16 Reacties

4 weken geleden

wij hebben een lampje die alle kleuren kan aannemen met geluiden zoals vogels die hij kan kiezen. dit werkt samen met dinos wegjagen (hij denkt dat ze er soms zijn)

4 weken geleden

Klinkt alsof ze vooral jullie nabijheid wil. Dat merken wij nu ook wel fors in een tijd dat ze toch ineens snel groot en zelfstandig worden. Hoort ook wel bij de 3 jaar slaapregressie dacht ik. Hier geven we vooral niet toe aan het in ons bed slapen, alleen het laatste half uurtje als de slaaaphond oranje is. Wel zijn we er zo lang als nodig is bij op haar kamertje. Bij echte paniek en angst die we niet getroost krijgen slaapt ze dan met vinger in de hand in wat we daarna weer snel afbouwen. Momenteel zitten we achter haar bedje bij het inslapen uit het zicht, maar ze wil dan eigenlijk dat we daar de hele nacht blijven zitten wat we uiteraard niet doen 😅. Succes, hopelijk vinden jullie snel een vorm die goed werkt.

4 weken geleden

Reactie op girl1982

wij hebben een lampje die alle kleuren kan aannemen met geluiden zoals voge ...
Heb je een linkje?

4 weken geleden

Reactie op Itepietje

Klinkt alsof ze vooral jullie nabijheid wil. Dat merken wij nu ook wel fors ...
Oh ja klinkt enigszins herkenbaar inderdaad.. wel fijn om te horen dat ons meisje dus niet de enige is die zo doet (zo voelt het soms wel). Vind het heel goed dat jullie het zo aanpakken! Ik ben dan dus wel weer van " ik blijf niet de hele avond naast haar bed zitten ". Maar inderdaad, anderzijds.. als het werkt.

4 weken geleden

Reactie op Femke×

Heb je een linkje?
amazon one Fire nachtlampje

4 weken geleden

Reactie op Itepietje

Klinkt alsof ze vooral jullie nabijheid wil. Dat merken wij nu ook wel fors ...
wij geven alleen toe bij ziek zijn en even 5 minuten knuffelen in ons bed, hierna consequent terug naar eigen bed

4 weken geleden

Reactie op Femke×

Oh ja klinkt enigszins herkenbaar inderdaad.. wel fijn om te horen dat ons ...
Ik ben idd ook geen fan van ernaast zitten. Als we merken dat de behoefte aan nabijheid weer afneemt (zijn hier altijd fases) dan bouwen we dat ook direct weer af via slaaptraining. Tot heden is dat altijd super goed gegaan gelukkig

4 weken geleden

Lekker samen slapen. Is gezond en kan veilig. Goed voor de hechting en geborgenheid. Het westen kent een weglegcultuur, ' viva la individualisme '. Maar in mijn ogen niet zo kindvriendelijk. In veel culturen slapen de kinderen met vooral moeder samen. Daarbij is de overgang van dag naar nacht spannend voor kinderen. En zoeken ze naar veiligheid om de nacht in te gaan.

4 weken geleden

Reactie op PIPPALOU

Lekker samen slapen. Is gezond en kan veilig. Goed voor de hechting en gebo ...
nou dat lijkt me niet heel handig voor je relatie met partner

4 weken geleden

Reactie op girl1982

Hangt er van af hoe je er zelf mee omgaat . Stress bij naar bed brengen/ slapeloze of gebroken nachten doen ook niet veel goed

4 weken geleden

Reactie op girl1982

Hoezo niet? Dan mis je toch echt een beetje creativiteit. Apart slapen is iets westers en eigenlijk zijn we er niet op gemaakt. Veel kinderen hebben nabijheid nodig en vragen dat op andere manieren. Sommige kinderen kunnen niet goed alleen slapen. Onze dochter is net zo, ze slaapt bij mij op de kamer maar wel in haar eigen bed. In de avond brengen we haar naar bed op haar slaapkamer, blijven we erbij tot ze slaapt. Wanneer we zelf naar bed gaan doen we met haar nog een plas pauze en mag ze mee naar het grote bed. Zij slaapt de nacht door en iedereen is blij. Doen we dit niet dan is het huilen geblazen, heel veel stress. Wakker worden van de stress en vooral heel veel rare dingen in haar hoofdje. Over 2jaar ben ik dit allemaal weer vergeten, ze zijn maar zo kort jong en de basis voor het leven wordt wel in de eerste 5 jaar gelegd.
hier ook zo’n lief maar aanhankelijk meisje. ik denk dan zal wel fase zijn. ze is 3,5 jaar nu…maar ligt in haar bedje naast mijn bedje… zal hopelijk wel snel weer beteren. maar intussen geniet ik er toch van dat ze dichtbij is. maar alle tips zijn welkom want eens zal ze toch naar haar eigen kamer verhuizen hè..

3 weken geleden

Hoi, hoe gaat het nu? Al beter met slaap? Tips, Even toelaten in jullie bed. Overdag toch vragen, benoemen waarom eigen bed/alleen slapen niet fijn is. Wij hebben ook een monster spray( planten spuit met water) jaagt de monsters weg. en zeg dat de elfjes s nachts waken in kamer. Hoop dat jullie er snel uit komen🙏🏻

3 weken geleden

Leestip: boek zachte nachten

3 weken geleden

Reactie op wendy717

Hoi, hoe gaat het nu? Al beter met slaap? Tips, Even toelaten in jullie be ...
Joah inmiddels gaat het iets beter.. ze valt in ieder geval weer op haar eigen bed in slaap. Maar vermoedelijk hebben we de oorzaak gevonden: nachtmerries.. Tussen ons is er niks aan de hand maar als ze alleen slaapt dus wel. Eind van de avond staat ze al een paar nachten nog half in slaap, op het overloop.. Vanaf dan slaapt ze bij ons. Nou dikke prima. Ga er inderdaad vanuit dat ze er met haar 15e niet meer ligt.