19 Reacties

4 jaar geleden

Yes! Werkzaam in de kinderopvang op een verticale groep. Nu 9+2 maar ik voel me eigenlijk nog prima!

4 jaar geleden

Ik werk ook op een kinderopvang. Bij mijn eerste kindje werkte ik 5 hele dagen per week. vanaf 25 weken ben ik 5 halve dagen gaan werken. Nu werk ik nog maar 3 hele dagen. maar heb geen idee tot wanneer haha

4 jaar geleden

Ik werk ook in de kinderopvang. Werk nu 5 ochtenden op een peutergroep en tijdens me eerste zwangerschap werkte ik ruim 40uur per week vso po en bso. Ik had een makkelijke zwangerschap dus eigenlijk geen last van het lichamelijke zware beroep. Gewoon goed zorgen dat je geen kinderen tilt. Ook niet even snel. Hopelijk heb je collega’s die iets meer willen doen waardoor jij het zwaardere werk kan laten liggen.

4 jaar geleden

Ja, ik werk ook in de kinderopvang.. peutergroep. Ik moet mezelf echt steeds eraan herinneren om NIET te tillen. Ook niet even snel ..

4 jaar geleden

Ik werk op een verpleeghuis met oudere , dus lichamelijk erg zwaar. Vind het lastig om nu al rekening mee te houden om zo te zeggen

4 jaar geleden

Reactie op sil1991

Ik werk ook in de kinderopvang. Werk nu 5 ochtenden op een peutergroep en t ...
Ik werk 4 hele dagen in een babygroep, moet sowieso kinderen tillen helaas... Is het zo erg?

4 jaar geleden

Ik werk ook 4 hele dagen op een babygroep en moet de kinderen echt tillen. Nu ivm met de lockdown worden we wat minder ingezet maar geen idee hoe lang ik het vol ga houden om 4 volle dagen te werken, we gaan het zien!🤷‍♀️

4 jaar geleden

Ik werk ook in de kinderopvang. Tijdens m’n eerste zwangerschap op de bso en na m’n bevalling/verlof over gestapt naar het kdv. Werk 3 Dagen. Bij m’n eerste doorgewerkt tot 4 weken voor de datum, had een hele makkelijke zwangerschap. En ben erg benieuwd hoe ik dit ga doen en volhouden.

4 jaar geleden

Reactie op MamaVanFeline

Ik werk ook in de kinderopvang. Tijdens m’n eerste zwangerschap op de bso e ...
Ik heb precies hetzelfde als jou. Eerst in de bso en na de eerste zwangerschap overgegaan naar de kdv. Alleen wel 6 weken van tevoren gegaan..

4 jaar geleden

Reactie op Giove

Ik werk 4 hele dagen in een babygroep, moet sowieso kinderen tillen helaas. ...
Naja het kan zijn dat je meer last gaat krijgen van je bekken. Ik zie het nu toevallig bij mijn schoonzusje. Zij heeft haar dochter veel te veel getild en daardoor vanaf het begin veel steken in haar buik. Verloskundige heeft haar echt op de vingers getikt. Ik ben geen expert op die dingen dus wil niet zeggen dat het niet goed is, maar door deze ervaring let ik er wel echt goed op dat ik het tillen zoveel mogelijk vermijd.

4 jaar geleden

Ik ga er niet heel anders mee om dan anders om eerlijk te zijn

4 jaar geleden

Ik werk zelf ook op een babygroep in de kinderopvang. Ik probeer er op te letten dat de kinderen die het kunnen zoveel mogelijk zelf op de commode klimmen, verder houdt ik er weinig rekening mee. Eerste zwangerschap wel eerder gestopt vanwege bekkenklachten. Benieuwd hoe dat deze keer zal gaan

4 jaar geleden

Ik werk ook in de kinderopvang maar bij ons is het wel meteen stoppen met werken... wat ik natuurlijk zeer jammer zal vinden. Ik wacht nu om het te vertellen aangezien ik 2/11 een miskraam heb gehad aan 6+3. Nu nog even wachten tot de echo en als die goed is dan zal ik het deze keer vertellen...

4 jaar geleden

Ik werk ook fulltime op een babygroep. Ben nu nog maar heel pril zwanger (5+3) maar ik ga gewoon kijken hoe het gaat. Gelukkig heb ik fantastische collega's die vaak meer om mij denken dan ik om mezelf haha. Mocht het niet gaan maak ik het wel bespreekbaar.

4 jaar geleden

Ik werk ook in de kinderopvang en in België moet je meteen stoppen met werken behalve als je antistoffen hebt of kinderen ouder dan 6 jaar werkt ...

4 jaar geleden

Reactie op Jennsie

Ik werk ook in de kinderopvang en in België moet je meteen stoppen met werk ...
Heerlijk! Dat is wel echt lekker

4 jaar geleden

Ik heb ook een zwaar beroep geen kinderopvang. Ik werk in de schrijnwerkerij en daar wordt je onmiddellijk verwijderd van het werk tijdens de zwangerschap vanaf je het weet. Ik ben dus de hele zwangerschap thuis! Ik kan me voorstellen voor andere met een zwaar beroep die moeten doorwerken dat dit heel zwaar kan zijn. Veel succes allemaal!

4 jaar geleden

Ik werk in de Kraamzorg 8 dagen achter elkaar zonder te weten wanneer soms met grote gezinnen of problemen en dat is soms pittig maar gewoon aankijken hoe het gaat en naar je lichaam luisteren

4 jaar geleden

Reactie op Tessa 21

Ik werk in de Kraamzorg 8 dagen achter elkaar zonder te weten wanneer soms ...
Ik werk ook in de kraam en indd gewoon aankijken hoe het gaat!