18 Reacties

2 jaar geleden

Deze was hier echt een uitkomst. En zemelen badje voor het slapen gaan.

2 jaar geleden

Verkoelende foam en heel veel havermoutbadjes. Hier was dat echt de redding, 6x opnieuw bijgevuld omdat ze het zo lekker vond 🙃
Havermout in het een washandje doen en dan in bad doen…dan met het washandje het lichaam/gezicht wassen en op het laatst niet afspoelen maar lekker laten intrekken😄en dan zeker drie keer per dag doen dat werkte hier super 😬

2 jaar geleden

Dr Leenarts verkoelende lotion bij waterpokken, hielp hier heel goed bij het uitdrogen!

2 jaar geleden

Bedankt dames! Havermoutbad it is. Merken nu al veel verschil ☺️ hopelijk er snel vanaf

2 jaar geleden

Ik had het nooit moeten zeggen haha. Afgelopen nacht 2 uur geslapen.. arme schat. Nog meer tips?

2 jaar geleden

Bij ons ook de waterpokken. Gebruiken de brush van donttellmom te verkrijgen bij etos bijv. Kun je de pokken mee aanstippen. Verder nu 2x een havermout badje gedaan. Waterijsje toen hij echt pijn had in de mond. En zorgen voor veel afleiding 😅

2 jaar geleden

Oke, voor de mama’s met kindjes die waterpokken hebben en al onder een deken slapen; onze meid hebben we afgelopen nacht weer in de slaapzak gedaan omdat ze zich open bleef krabben. In de slaapzak heeft ze de hele nacht doorgeslapen want dan kon ze er niet/nauwelijks bij! Life saver hahah

2 jaar geleden

Helemaal insmeren in de zinkzalf of zinkolie en dan pyjama aan voor het slapen…. Ik vond dat beter dan een havermout badje omdat het meer indroogt van het insmeren. Zinkpoeder En geduld…. En dunne luchtige kleding zodat er niet met nagels oid gekrabd kan worden

2 jaar geleden

Oh hier is het ook begonnen sinds donderdag. En wat is het heftig!! Vannacht helemaal niet geslapen…. Als iemand dé tip nog heeft? Het aanstippen met dr Leenarts laat hij moeilijk toe en het havermoutbadje is even goed op het moment zelf. @Cribedidar, zijn jullie er inmiddels doorheen? En hoe lang duurde het al met al?

2 jaar geleden

Reactie op hestermusje

Oh hier is het ook begonnen sinds donderdag. En wat is het heftig!! Vannach ...
Hier ging het snel voorbij met havermoutbadjes en Dr. Leenarts lotion. Dat doe je al, maar mijn tips hierbij zijn: Aan het eind van het badderen met de washand met havermout over het lijfje van je kind gaan en evt wat uitknijpen. Als het mogelijk is de lotion met z’n tweeën opbrengen. Mijn man ging iets later naar z’n werk om even te kunnen helpen in de ochtend, dat scheelde mij veel tijd en onze peuter veel frustratie. Eentje deed de voorkant en eentje de achterkant. Het aanstippen deden we trouwens gewoon met onze vingers. Wat lotion in de palm van je ene hand en aanstippen met je andere hand. Filmpje laten kijken tijdens het aanstippen, voor de afleiding. Sterkte! Het is echt even pittig.

2 jaar geleden

Reactie op hestermusje

Oh hier is het ook begonnen sinds donderdag. En wat is het heftig!! Vannach ...
Wij zijn door het ergste heen gelukkig. Wij hebben haar weer in haar slaapzak gedaan en dat deed wonderen voor de nacht. Daarnaast mentholpoeder van de kruidvat werkte top! Succes🫣

2 jaar geleden

Op welke dag vonden jullie dat ze het meest last ervan hadden? Ik zie nu op dag 2 steeds meer pokken komen met vochtige blaasjes en langzaam zie ik mijn zoontje wel wat jeuk krijgen maar verder heeft hij er (nog) weinig last van..gaat dit nog komen? Of hoeft het niet mega vervelend te zijn?

2 jaar geleden

Dag 3 en 4…. Succes🫣

2 jaar geleden

Reactie op deeemi

Op welke dag vonden jullie dat ze het meest last ervan hadden? Ik zie nu o ...
Bij onze dochter is het heel mild gebleven. Online zeggen ze ook dat de hoeveelheid pokken sterk per kind verschilt. Een week lang heeft onze dochter steeds een kleine hoeveelheid actieve pokken gehad die niet leken te jeuken. Wel de kanttekening dat we bij haar als baby destijds twijfelden of ze al een milde variant heeft gehad met dat we 2 speldenprikjes hebben gezien toen het virus op haar KDV ronding. Mogelijk had ze daardoor al iets aan anti-stoffen in haar lichaam.

2 jaar geleden

Ik stuurde hier gisteren een berichtje in mijn wanhoop. Donderdag begonnen de blaasjes en was het niet fijn door de koorts. Vrijdag kwam er steeds meer en begon alle ellende in de avond. Hij heeft de hele nacht wakker gelegen en gehuild, hetzelfde als gisteren. Toen gisteravond een zemelenbad genomen, helemaal aangestipt met Dr Leenarts en vol ingepoederd met menthol, en hij sliep de hele nacht en vandaag nauwelijks last! Een beetje jeuk op het hoofd, maar verder helemaal ingedroogd. Hoop dat dit het was! 🙏🏻

2 jaar geleden

Reactie op hestermusje

Ik stuurde hier gisteren een berichtje in mijn wanhoop. Donderdag begonnen ...
Exact hetzelfde als hoe het hier is gegaan. 2 dagen heel erg en daarna met de juiste hulpmiddelen doorgaan. Succes nog even!❤️

2 jaar geleden

Reactie op Cribedidar

Wij zijn door het ergste heen gelukkig. Wij hebben haar weer in haar slaapz ...
Menthol poeder word echt afgeraden is gevaarlijk (omdat menthol levensbedreigende benauwdheidsverschijnselen kan veroorzaken bij jonge kinderen ) kinderen onder de 3 jaar mogen dit niet gebruiken. Staat ook op de verpakking. (werk bij drogist) het beste wat je kan doen is havermout badje, elk plekje insmeren met zinkzalf ( let op vlekken krijg je niet uit de kleren) Luchtige kleding aan zodat het niet gaat broeien. Bedoel het niet verkeerd hoor ☺️🥰