35 Reacties
5 jaar geleden
Wij hebben de luiers gekocht bij de billenboetiek.nl en ons daae laten informeren. We gebruiken de binnenluiers van totbots. Onze ervaring is dat de buitenluiers minder lang mee gaan. Ons zoontje zit nu bijna 1,5 jaar in de tweede maat en we hebben tot nu toe 2x nieuwe buitenluiers gekocht omdat die gingen lekken. Je hebt 3 buitenluiers nodig in totaal. We gebruiken nu popolini
5 jaar geleden
Fijn topic, wil ik ook gaan doen! Ik dacht in eerste instantie 1 set aan te schaffen en verder ook wegwerpluiers, zodat we er even aan kunnen wennen. Daarna zsm volledig over op de wasbare. Ik lees graag mee over ervaringen!
5 jaar geleden
Fijn topic, wil ik ook gaan doen! Ik dacht in eerste instantie 1 set aan te ...
Wij hebben expres meteen volledig wasbaar gedaan bij de eerste. Ook om zelf eraan te wennen en niet verwend te raken door het gemak van wegwerp. Onze kleine reageerde er gelijk heel goed op. Op de opvang gebruiken ze wel wegwerp. Dan brengen we hem met de wasbare en krijgt hij daar wegwerp. Dat gaat prima. Het zoontje van vrienden van ons reageert minder goed op wegwerp, bij hem op de opvang krijgt hij ook de eigen wasbare luiers
5 jaar geleden
Wij zijn ook gelijk wasbaar gegaan bij de eerste. Bij Kaatje Katoen kun je ook een consult aanvragen en krijg je korting via die consulent. Wij hebben een pakket aangeschaft met al die kleurtjes. Weet de naam niet meer. Zitten luiers in, overbroekjes, inlegvellen, billendoekjes en een grote tots bots luieremmer. Zo ben je gelijk klaar en scheelt ook weer wat in de kosten. Onze meid doet het er heel goed op! Nauwelijks luieruitslag, die ze bij de opvang wel krijgt door de wegwerpluiers. Geen spuitluiers van poep tot aan de oksels, wat ze regelmatig heeft wanneer ze van de opvang komt. Ook heeft ze door wanneer ze geplast heeft want ze geeft het gelijk aan. Geen fan van een natte kont dus ;) Maar ik denk dat dit haar later ook gaat helpen zindelijk te worden. En ja, ze heeft wel wat grotere billen. Maatje broek groter aanschaffen dus. Maar mijn zussen zijn dol op die dikke billen (zo schattig!) en nu ze begint te lopen valt ze lekker zacht op haar bips ;)
5 jaar geleden
Reactie op FJA
Wij zijn ook gelijk wasbaar gegaan bij de eerste. Bij Kaatje Katoen kun je ...
Trouwens, voor de billendoekjes krijg je in het pakket ook een spuitbusje om ze mee nat te maken. Die vullen we nu telkens met water en wat zwitsalzeep (voor het douchen). Dat werkt prima en is stukken goedkoper
5 jaar geleden
Reactie op FJA
Wij zijn ook gelijk wasbaar gegaan bij de eerste. Bij Kaatje Katoen kun je ...
Zelfde ervaring maar dan via de Billenboetiek. Wij hebben totsbots tweedelig, heerlijk dat spuitluiers niet voor zijn gekomen (wel met wegwerp). Flinke investering, maar ik vind het het echt waard. Plus in de borstvoedingsperiode (en nu nog maar iets minder): wegwerp stinkt verschrikkelijk zodra er plas laat staan poep in komt. Wasbaar stinkt veel minder.
Als deze zwangerschap goed verloopt, gaat de tweede in dezelfde luiers :-)
PS. Wij gebruiken hydrofiele washandjes als billendoekjes - de ergste poep halen we er af met gewone billendoekjes, maar was altijd nog even met hydrofiel washandje na.
5 jaar geleden
We zijn begonnen met Milovia newborn daarna zijn we overgegaan op Milovia One Size maar overbroekjes zijn van mindere kwaliteit en merk is inmiddels niet meer leverbaar.
Naar een jaar ben ik overgegaan op overbroekjes met prefolds van Blumchen met een booster van Little Lamb maar de billen werden wel heeeel erg dik. Toen zag ik door de bomen het bos niet meer😂 en heb ik een huurpakket gehad en daaruit kwam onze keuze van Petit Lulu Fluffy Organic
Met PUL overbroekjes.
Doordat onze kindjes veel plassen nu alweer een beetje spijt van m’n keuze🙈 ik had liever de Petit Lulu maxi gehad voor de dag. Absorptie is meer waardoor ik niet om de 3 uur een natte romper, kleertjes ed heb.
Petit Lulu met 1 booster Little Lamb ik al aan de krappe kant voor onze dochter (15mnd) qua absorptievermogen.
Vaak pak ik de maxi luier en is wel een verademing☺️
Ook zou ik de volgende keer voor een wolbroekje gaan, kost wat tijd qua lanoliseren maar minder kans op lekken
Verder enorm tevreden!
Billendoekjes maak ik nat onder de kraan, knijp ze uit en gebruik ze. Alleen met poepluiers gebruik ik de lotion wat erbij hoort!
Had ik veeeel eerder moeten gebruiken😂 zoo fijn!!!
Tip:
Als je meerdere kindjes wil kies dan voor kwaliteit en een groot absorptievermogen.
Petit Lulu dag of nachtluier maakt qua dikte niet veel uit maar qua absorptievermogen wel😊
Ik heb de luiers bij www.nappys.nl gekocht! Super service en gratis naar een consulent en geen koopverplichting
Heeel veel succes met het uitzoeken!!
5 jaar geleden
Nog iets😉
Wij hebben een brabantia prullenbak 30L gekocht en doen daar een grote waszak in (volgens mij van KangaCare)
Voordeel is:
Zak is zo goed als waterdicht dus geen vochtigheden in je prullenbak, wat je met een wasnet wel hebt.
Zak is heeel groot, ik was 3x per week 2 kindjes in de luier
5 jaar geleden
Op de kinderopvang waar ik werk, gebruiken we wasbare billendoekjes van het merk Cheeky Wipes. Ik vind deze zelf heel fijn om te gebruiken! Met wasbare luiers heb ik geen ervaring.
5 jaar geleden
Check de site Billiewonder.nl, daar staat super veel uitgelegd en leuke hippe luiers hebben ze daar
5 jaar geleden
Reactie op Marli93
Ik wil ook graag voor wasbare luiers gaan. Voor de mensen die hier al ervar ...
Wat jij wilt.
Wij hebben een newborn set aangeschaft en past zeker bij kleine kindjes. Onze kindjes waren ong 3000 gram bij de geboorte
Ga je direct voor One Size dan kan zijn dat je kindje die luiers nog niet past. Vaak beginnen de One Size bij 4 kg
Wij zijn begonnen met wasbaar luieren nadat het naveltje eraf was. (4-6 dagen na de geboorte)
Navelklemmetje heeft meer ruimte bij wegwerp dan bij wasbaar (kans op lekken bij niet goed aansluiten luier)