21 Reacties

4 jaar geleden

Ja dat klopt. Als ze daar naartoe gaan. Houdt er rekening mee 15 x per jaar. En je kunt ook zelf ineens veel vaker ziek zijn. Sterkte meid

4 jaar geleden

Hier helaas hetzelfde!

4 jaar geleden

Inclusief dat ik zelf ook ziek ben.. zucht

4 jaar geleden

Ja hier helaas ook het geval 🙈😒. Inderdaad ook echt met vlagen en soms ook een dagje koorts..

4 jaar geleden

Hier ook 6 weken achter elkaar ziek geweest, het ene na het andere virus 😵. Het is nu net weer even rustig maar dat zal vast niet voor lang zijn. Die kleintjes hebben nog geen weerstand en de enige manier op dat op te bouwen is door ziek te worden.

4 jaar geleden

Ja! Zowel kdv als BSO, beide drama met snotteren verkouden etc 😩

4 jaar geleden

Dit is heeel normaal. Ze zijn weerstand aan t opbouwen. Vele andere kindjes zijn ook verkouden op t kdv en dat steekt elkaar aan. De kinderarts bij t cb vertelde me ook dat kinderen in de r-maanden meestal 1 week per 3 mnd niet verkoude zijn, en in de overige maanden 1 maand niet. Daar kon je ongeveer vanuit gaan. Ik vertelde hem dat mn dochter dus ook al sinds ze aan t gaan is (midden oktober) continu verkouden is, non stop.. toen kreeg k dit antwoord hh. Maar t wordt beter (na n lange lange tijd)

4 jaar geleden

Ik had het eerlijk gezegd veel erger verwacht, mijn zoontje gaat ook sinds eind november 2 dagen per week naar de opvang. Hij is slechts 1 dag ziek thuis geweest met wat koorts en diarree klachten en verder alleen een lichte verkoudheid. Zo te lezen moet ik me opmaken voor meer ziekte 🙈

4 jaar geleden

Wij kregen het advies van de Osteopaat om bij de start op de opvang ook te starten met probiotica. De darmgezondheid is zo van invloed op de afweer. Ze kunnen namelijk ook afweer opbouwen zonder er ziek van te worden.

4 jaar geleden

Ja, hier ook idd en papa en mama pakken lekker alle virusjes mee 😭

4 jaar geleden

Ja, Rosa gaat sinds begin november naar de opvang en sindsdien is het vrijwel elke week gezeur. Ze is al heel vaak verkouden geweest, heeft nu al wekenlang een vervelende hoest, buikgriep, verschillende keren koorts etc. Vergeet niet dat naast dat er van alles rond gaat op het kdv, het ook nog eens de griepmaanden zijn waar we nu in leven. Hopelijk snel voorbij allemaal!

4 jaar geleden

Ja beide kinderen hier heel gevoelig voor luchtweginfecties, hebben ze aan de lopende band. Bij de oudste wordt het nu hij richting de drie gaat lijkt het wat minder gelukkig. Maar als de jongste allemaal nog moet krijgen wat hij gehad heeft…. 😱😱

4 jaar geleden

Ons zoontje gaat vanaf midden december naar het kdv en sindsdien ook veel verkouden en al een buikgriep te pakken gehad :(

4 jaar geleden

Hier ook sinds 10 januari 😔 Wat ik heb begrepen is dat borstvoedende mama's het beste naar binnen gaan, rondlopen en kindje daar voeden. Als je zelf besmet raakt, geef je je kind antistoffen en is die beschermd. Maar ja door corona mag ik helaas niet verder komen dan de hal

4 jaar geleden

Onze zoon ging 2 weken geleden 2 uurtjes wennen en kwam thuis met Krentebaard en Hand, voet, mondziekte. Nu is dat bijna over en begint hij te hoesten 🙈

4 jaar geleden

Onze dochter gaat sinds half oktober naar de opvang. Ze is vaak verkouden eigenlijk bijna altijd. Maar voorderest is ze 1x ziek geweest buikgriep

4 jaar geleden

Zo echt gek word ik ervan! Hier een tweeling en sinds ze 1.5 maand nu naar de opvang gaan wisselen ze elkaar constant af met ziek zijn. Is de een koorts/verkouden/buikgriep vrij, krijgt de ander het. Pfft mag snel zomer worden

4 jaar geleden

Jep zelfde hier!

4 jaar geleden

Hier ook! Nu iets meer dan een maand en al 3x raak geweest, gelukkig heeft ze er zelf vooral veel last van in ons weekend maar wij nemen alle virusjes over. Als je kind nergens last van heeft en je bent zelf ziek (geen corona) breng je haar dan wel of niet naar kdv?

4 jaar geleden

Reactie op iowe

Hier ook! Nu iets meer dan een maand en al 3x raak geweest, gelukkig heeft ...
Ja ik wel.. als je kindje nergens last van heeft wel. Ziek zijn en mama is een slechte combi 😉