20 Reacties

2 jaar geleden

Rondom zn mond zijn de blaasjes het ergst

2 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft wel wat littekens overgehouden aan de waterpokken, maar nu ruim een half jaar later zie ik er eigenlijk niks meer van. Heb er verder weinig aan gedaan. Sterkte.

2 jaar geleden

Reactie op anoniemietje

Mijn dochtertje heeft wel wat littekens overgehouden aan de waterpokken, ma ...
Fijn om te horen dat je er nu niets meer van ziet. Hoop dat dit hier ook hetzelfde zal zijn. Heel zn gezicht zit onder en daar vrees is dus voor. Maar we wachten het wel af.

2 jaar geleden

Oh wat zielig ! 😞 Mijn dochtertje heeft de waterpokken nog 100x erger gehad (kun je je nauwelijks voorstellen). Ik was ook enorm bang voor littekens. Ik heb op aanraden van de apotheker het volgende gekocht: https://www.etos.nl/producten/kidsclin-coolmousse-waterpokken-111042537.html helpt tegen de jeuk en mijn dochtertjes heeft helemaal geen littekens eraan over gehouden 🙌🏻 Helpt trouwens ook super goed tegen de jeuk.

2 jaar geleden

Reactie op KIK94

Oh wat zielig ! 😞 Mijn dochtertje heeft de waterpokken nog 100x erger geha ...
Dat meen je niet? Vind het zo bizar hoe erg dit tot uiting kan komen. En dan te bedenken dat jouw dochtertje het nog veel erger had is niet te bevatten. Moet zeggen dat deze foto niet helemaal goed tot zn recht komt. In het echt is het vele malen erger, helaas. Maar dank voor de tip. Ik had dit toevallig gister bij de apotheek gekocht. Vond dat na het smeren gister de blaasjes vandaag veelal waren ingedroogd, gelukkig. Rondom zn mond is het open en na het smeren moest hij huilen dus was bang dat het pijnlijk was en zou prikken. Smeer daar nu sudo crème maar start anders morgen ook met de Kidsclin op die plekken. Vind het wel echt een heel geruststellend idee dat het bij je dochtertje goed is weg getrokken. Fijn! Geeft mij weer hoop.

2 jaar geleden

Reactie op CK1984

Dat meen je niet? Vind het zo bizar hoe erg dit tot uiting kan komen. En da ...
Zelfs onze huisarts had het nog nooit zo erg gezien als bij mijn dochtertje 😅. Fijn dat het toch al helpt bij je zoontje ! Ik heb het ook gesmeerd op de open plekjes. Je kunt het flesje ook in de koelkast voor extra verkoelende werking. Ik hoop dat het snel over is bij je zoontje 🍀

2 jaar geleden

Misschien een beetje alternatief. Maar geef je zelf nog borstvoeding of ken je iemand die dat doet? Dan kan je crème van de melk maken en dat smeren. Werkt het beste.

2 jaar geleden

Reactie op KIK94

Zelfs onze huisarts had het nog nooit zo erg gezien als bij mijn dochtertje ...
Wat lief dankje! En heel fijn dat het zo goed heeft geholpen bij je dochtertje. Zal het vanaf morgen ook smeren op de wondjes rondom zn mond.

2 jaar geleden

Reactie op Bruisend

Misschien een beetje alternatief. Maar geef je zelf nog borstvoeding of ken ...
Wat een goede tip. Hier heb ik nog niet bij stil gestaan. Ik geef zelf geen borstvoeding meer maar een vriendin is wel onlangs bevallen die nog bv geeft. Kan dat proberen. Dank!

2 jaar geleden

Ik heb me laten vertellen dat een badje met havermout wonderen doet;)

2 jaar geleden

Reactie op Parietje

Ik heb me laten vertellen dat een badje met havermout wonderen doet;)
Daar ben ik gister mee begonnen. Alles wat helpt 🙏🏼

2 jaar geleden

Ik zie dit bericht helaas pas nu... Maar mijn zoontje heeft ze ook sinds vorige week. Heel toevallig moest ik naar de dermatoloog vanwege zijn eczeem en die maakte zich juist druk om de ontstoken plekjes. Daardoor heb ik fusidinezuur meegekregen, een soort antibiotica zalf. Ik denk dat jij er helaas niks meer aan hebt, maar wilde het toch even zeggen voor degene waar het kindje waterpokken krijgt en het ontstoken lijkt te raken. Vooral de combi eczeem en waterpokken kunnen gevaarlijk zijn, dus weet niet of ik het daarom voorgeschreven heb gekregen.

2 jaar geleden

Wij hadden de pokken in oktober veel littekens. Nu allemaal weg! En havermout badjes iedere dag zijn heel fijn maar weet je vast al 😀

2 jaar geleden

Hier ook heel extreem geweest. Zowel cb als huisarts beaamden dat. Havermoutbadjes hielp heel erg met snel indrogen. En ik had open gekrabte plekjes ingesmeerd met vaseline. Dat dicht, waardoor er ook geen bacteriën in komen. Hier nu niks meer van te zien! Sterkte! Het is echt even uit zitten. Hoe sneu ook!

2 jaar geleden

Iedereen dank voor alle reacties,tips en adviezen. We zijn bijna twee weken verder en het gaat de goede kant op. Wonderbaarlijk vervagen de plekjes in zn gezicht steeds meer. Op het lichaam en haar nog wel aanwezig maar vind echt dat het enorm meevalt. Nogmaals dank iedereen!

9 maanden geleden

Reactie op CK1984

Iedereen dank voor alle reacties,tips en adviezen. We zijn bijna twee weken ...
Hoi hoi, ik weet dat het topic van een jaar geleden is. Maar ik ben even benieuwd hoe het nu is en of je er nog iets van ziet? Wij hebben recent ook een hele heftige periode met waterpokken mee gemaakt bij ons dochtertje waar toch veel littekens in het gezicht zijn achter gebleven. Sommige wat groter , maar ook kleine putjes en rode vlekjes. Maak me er nogal druk om dus hoor het graag.

9 maanden geleden

Reactie op Demii94

Hoi hoi, ik weet dat het topic van een jaar geleden is. Maar ik ben even be ...
Ze gaan weg hoor! Mijn zoon had het ook en je ziet er na 2/3 maanden niks meer van

9 maanden geleden

Reactie op ckp1986

Ze gaan weg hoor! Mijn zoon had het ook en je ziet er na 2/3 maanden niks m ...
Dat klinkt gelukkig al positief. Hebben jullie aan de littekens nog iets gedaan? Ik smeer nu 3x per dag met Alhydran (hydraterende crème) en voor het slapen gaan doe ik op de plekjes ook nog wat vaseline.

9 maanden geleden

Reactie op Demii94

Dat klinkt gelukkig al positief. Hebben jullie aan de littekens nog iets ge ...
Nee niet echt ik smeerde toen dagelijks met Tiny Todd crème ivm lichte eczeem.