9 Reacties

3 jaar geleden

Magnatiles!

3 jaar geleden

Ik heb de wobbel naast een poef staan en hij klimt er de hele dag op. Verder een ballenbak is een groot succes (je kunt ook ballenbak ballen in een opblaaszwembadje doen. (wel ligt het hele huis dan vol ballen) en boeken zijn hier een groot succes vooral voel boekjes en bijv het boekje van rupsje Nooitgenoeg met die gaatjes of kijk van nijntje. Mijn zoontje is ook snel uitgespeeld en gaat dan naar het volgende, heb ooit ergens gelezen dat kinderen zich 2 minuten per leeftijd jaar op iets kunnen concentreren. Met 1,5 jaar zou dat dus 3 min zijn.

3 jaar geleden

Ballonnen 😂

3 jaar geleden

Wat hier werkt is speelgoed rouleren. En niet teveel aanbieden. Op deze manier speelt mijn zoon echt dagen lang uren achtereen met hetzelfde. En wij zijn veel thuis. Daarnaast bied ik sommige dingen alleen aan tafel aan. Zoals puzzels en potloden. Zoontje is 18 maanden.

3 jaar geleden

Hier is de blokkenpret kiepwagen van vtech al maanden een hit. Dit is het eerste speelgoed wat hij gedurende de dag pakt en t laatste wat hij opruimt

3 jaar geleden

Torens bouwen - en vooral omgooien - is hier nog steeds een grote hit. Maar ook blokjes door de juiste gaten doen is een ding nu. Een loopauto, maar is misschien leuker als ze ook zelf op en af kunnen stappen? Sowieso auto’s en alles met een stuur. Pluspunten als het ook nog geluid produceert 🤪 Muziek maken! We hebben een tamboerijn, sambabal en xylofoon.

3 jaar geleden

Hoe simpeler het speelgoed hoe leuker vaak! Passief speelgoed zorgt voor actief speelgedrag. Actief speelgoed zorgt voor passief speelgedrag. Een paar simpele pannetjes kun je op elkaar stapelen, je kunt erin roeren, op je hoofd zetten. Oneindige opties! Een 'cool' speelgoedautootje bijv met geluidjes daar kun je op drukken en mee rijden. Kinderen zijn vaak veel sneller uitgespeeld met dat soort speelgoed. Als je het leuk vind kun je je eens verdiepen in open eind speelgoed. Kinderen kunnen daarmee zoveel meer ontdekken!

3 jaar geleden

Reactie op M30

Hoe simpeler het speelgoed hoe leuker vaak! Passief speelgoed zorgt voor ac ...
Oeh interessant! Nooit zo bekeken. Vandaar dat hij de hele dag dat pannetje in zijn hand heeft, en de ander zijn hamertje😂 ik ga het even googlen

3 jaar geleden

Reactie op Kkss

Oeh interessant! Nooit zo bekeken. Vandaar dat hij de hele dag dat pannetje ...
Ja leuk hè! Ik werk in de kinderopvang en wij hebben regelmatig cursussen, dit was er 1. Het is echt leuk om in te verdiepen en als je erover nadenkt klopt het ook wel. Vroeger speelden kinderen ook met simpel speelgoed. Het is echt iets van nu dat kinderen snel verveeld raken denk ik. Wij proberen er echt op te letten met wat voor speelgoed we aanschaffen. Zo simpel mogelijk en waar je meerdere dingen mee kan. Stapelen is erg leuk maar ook bijv smartmax of ander constructiespeelgoed. Allerlei bakjes uit de keukenkast zijn ook leuk. De ene keer geef je er een pollepel en een mixer bij en een week later een trechter en vergiet. Hier is een trechter al heel lang een hit. Hij zat bij onze nieuwe vaatwasser en we wisten ons er geen raad mee eigenlijk. Mijn zoontje wel haha. Hij gebruikt hem nu vooral als soort luidspreker🤣 hij doet hem in zijn mond en roept erdoor