20 Reacties

5 jaar geleden

Ik werk niet in de gehandicaptenzorg maar ik werk in de ouderenzorg en dan op een gesloten pg afdeling. Bij mij weten sommige collega’s het. Maar wij hebben nu niet echt met agressie te maken. Met de zorg vraag ik meer hulp dan normaal. Succes met je zwangerschap 🥰

5 jaar geleden

🙋🏼‍♀️ Gelukkig op een relatief rustig dagcentrumclubje met ouderen.

5 jaar geleden

Hoi ik werk ook in de gehandicaptenzorg op een woongroep evg met autisme en gedragsproblematiek. In principe werken werknemers die zwanger zijn op deze groep door tot maximaal 12 weken.

5 jaar geleden

Ik werk in de thuiszorg.. het is momenteel wel erg druk bij ons, dus maar even zien hoe het gaat de aankomende tijd 😉

5 jaar geleden

Reactie op Qumar21

Hoi ik werk ook in de gehandicaptenzorg op een woongroep evg met autisme en ...
Hmm weet dus niet hoe ze het bij ons doen.. volgensmij gewoon doorwerken maar evt wat anders ingevuld. Ik ben de enigste persoonlijk begeleidster op de groep. Nare ervaringen gehad qua agressie met zwangerschap dochtertje. En ook nu sta ik niet met mn vaste collega tot januari, maar met 1 die wat bang is/ bevriest. Dus uiteindelijk moest ik het zelf oplossen😅

5 jaar geleden

Ik werk op een dagbesteding voor verstandelijk/lichamelijk/meervoudig beperkten. Ik vertel het pas na mijn eerste echo, die is 31 december.

5 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg met verschillende doelgroepen heb het wel verteld zodat als er iets dat mensen er rekening mee kunnen houden

5 jaar geleden

Ik werk ook in de gehandicapte zorg! Vind het soms best zwaar, helemaal omdat ik werk op een EMB groep en veel zorg word geboden. Sommige geuren kan ik moeilijk handelen nu haha.

5 jaar geleden

Ik werk met special needs kids en ben meestal diegene die ingrijpt, wanneer een kind een melt down heeft, daardoor dus gedwongen om al heel vroeg mijn collega's te vertellen over de zwangerschap.

5 jaar geleden

Reactie op Liefsaa

Ik werk met special needs kids en ben meestal diegene die ingrijpt, wanneer ...
Nou dit dus. Ik reageer altijd als 1e sowieso.. en daarnaast ben ik persoonlijk begeleider van 4 van de 6 kids en ken ik ze dus ook goed. Nu sta ik met een collega die wat angstig is met agressie tot mijn vaste collega er weer is.. heb het verteld en uiteindelijk zit ik alsnog het zelf op te lossen met fixaties. Gelukkig in januari mn collega weer terug

5 jaar geleden

Ik werk op een EMB groep waar nu corona is uitgebroken. Dus pak aan pak uit. Heb ook bewoners die schadelijke virussen meedragen voor ongeboren kindjes. Dus moest het meteen vertellen aan een aantal collega's en leidinggevende ... vind het ook erg zwaar werken op dit moment. Volledige lichamelijk zorg geven in zo'n pak en dan ook nog hondsmoe en beroerd zijn. #glamourleven😅

5 jaar geleden

Hier ook in de gehandicaptenzorg voor jongeren tussen de 18 en 30. Een hele verticale groep. En ik zit in het corona sneltest team. Ik heb het 2 collega's verteld. Ivm misselijkheid en moeite met bepaalde geuren. De rest vertel ik het pas eind januari.

5 jaar geleden

Hoi Heel herkenbaar. Ik werk op een kindergroep met moeilijk verstaanbaar gedrag en agressie. Ben nu bijna 6 weken zwanger en twijfel enorm wanneer ik het zal vertellen. Als het me lukt wil ik wachten tot de eerste echo 5 Jan. Succes allemaal 👋

5 jaar geleden

Ik werk ook in de gehandicaptenzorg. Een aantal zijn ernstig meervoudig en de rest is matig verstandelijk beperkt. Bij mij is er bijna geen sprake van agressie, hier en daar komt het voor, maar niet dagelijks. Ik mag vanwege corona met 25 weken met verlof, normaal werk je iets langer door. Ik heb het een collega verteld waar ik goed mee kan en degene die over de roosters gaat zodat hij er alvast rekening mee kan houden.

5 jaar geleden

Ik werk ook in de gehandicaptenzorg. Een aantal zijn ernstig meervoudig en ...
Ohhh echt met 25 weken al.. is dat nu een vast dingetje of?? Want dat zou wel erg fijn zijn natuurlijk

5 jaar geleden

Hey dames! Hier ook gehandicaptenzorg. Ik heb het aan 2 naaste collega’s verteld, dat mocht ik niet lekker zijn hun eventueel een dienst kunnen overnemen. Maar ik wil het nog niet delen met heel het team.

5 jaar geleden

Hoi, Ook ik werk in de gehandicapten zorg, met clienten die zeer intensievie zorg nodig hebben. Hier ook pak aan/pak uit. Merk dat ik het op dit moment wel zwaar vind. Gewoon omdat ik moe ben. Heb 3 kids en werk voornamelijk avond diensten. Waardoor ik de gehele dag druk ben met de kids en s avond met de clienten. Om 00:00 uur het bed in ga en om 06:00 uur weer wakker wordt gemaakt. Maar hoort er een beetje bij. Collega's vertel ik het als ik het de rest ook vertel.

5 jaar geleden

Reactie op Patriesxx

Ohhh echt met 25 weken al.. is dat nu een vast dingetje of?? Want dat zou w ...
Bij ons is dat wel een vast ding ja, ik heb 3 andere collega's die toevallig ook zwanger zijn en die zijn alle 3 vanwege corona met 25 weken met verlof gegaan. Ze willen het risico niet nemen dat je besmet zou raken en dat een gevaar kan zijn voor de baby.

5 jaar geleden

Bij ons is dat wel een vast ding ja, ik heb 3 andere collega's die toevalli ...
Oh johhh normaal is inderdaad of 4 of 6 weken van te voren. Ik sta niet op een corona groep ofzo... maar misschien mag ik het ook wel. Hier kan niet werken buiten de 1,5 meter afstand. Ben benieuwd hoe het gaat lopen

5 jaar geleden

Ik werk in de ouderenpsychiatrie. Agressie komt wel voor maar momenteel is het aardig rustig op dat gebied bij ons gelukkig 🤞. Ik wil het nog wel stil houden maar heb al last van misselijkheid e.d. dus weet niet hoe lang dat goed blijft gaan 😅.