28 Reacties
5 jaar geleden
Heb net de nipt gedaan en moest gewoon van tevoren via internet betalen. Heeft niets met mijn verzekering te maken. Kon ook weinig verzekeringen vinden die het vergoeden, tenzij het medisch is.
Dus als je niet verzekerd ervoor bent en het niet medisch is, dan moet je gewoon volledig betalen en heeft het dus niets met eigen risico te maken.
Hier in Nederland, misschien in België anders maar daar ken ik het niet ;)
5 jaar geleden
Reactie op Lo2003
Weet iemand trouwens of het van je eigen risico afgaat?
Neee gaat niet van eigen risico af, maar als goed is moet je naast nipt ook niet andere dingen laten prikken, die gaan wel van je eigen risico af!
5 jaar geleden
Reactie op SRNA95
Ik ben ook medisch maar word niet vergoed zoiezo niet.
Bij de Menzis krijg je het wel vergoed bij een medische indicatie.. mogelijk verschilt dit per zorgverzekeraar?
5 jaar geleden
Bij de Menzis krijg je het wel vergoed bij een medische indicatie.. mogelij ...
Dat zou misschien kunnen , maar is niet bij iedereen zo 😊 volgens mij is het ook omdat het een nipt een eigen keuze is en niet iets is wat standaard gedaan word ik denk dat dat ook de reden is dat het niet vergoed word
5 jaar geleden
Reactie op SRNA95
Ik ben ook medisch maar word niet vergoed zoiezo niet.
Medisch wil niet perse zeggen dat je ook een medische indicatie voor de nipt hebt. Dat is pas zodra de mogelijke afwijkingen die een nipt kan aantonen in jouw familie voorkomen. *medisch is zegmaar een ruim begrip *
Het kost in Nederlands 'slechts' 175 euro omdat de overheid een subsidie hiervoor heeft opgesteld , mogelijk is dat in Suriname, Italië, etc niet zo.
Waarom het nog niet in de zorgverzekering is opgenomen en wel in een subsidie fonds is mij ook een raadsel