander uit kunnen proberen.
Nu heb ik zelf het een en ander aangeschaft:
Elskbar sio
Bare and boho sio
Elskbar overbroekje
Blueberry capri overbroekje
Buttons overbroekje
Voorgevormd van huda en Popolini
Grovia ONE aio
En wat extra boosters o.a. van little lamb en mama koala
Tot nu toe bevallen de elskbar, bare and boho, Blueberry, buttons en huda het beste.
Nog een beetje aan jet uitproberen hoe we geen lekkages krijgen en niet een enorm dik pakket hebben.
Oh ja, voor s nachts heb ik een wolbroek, dat is perfect tegen lekkages.
Ik word gek van wegwerp want dan moet ik die kleine elke dag 4x omkleden door de poep op zijn rug...
Bij wasbaar hebben we als we een lekkage hebben dat vooral bij de liezen, dus daar ben ik nog zoekende in
4 jaar geleden
Reactie op Hadassa90
Leuk, benieuwd hoe ze bevallen! Ik heb vandaag consult gehad van een Nappys ...
Mijn vriend ook! Dus ben ook heel benieuwd of het iets is en ik hem mee krijg :) welke luiers heb je gekocht?
4 jaar geleden
Reactie op leonie12345
Mijn vriend ook! Dus ben ook heel benieuwd of het iets is en ik hem mee kri ...
Ik heb een Tickle Tots en Bare and Boho SIO, een Bubble bubs en Blumchen overbroekje. Leuk je filmpje op insta! Heb je ze al uit kunnen proberen? Alle inleggers liggen bij mij nog te drogen, dat duurt wel lang zeg
4 jaar geleden
Wij hebben ook wasbare luiers. De eerste weken hadden we gewoon wegwerp gedaan vanwege de hoeveelheid gratis luiers die we hadden 😅. Nu wel dus de wasbare versies.
Wij hebben pocketluiers en we hebben de luiers en advies van Bellefleur Baby (https://instagram.com/bellefleurbaby).
De pocketluiers bestaan uit een stoffen luier met een gladde buitenlaag en zachte binnenlaag. Daar gaat een ‘insert’ in, een lapje van absorberende microfiber of katoen.
Wij zijn nog in de ‘testfase’, we moesten echt om de twee uur verschonen om doorlekken te voorkomen, we proberen het nu met extra inlegger. We willen graag het milieu en kosten (be)sparen dus we gaan het werkbaar maken 🙂