16 Reacties
4 jaar geleden
Je kunt elke dag een kwartier/10 min verschuiven zodat er niet ineens een uur verschil in zit😄
4 jaar geleden
Reactie op Marinda1
Ik weet niet maar de klok gaat vooruit en niet achteruit.
En klok gaat in ...
Dat jou kleintje er geen last van heeft betekent niet dat niemand er last van heeft. Waarschijnlijk bedoel je het niet zo maar je bericht komt erg aanvallend over. Ze vraagt gewoon om tips, niet of jij het probleem ziet.
4 jaar geleden
Reactie op Marinda1
En klok gaat in ...
Gaat niet alleen om die fles, maar om alle slaapjes die dan ineens anders uitpakken. Sommige baby's hebben daar geen last van maar anderen kunnen daar qua ritme zeker wel last van hebben.
4 jaar geleden
Ik heb het ritme van mijn dochter niet aangepast toen de klok voor het eerst werd verzet, was eerst 19.00 uur wat toen 18.00 uur werd, wat nu 18.00 uur is word dan 19.00 uur, zij merkt geen verschil en ik hoef straks wanneer de tijd van 19.00 uur naar 18.00 uur gaat niet te gaan mieteren dat ze een uur "eerder" naar bed toe moet.
4 jaar geleden
Bijgevoegde afbeelding zag ik op slaaptipsvoorbabys. Deze is alleen voor zomer naar wintertijd dus je kan het zelfde schema gebruiken, alleen dan moet je alles dus juist steeds een kwartiertje vervroegen.
Ons kindje slaapt nu al om 18.00 uur wat best vroeg is. Wij gaan de zomertijd proberen te gebruiken om te zorgen dat dat 18.30 wordt in de hoop dat we dan ook in de ochtend een half uurtje langer kunnen slapen 🤗. Geen idee of het werkt, maar het valt te proberen.

4 jaar geleden
Reactie op Marinda1
En klok gaat in ...
Als je even de reacties terugleest heb ik een minuut voor jou reactie aangegeven dat ik het fout heb geschreven. En ik vroeg om tips. Ik heb geen probleem? Je reactie kan wat vriendelijker zijn of als het een probleem voor jou is dan beter niet reageren. Ik ben vast niet de eerste mama met zo een vraag.
4 jaar geleden
Ik doe hier eigenlijk nooit wat aan het verzetten van de klok en het is altijd goed gekomen. Even wat vroeger of later naar bed, wat eerder of later wakker maar na een paar dagen is het ritme weer normaal. Vind het altijd wel grappig dat mensen er een week van tevoren naartoe gaan werken. Ik bekijk eerst een of twee dagen na het verzetten hoe het gaat en dan kan je alsnog met terugwerkende kracht alles elke dag een kwartiertje eerder of later doen om op het oude ritme te komen. Ieder zijn keuze, maar ik probeer eerst of het zonder aanpassingen kan 😉
4 jaar geleden
Hier heeft hij sowieso geen vaste tijden ligt er net aan hoelang hij in de ochtend doorslaapt en zo door de dag heen wat langer slaapt meestal krijgt hij de laatste fles tussen half 9 en 10 uur