18 Reacties

5 jaar geleden

Mijn drang om mezelf af te melden was ook zeer groot aangezien ik zo ontzettend misselijk was, maar toch niet gedaan omdat ik het ze niet wilden vertellen dat ik uberhaupt zwanger ben, ben nu ongeveer even ver als jij maar mijn misselijkheid is al met 90% verminderd, hopelijk blijft dat zo😊

5 jaar geleden

Ik heb tegen mijn leidinggevende gezegd dat ik zwanger ben en door de misselijkheid kan ik niet werken (werk op de kdv babygroep) ben nu 6+1

5 jaar geleden

Heb je een excuus nodig dan? Ik kan gewoon naar het werk bellen en zeggen; ik ben ziek en dan roosteren ze me uit (werk in onderwijs). Ik hoef echt niet specifiek aan te geven hoe en wat met ziekmelding. Alleen nu met corona dat het bijv. gaat om coronaklachten of juist niet

5 jaar geleden

Reactie op wesa

Heb je een excuus nodig dan? Ik kan gewoon naar het werk bellen en zeggen; ...
Ik ben uitzendkracht, dus ik moet zowel mijn leidinggevende bellen die niet echt door zal vragen, maar de bedrijfsarts belt elke dag/ om de dag om vragen te stellen over hoe het gaat etc. Dus die maakt het lastig

5 jaar geleden

Nadeel is ook dat mijn contract tot eind januari loopt, en ik echt heel bang ben dat ze hem om deze reden niet zullen verlengen... ( ik weet dat ze zwangerschap niet als ontslagreden mogen gebruiken, maar het gebeurd alsnog vaak)

5 jaar geleden

Je bent niet verplicht aan je werkgever te vertellen wat de klachten mbt je ziekmelding is. Wel de bedrijfsarts of arbodienst. Aangezien zij jou zullen begeleiden ivm je reïntegratie. Medische gegevens mogen zij ook niet delen met je werkgever. Dus je zou je ziek mogen melden bij je werkgever en zodra je in contact komt met je bedrijfsarts of arbodienst kun je je klachten met hen bespreken en kijken welke mogelijkheden er zijn voor jou op dat moment. Succes!

5 jaar geleden

En anders heel lullig gewoon zeggen dat je koorts hebt dan mag je sowieso niet werken Ze gaan dan alleen wel zeggen dat je moet gaan laten testen

5 jaar geleden

Reactie op Zomerdochter

Ik heb tegen mijn leidinggevende gezegd dat ik zwanger ben en door de miss ...
Ik werk ook in een babygroep! Ik ben vandaag 5+6. Mijn leidinggevende weet er ook van

5 jaar geleden

Buikgriep heerst ook. Ik zou dat zeggen!

5 jaar geleden

Je hoeft toch niet te zeggen wat je hebt. Ik had hetzelfde heb me gewoon ziekgemeld zonder uitgebreid te vertellen waar ik last van had.

5 jaar geleden

Reactie op Frenkiex

Nadeel is ook dat mijn contract tot eind januari loopt, en ik echt heel ban ...
Dan zou ik zeker nog niks zeggen. Had je dan ondertussen niet al moeten horen of je contract wordt verlengd? Of mss eind deze maand pas?

5 jaar geleden

Reactie op Navahe

Dan zou ik zeker nog niks zeggen. Had je dan ondertussen niet al moeten hor ...
31 december uiterlijk moeten ze laten weten als ik niet word verlengt! Dus ik hou het nu even op een buikgriep🙊 ook omdat ik nog geen echo heb gehad vind ik het net iets te vroeg om het eerlijk te vertellen..

5 jaar geleden

Je leest veel reactie dat je niet hoeft te vertellen wat je hebt, maar als je vaker achter elkaar ziek bent door zwangerschap gaat het wel opvallen helemaal als je anders vrijwel nooit ziek bent. Zelf heb ik last van migraine en heb dat in het begin als smoes gebruikt maar het viel wel op dat ik het ineens vaak had 🙈Ik heb daarom mijn leidinggevende in vertrouwen genomen.

5 jaar geleden

Ik vrees dat ik me ook moet ziekmelden. Nu nog vakantie, maar houd niets binnen. Als je bij je leidinggevende aangeeft dat je je ziek meld vanwege zwangerschap, dat het nog pril is, en dat je graag wilt dat je leidinggevende het voor zich houdt? Als je gewoon ziek bent moet je werkgever zelf je loon doorbetalen. Als je ziek bent door zwangerschap komt dat uit een potje van het UWV. Ik zou me als werkgever behoorlijk voorgelogen voelen eigenlijk

5 jaar geleden

Houd er wel rekening mee dat als je je ziek gaat melden vanwege je zwangerschap en je geeft dat ook als reden op je dan ook 6weken voor je uitgerekende datum met verlof moet en niet mag stoppen 4 weken voor de datum.

5 jaar geleden

Reactie op MamaVanFeline

Houd er wel rekening mee dat als je je ziek gaat melden vanwege je zwangers ...
Dat klopt maar dat is alleen als je ziek zou blijven tot en met je flexibiliseringsperiode. De flexibiliseringsperiode is de periode tussen de 6 en 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum. In ieder geval behoud je het recht op minimaal 10 weken bevallingsverlof.

5 jaar geleden

Ik las dat als je niks kan binnenhouden de huisarts/verloskundige even een belletje moet doen=)

5 jaar geleden

Wellicht via de huisarts Emesafene zetpil aanvragen Heb ik ook ivm de misselijkheid en niets binnenhouden Dit is mijn redding! Ik heb ze nu al wel 3 weken maar dat maakt niet uit