24 Reacties

4 jaar geleden

Zolang het CB niet ongerust is zou ik mij niet ongerust maken. Als ze wel ongerust waren of het was abnormaal dan hadden ze wel iets gezegd. 71cm en 7,56kg is prima voor 9 maanden.

4 jaar geleden

Is je kindje misschien meer in beweging? Ik heb bij mijn zoontje gemerkt dat sinds hij kan tijgeren/kruipen dat hij minder snel aankomt. Hij is verder prima op de curve.

4 jaar geleden

Wij mogen binnenkort weer maar de onze zit met bijna tien maanden nog niet eens in 74. Ze groeien zoals ze groeien lijkt mij. 🥰

4 jaar geleden

Hier vergelijkbaar gewicht, lengte nu denk ik 74/75cm. Zijn veel beweeglijker sinds een paar weken, dus wel logisch. Wat zei CB?

4 jaar geleden

Mijn dochter was ook amper aangekomen (al heeft ze genoeg reserves) maar dat kwam doordat ze is begonnen met kruipen en dus veel actiever is. Én ze is flink ziek geweest.

4 jaar geleden

Merk je iets aan je kindje? Trager, veel meer slapen, minder willen spelen? Zo nee, dan is het vast omdat ze nu veel meer zijn gaan spelen en bewegen dan een paar maanden terug. Het is normaal dat de harde groei uit het begin niet doorzet. Merk je zelf iets qua allergieën? Dat ze daardoor minder zou groeien? Heeft ze voldoende natte luiers op een dag?

4 jaar geleden

Lengte en gewicht hier vergelijken zegt niet zoveel denk ik persoonlijk. Het gaat echt om de curve. Wat gaf het CB erover aan of was het alleen extra wegen zonder advies? In dat laatste geval zou ik vragen of je nog even de verpleegkundige kan spreken hierover. Zij kunnen inschatten of het al dan niet zorgelijk is en adviseren wat te doen. Sterkte 😘

4 jaar geleden

Mijn eerste gedachte is, is het rond het zelfde tijdstip gewogen? Of net voor of net na een fles? Mijn ervaring is dat daardoor er een groot verschil in kan zitten. En inderdaad hoe eet/drinkt/slaapt/plast/poept ze? Zie je zelf verschil? Kan je het verklaren? Hoe is de groeicurve verder? Kan je haar nog wat extra geven? Hier helaas ervaring met een dochter die niet goed groeit.

4 jaar geleden

Heb je een afbeelding van de curve? Hier was onze dochter ook best wel wat gezakt op haar curve, maar ze had net daarvoor een flinke buikgriep gehad en daarnaast beweegt ze enorm veel. CB adviseerde toch haar meer calorieën te geven, dus wat we nu doen: - volle kwark door haar fruithapje - roomboter, avocado of banaan op haar brood ipv groentespreads - dreumesvla na haar avondeten (zit helaas wel veel suiker in) We vertelde het ook nog aan de leidsters op het kinderdagverblijf, maar zij vonden het een beetje onzin. Zolang ze vrolijk is, goed ontwikkeld en goede luiers heeft is er niet zoveel aan de hand. 😊

4 jaar geleden

Mijn dochter is ook niet veel bijgekomen sinds haar laatste meting. Ze weegt nu (of toch op de afspraak van begin deze maand) 6,5kg en is 65cm. Ze is ook 9 maanden. Kind en gezin wil haar eerder terug zien om haar gewicht op te volgen, ze zit op de onderste curve. Maar ze is de hele maand maart flink ziek geweest en vlak daarna is haar ontwikkeling heel snel vooruit gegaan. Ondertussen kruipt ze het hele huis door, trekt ze zich overal aan op, begint ze met lopen aan de handjes en aan meubels en zit ze dus geen minuut stil doorheen de dag. Ze is ook nog altijd dezelfde vrolijke baby. Op de opvang zeggen ze net hetzelfde. Ik maak me persoonlijk dus weinig zorgen.

4 jaar geleden

9.8kilo 9maanden oud en nu is ze ongeveer 78cm draagt jurkjes tshirtjes maat 86 broekjesleggings 80. net een groei spurt

4 jaar geleden

Reactie op Vavaa

Is je kindje misschien meer in beweging? Ik heb bij mijn zoontje gemerkt da ...
Ja heel erg in beweging! Maar ik weet dat ik niet genoeg vaste voeding geef om aan haar verbranding te voldoen 😭

4 jaar geleden

Reactie op Babyaugg

Hier vergelijkbaar gewicht, lengte nu denk ik 74/75cm. Zijn veel beweeglijk ...
Die schrokken zo erg dat ze 2 keer gingen wegen, er werd gevraagd om over 4 weekjes weer even terug te komen na de vaste voeding meer consistent te geven…

4 jaar geleden

Merk je iets aan je kindje? Trager, veel meer slapen, minder willen spelen? ...
Helemaal niks vervelends merk ik, misschien dat ze “nog maar” 2 tandjes heeft en ze is bijna 9 maanden.. ik merk wel dat ze misschien wat hardere poep heeft en minder poepluiers!

4 jaar geleden

Reactie op Itepietje

Lengte en gewicht hier vergelijken zegt niet zoveel denk ik persoonlijk. He ...
Ze schrokken echt van de stagnatie. Ik kom over 3 weken terug na de vaste voeding meer te implementeren in de dag. En ik ben een beetje info aan het inwinnen over wat ik nog meer wil vragen… er zijn zo veel factoren

4 jaar geleden

Reactie op Love3

Mijn eerste gedachte is, is het rond het zelfde tijdstip gewogen? Of net vo ...
Ik moet zeggen dat ik weet dat ik eigenlijk niet genoeg vaste voeding geef voor de energie die ze verbruikt met het kruipen. Ik moet daar veel consistenter mee zijn, maar het vroeg kruipen heeft ook veeeel ermee te maken. Het was zo plots dat ik even niet besefte wat ik daarmee moest!

4 jaar geleden

T is idd weinig wat ze is bijgekomen in de 2 maanden. Kun je t verklaren ? Ziek geweest, minder eetlust door tandjes o.d., veel meer bewegen.... Hoe ziet t eet/drinkschemaeruit ? Onze dochter is volgende week vrijdag 10 maand. Ze weegt nu 7.9 kg met kleding&luier aan. De grootte weet ik niet exact, 2,5 maand gelede was dat 69cm, heb wel t gevoel dat ze goed gegroeit is. We hebben met haar ook zorgen gehad, dr gewicht zat opeens op de -2lijn, omdat ze niet genoeg bijkwam kreeg dit zelfs invloed op dr lengte die n beetje ging afbuigen. We moesten flink wat gaan veranderen in de voeding om opnamens te verkomen. Zo gingen de flessen van 120 naar 150 in de eerste week waarvan 1 papfles, week erna naar 180, waarvan 1 papfles of n dikke pap, daarnaast fruit/warme mltd. Bij 8 mnd ook n toetje (hoeft niet dagelijks). Verder 2 tussendoortjes per dag. T was effe n hele verandering, en ook plannen. Maar ze is erdoor wel van de -2 naar ietsje boven de -1lijn gekomen, hele angst van me af moet ik zeggen. En nee, ze hoeven geen halve kg pm aan te komen, maar 150/300gram mag wel. Ik zou zeker t gewicht blijven bijhouden, bijv 1x pw maar vaste tijd. Mocht t zo blijven zou ik wel cb even contacteren.

4 jaar geleden

Heb je een afbeelding van de curve? Hier was onze dochter ook best wel wat ...
Goed dat je het zegt! Ze is inderdaad sins ze naar de kdv gaat bijna constant ziek. Buikgriep, verkouden, en laatst waterpokken en een verhogen. Dat kan idd ook een grote rol spelen, even niet aan gedacht. Dankjewel voor de tips! Daar kan ik wat mee ❤️❤️❤️❤️

4 jaar geleden

Reactie op leefje

Die schrokken zo erg dat ze 2 keer gingen wegen, er werd gevraagd om over 4 ...
Ja goed om dat consistent te blijven geven, goede voeding met voldoende groente, vis/vlees en pasta/rijst. Je kunt het natuurlijk ook zelf bijhouden met wegen, niet helemaal accuraat thuis maar geeft je wat inzichten. Succes!

4 jaar geleden

Ik zou je niet ongerust maken ze kunnen ineens een groei spurt maken. Mijn dochter is 68 cm en weegt 8,7 kilo en zit nu ook pas in maat 74 kan zelf maat 68 nog aan sommige dingen. Consultatie bureau zei ook vandaag. Omdat ze nieuwe dingen leren ontdekken kan het zijn dat ze minder hard groeien. Maar dat is niet erg