23 Reacties

4 jaar geleden

Hi! Wij hebben hier de Zonnebrand van La Roche Posay. Nog niet gebruikt maar de crème wel en deze werkt perfect op zijn eczeem gevoelige huid

4 jaar geleden

Ik was me er ook in aannhet verdiepen en kwam ook op biodermal uit, maar nog niet geprobeerd

4 jaar geleden

Ik vind die van Mustella heel erg fijn, de spray spf 50. Smeert goed en lekker en geeft een cute glow.

4 jaar geleden

Reactie op SanvG

Ik vind die van Mustella heel erg fijn, de spray spf 50. Smeert goed en lek ...
Andere vind ik vaak net stopverf en heel stroef

4 jaar geleden

Ik kan de zonnebrand van Jetske Ultee zeer aanraden. Smeert fijn, geen parfum of andere “rotzooi” en de mega fles van (zo uit mijn hoofd) 1 liter is ook nog eens een stuk goedkoper dan de meeste andere merken. Ik heb ook de kleinere verpakking zodat ik niet elke keer die grote fles mee hoef te sjouwen (giet dan soms over van de grote in de kleine fles) zowel voor onszelf als voor onze kleine man willen we niks anders meer ☺️

4 jaar geleden

Reactie op shalalala

Ik kan de zonnebrand van Jetske Ultee zeer aanraden. Smeert fijn, geen parf ...
Ik wou net een linkje hier gaan delen, toevallig! Jetske Ultee is dermatologisch onderzoeksarts en heeft een eigen lijn, gegarandeerd heel mild en zonder irriterende stoffen. In de meeste zonnebrandcrèmes zitten meer irriterende stoffen dan je voor mogelijk kan houden, zodat het maar lekker ruikt 😅 Kan deze erg aanraden! https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/producten/zonnebrandcremes-dr-jetske-ultee/suncover-spf-30-250ml.html

4 jaar geleden

Hier zweren we bij La Roche Posay en Jetske Ultee. Allemaal een heel gevoelige huid met eczeem en met deze merken geen last.

4 jaar geleden

La Roche posay test zijn producten nog altijd op dieren. Doe ermee wat je wilt, maar ik dacht ik deel de info

4 jaar geleden

In het merk Naif zitten veel irriterende stoffen in. Op sproetonline.nl kan je productadviezen zien van een huidtherapeut voor een babyhuid maar ook voor jezelf. Helaas zijn er veel merken die beweren goed te zijn voor de droge huid, zon, gevoelige huid etc terwijl er wel allemaal irriterende stoffen in zitten zodat we of blijven smeren of een nog meer geirriteerde huid krijgen 😅

4 jaar geleden

Reactie op Hadassa90

Ik wou net een linkje hier gaan delen, toevallig! Jetske Ultee is dermatolo ...
Even stom vraagje. Is spf 30 wel voldoende voor een babyhuidje? Ik ben namelijk ook zoekende, maar alle baby creme is spf 50. Van naif krijgt mijn meisje ook droge rode wangetjes. Ook die van waleda geprobeerd, maar dat is echt dikke witte smurrie wat erg moeilijk uit te smeren is plus een witte waas.

4 jaar geleden

Reactie op M&R

Even stom vraagje. Is spf 30 wel voldoende voor een babyhuidje? Ik ben name ...
Hopelijk kan je dit goed zien, maar spf50 beschermt maar 1% beter dan spf30. Allerbelangrijkste is dat je vaak genoeg smeert en de juiste hoeveelheid, schijnbaar smeren mensen vaak veel te weinig qua hoeveelheid en frequentie. Zeker bij baby'tjes dus vaak smeren, maar liefst in de schaduw houden.

4 jaar geleden

Reactie op Annesoof83

La Roche posay test zijn producten nog altijd op dieren. Doe ermee wat je w ...
Goed dat je het zegt! Dat wist ik niet 🙈 Niet best!

4 jaar geleden

De zonnebrand van Jetske Ultee is heel erg fijn! Geen parfum en ook geschikt voor baby’s. Gebruik het zelf al jaren en met deze zonnebrand verband ik echt nooit. Ook niet al te duur en dierproefvrij :)

4 jaar geleden

Reactie op Charlene91

De zonnebrand van Jetske Ultee is heel erg fijn! Geen parfum en ook geschik ...
Die gaat toch maar tot factor 30? Kan niet speciaal voor kids vinden

4 jaar geleden

Reactie op Hadassa90

Ik wou net een linkje hier gaan delen, toevallig! Jetske Ultee is dermatolo ...
Nou wat fijn het forum zo! Ik had dus nog nooit van haar gehoord en heb zelf een gevoelige huid, mijn man ook + eczeem en merken dat ons dochtertje tot nu toe ook een gevoelige huid heeft🤔 niet erg, maar na de vele reacties haar site bekeken en gelijk de zonnebrandcrème 250ml besteld!! Kunnen we deze dagen lekker smeren en hoef ik niet elk jaar een nieuw merk te proberen😂 dank!!!

4 jaar geleden

Reactie op Annesoof83

La Roche posay test zijn producten nog altijd op dieren. Doe ermee wat je w ...
Heb je denk ik verkeerd begrepen. Zij testen zelf niet op dieren. "ORANJE LIJST: MERKEN MET INDIRECTE DIERPROEVEN De volgende merken voeren zelf geen dierproeven uit voor de ingrediënten noch de eindproducten maar verkopen wel aan China en/of bevatten ingrediënten die wel voor hun gebruik in andere producten (zoals schoonmaakmiddelen of geneesmiddelen) op dieren getest zijn." https://www.animalrights.nl/dierproefvrije-merken Hun moederbedrijf L’Oreal test helaas nog wel steeds op dieren. Ook te vinden op die link. Helaas is de wetgeving in de EU niet waterdicht... "Het EU-verbod is alleen van toepassing wanneer er een verband is met de EU - d.w.z. testen binnen de EU of verkoop binnen de EU waar de testen elders hebben plaatsgevonden. Zo moeten sommige cosmeticaproducten bijvoorbeeld eerst door de Chinese autoriteiten worden getest voordat ze in China in de handel kunnen worden gebracht, wat normaal gesproken gepaard gaat met een reeks dierproeven. De Europese Commissie stelt dat het verbod alleen geldt voor cosmetische producten en ingrediënten die alleen in cosmetica worden gebruikt. Veel ingrediënten worden echter niet alleen in cosmetica gebruikt, maar ook in andere producten zoals schoonmaakmiddelen, geneesmiddelen of andere chemicaliën. Deze producten en ingrediënten worden vaak wel op dieren getest. De logische vraag is dan: mogen deze stoffen dan niet meer gebruikt worden in cosmetische producten? Dit is helaas niet het geval. Het verbod vervalt als het ingrediënt ook in andere producten wordt gebruikt waar testen op proefdieren wel nog toegestaan zijn. Het op dieren getest ingrediënt mag dan wel nog in cosmetica gebruikt worden. De EU-wetgeving stelt ook dat de verboden niet van toepassing zijn voor tests om vast te stellen of er een risico voor het milieu bestaat (zogenaamde "ecotox-tests" onder de REACH-wetgeving). Als er een milieurisico bestaat dan mogen nog steeds dierproeven uitgevoerd worden. Cosmetica (en zeker zeep en shampoo) belandt vroeg of laat in het water. Om het risico op het watermilieu vast te stellen worden vaak dierproeven gedaan met vissen. Lees ook: Dierproeven op vissen Bovendien stelt de EU-wetgeving dat de verboden niet van toepassing zijn op dierproeven die de veiligheid voor werknemers dienen te waarborgen. Hiermee worden niet de verkopers in de winkels bedoeld, maar mensen in de fabriek die een ingrediënt maken, inpakken of vervoeren. Eventuele veiligheidstesten mogen uitgevoerd worden op dieren en vallen dus ook niet onder het verbod. De REACH-verordening vereist resultaten uit dierproeven om de veiligheid van chemische stoffen voor de gezondheid van mens en milieu te waarborgen. Op tien jaar tijd werden door REACH miljoenen dieren gebruikt in akelige en dodelijke giftigheidsexperimenten. Daarmee is REACH het grootste dierproefprogramma ter wereld. Opgelet: Er geldt geen verbod op dierproeven voor schoonmaakmiddelen. Voor schoonmaakmiddelen zijn dierproeven zeker niet verplicht maar gebeuren ze nog steeds." https://www.animalrights.nl/alle-cosmetica-100-proefdiervrij

4 jaar geleden

Reactie op Bambino28

Ja factor 30, maar ik vind deze zelf beter dan sommige hogere factors. Deze zonnebrand is ook voor baby’s. Staat volgens mij ook in de beschrijving!

4 jaar geleden

Reactie op Bambino28

4 jaar geleden

Weleda is ook echt een goed merk! en zit niks in

4 jaar geleden

Reactie op Kersje30

In het merk Naif zitten veel irriterende stoffen in. Op sproetonline.nl kan ...
Dit heb ik gemerkt, droge hoofdhuid van de shampoo en knalrode droge wangen na de zonnebrand. Van Nivea zonnebrand trouwens ook. Ik lees dus even mee!