Mijn baarmoedermond voelt heel zacht aan en ik maak me daar wat zorgen om. Het hoort toch juist hard te zijn bij dit termijn (14 weken)? Hoe is dit bij jullie en is een zachte baarmoedermond normaal? Volgende week heb ik een controle bij de verloskundige en dan kan ik het laten checken. Of is dit iets waar ik al eerder voor moet bellen? Verder voel ik me gewoon goed.
Hoe weet je of die zacht is? Voel je dat zelf of?
Ik heb bij mij namelijk geen idee.
Als je je zorgen maakt kun je er altijd een belletje aan wagen richting de verloskundige!
Gewoon de verloskundige bellen! Ik weet van die van mij dat ik bij elke twijfel en met elke vraag mag bellen. Daar zijn ze voor :) Ik heb zelf eigenlijk geen idee, check dat nooit
Als het iets is om je zorgen om te maken neem ik aan dat ze met regelmaat voelen hoe je baarmoedermond er aan toe is. Dat is geen controlepunt dus volgens mij hoef je je hier ook geen zorgen om te maken
Mijn moeder heeft ook een zwakke baarmoeder mond en heeft hierdoor haar eerste kindje verloren met 23 weken omdat ze het niet wisten werd het te zwaar. De hierop volgende zwangerschappen heeft ze een chirotcar (als je het zo schrijft) bandje gekregen een soort tierap die je baarmoeder dicht houd