21 Reacties
4 jaar geleden
Toevallig gaan wij ook voor het eerst vliegen met ons dochtertje, 7maanden.
Ik had nu dit bedacht voor mee in de cabine:
Handbagage Ella:
- [ ] 2 flesjes
- [ ] Melkpoedertoren
- [ ] Fruithapje & lepel
- [ ] Snack/maiskoekje
- [ ] Bijtring
- [ ] Speentjes
- [ ] Otrivin neusspray
- [ ] Draagzak
- [ ] Buggy (mag mee naar vliegtuig en gaat dan het ruim in)
- [ ] Voorleesboekje
- [ ] Lege thermosfles
- [ ] Flesje Spa blauw (na douane)
- [ ] Luiers en schoon rompertje
- [ ] Verschoonmatje opvouwbaar
- [ ] Billendoekjes
- [ ] Luierzak
- [ ] Hydrofiel
- [ ] Spuugdoekje
- [ ] Koptelefoon
Veel plezier ❤️
4 jaar geleden
Ik lees even mee wij gaan volgende maand naar Griekenland met een baby van 9 maanden. We hebben vaker gevlogen en dat ging allemaal prima maar toen was hij nog maar een maand of 3. Nu is het qua beweeglijkheid toch wel wat lastig idd!
Onze ervaring trouwens is dat hij weinig merkt aan de oortjes. We konden geen reactie merken dat hij misschien last zou hebben. Bij 1 van de 2 vluchten hebben we hem wel gevoed maar verder niet. Een neusspray laten we daarom ook achterwege, ik wist helemaal niet dat dat hielp eigenlijk.
Wij nemen verder de spullen mee die normaalgesproken in de Luiertas zitten en een lekker dekentje. Dit keer moet er ook speelgoed mee om hem te vermaken want dat wordt het lastigst denk ik. Thuis kan hij dat heel makkelijk zelf (hij scheert het hele huis door) maar 3 uur stil zitten lijkt me erg lastig.
Ik denk dat boekjes, Bijtringen, rammeldingen al wel voor wat vermaak zorgen. En misschien halverwege de vlucht een keer heen en weer lopen? Een grote Hydrofieldoek is wel erg fijn trouwens, kun je toch met een beetje privacy voeden als je tussen de mensen zit en is je kindje minder afgeleid.
Heel veel plezier!
4 jaar geleden
Voorleesboekje, wat een goeie!
Ik vlieg over 2,5 week van Aruba naar NL alleen met mn zoontje (das een 11/12 uur nachtvlucht) ben erúg benieuwd hoe dat gaat met het slapen…… gelukkig wel business class maar alsnog weet ik niet of hij goed zal slapen.
Ik heb een basinet aangevraagd, just in case. Al weet ik dat mn zoontje hier na 1sec inzitten al zal uitspringen/vallen.
Draagzak neem ik mee. Iemand tips voor goed slapen in het vliegtuig?
4 jaar geleden
Reactie op EstelleGustavo
Voorleesboekje, wat een goeie!
Ik vlieg over 2,5 week van Aruba naar NL a ...
Kaylee heeft wel wat uurtjes gemaakt in die basinet! Ik alleen zelf niet omdat ik toch bang was dat ze er inderdaad uit zou vallen. Toen ze wakker werd zo net boven Engeland heb ik haar in de draagzak gestopt en is ze weer in slaap gevallen. Bijkomend voordeel, je kan zelf ook even je ogen sluiten. Succes!
4 jaar geleden
Paar weken terug van Aruba naar Nederland gevlogen met mijn dochter van toen precies 8 maanden. Had van alles bij me, weinig gebruikt😅 Waar had ik wat aan?
Heet water, koud water, fles, poedertoren, snackje, speen, rammelspeeltje en badboekje. Verder veel plezier gehad van de draagzak, zowel op het vliegveld als de laatste uurtjes in de lucht.
Stewardess vertelde mij trouwens dat het met opstijgen mee valt voor de oortjes, landen is vervelender. Bleek bij ons te kloppen. Opstijgen geen kik en bij de landing op Schiphol even huilen. Lekker flesje gegeven en was het zo weer over.
Goede reis!
4 jaar geleden
Een soort wiegje, die hangen ze aan zo’n tussenschot bij KLM. Misschien alleen voor vluchten buiten Europa, maar check het even met je vliegtuigmaatschappij. Moet je wel van te voren boeken!

4 jaar geleden
Hoi wij gingen vorige week vliegen voor het eerst met mijn zoontje van 7.5 maanden het ging redelijk wel goed alleen het was heel krap
In het vliegtuig ik zou een tas meenemen waar je makkelijk alles terug kan vinden fruithapjes kunstvoeding billedoekjes luiers hydrofili doekje en 1 paar extea kleding en leuke speelgoedjes wat hij interresant verder zou ik tijdens het vliegen niet zo veel meenemen word alleen maar een rommeltje
4 jaar geleden
Reactie op eliset
Nam jij dan voor je volledige reis fruit en groentenpapjes in potjes? Hier ...
Ik nam alleen par potjes mee voor de 1e dag en vliegtuig wij zijn in turkije en ik wist van te voren dat ze daar ook fruit en groentepotjes hebben van hero baby enz wat je ook kan doen is knijpzakjes meenemen neemt niet zo veel beslag🤗