26 Reacties

4 jaar geleden
Wij hebben gekozen voor een boxmatras met een babynestje! Geen boxkleed. Vonden wij mooier en effecienter omdat je het babynestje ook ergens anders (op) kunt gebruiken en de baby het wat comfortabeler ligt met een matrasje als ondergrond dan een kleed. Maar dat is mijn mening 😀

4 jaar geleden
Hoi! Wij hebben toevallig vorige week de box gekocht en daarbij begon de verkoopster ook over een boxmatras. Ik dacht; huh, "moet" dat? En zou het niet gewoon een verkooppraatje zijn. Maar ze liet ons het verschil voelen tussen wel en geen (alleen een wat dikker boxkleed). En ik vond dit vrij hard zonder, laat staan dat je daar als baby'tje een redelijke tijd opligt. Het boxmatras koste bij de babypark nog geen €30 dus wij hebben besloten om deze er gewoon bij te kopen.

4 jaar geleden
Wij hebben een box besteld met matras en kleed. Was een combi actie bij Van Asten (box Bart). Komt dinsdag binnen, ben wel benieuwd 😊 ik wist ook niet dat matrasjes bestonden, maar omdat ik de prijs heel erg mee vind vallen, toch maar besteld. Lijkt mij vooral fijn als het kindje zijn hoofdje nog niet onder controle heeft en dan dus zacht neerkomt

4 jaar geleden
Wij hebben ook een matras erbij! Dus eerst matrasje en dan een boxkleed. Aan het begin wil ik onze mozes mand gebruiken in de box, maar daarna gewoon matrasje + boxkleed. Was idd een stuk zachter.
Kan de kleine ook lekker dutjes doen in de box 💙

4 jaar geleden
Toevallig las ik vandaag dat Ouders van nu adviseert om er geen matras in te leggen omdat baby's knel kunnen komen te zitten tussen het matras en de zijkant van de box. https://www.oudersvannu.nl/baby/veiligheid/in-de-box/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1617364580

4 jaar geleden
Reactie op Itepietje
Toevallig las ik vandaag dat Ouders van nu adviseert om er geen matras in t ...
Ik ben het hier niet mee eens. De matras die wij hebben is precies de maat van de box. De eerste ook op deze manier groot gebracht. Ik zou me niet teveel aan de artikelen vastklemmen.

4 jaar geleden
Reactie op Ra2020
Ik heb zowel een boxmatras als een boxkleed. Het is maar dat ik het gekrege ...
Dan leg je best ook geen matras in het bedje...

4 jaar geleden
Reactie op Itepietje
Hoe dan? Een boxmatras past perfect in een standaard box. Onmogelijk dat hij verschuift. Onzin van ouders van nu. Niet alles geloven wat er wordt geschreven. Wij hebben gewoon een matras en een kleed gekocht. Liggen ze nog zachter, en bij spugen hoef je niet zoveel te wassen.

4 jaar geleden
Reactie op Itepietje
He...? bij onze box en matras krijg ik juist me vingers er tussen laat staan dat mijn baby er tussen gaat passen 🤭

4 jaar geleden
Wij hebben wel een matrasje genomen, leek me toch wat zachter dan alleen een kleed!