14 Reacties

3 jaar geleden

Hey. Ik woon zelf in een studio. . De kamer waar ik sliep komt alleen een 1 persoonsbed en een ledikant en een comode. Maar hier ga ik niet zitten nog. Ik ben terug gegaan naar me ouders. In het weekenden ga ik terug naar me eigen woning. Bij mij is ook alles afgewezen helaas. Enigste wat ik nu kan doen is wachten tot de kleine er is. Die komt er dan automatisch in bij de woningsite waar je kan reageren. Dan kan ik wel sneller een woning krijgen. Maar voor nu heb ik keuzes moeten maken helaas. Miss een ledikant of een co sleeper naast je bed?

3 jaar geleden

Reactie op Nii25

Hey. Ik woon zelf in een studio. . De kamer waar ik sliep komt alleen een 1 ...
Ja het is gewoon erg de woningnood. Ik denk zelf ook dat ik terug ga naar me moeder want hier in deze woning kan je nauwelijks je kont keren😭🤣

3 jaar geleden

Reactie op Nii25

Hey. Ik woon zelf in een studio. . De kamer waar ik sliep komt alleen een 1 ...
Maar ik wil af en toe wel terug naar me eigen huis met de kleine snapje. Alleen inrichten in zo kleine kamer is gewoon lastig. Nu is alles wel leeg daar.

3 jaar geleden

Ja het is gewoon erg de woningnood. Ik denk zelf ook dat ik terug ga naar m ...
Zo echt he. Hier dan geen idee of overal zo is. Bij de woningbouw intreseerd het niet of je in een studio woon of een kleine kamer met een kind, zolang je een dak heb krijg je geen urgentie. Tenzij je dakloos ben. Enigste wat je kan doen is het beste ervan maken. In je eigen woning. Zowel bij je ouders als je terug gaat, moet vast wel goed komen toch?🥰

3 jaar geleden

Reactie op Nii25

Zo echt he. Hier dan geen idee of overal zo is. Bij de woningbouw intreseer ...
Zelfs dakloos zijn is geen reden meer voor urgentie.

3 jaar geleden

Een 1 kamer woning is een woonkamer en een slaapkamer? Wij wonen met 2 honden en straks 2 kinderen in onze 1 kamer woning. Het is een kwestie van goed inrichten en keuzes maken. Maar het huis ziet er altijd erg gezellig en knus uit vind ik zelf.

3 jaar geleden

Reactie op Patricia353

Dat klopt, met mijn eerste kindje werden we uit de pand gezet waar mijn man woonde omdat er geen kinderen mochten wonen toen ik 37 weken zwanger was. Dat was ook geen urgentie omdat er moeder en kind opvang bestaat. Gelukkig kon ik terug naar m'n ouders tot dat we een huisje hadden gevonden. Dat was na dat de baby al was geboren.

3 jaar geleden

Reactie op Patricia353

Hier heb ik wel eens hier en daar verhalen gehoord. Als je een hulpverlener heb en je zit in leger des heils dat ze je kunnen helpen met een woning. Geen idee of nu nog zo is

3 jaar geleden

Hier heb ik wel eens hier en daar verhalen gehoord. Als je een hulpverlene ...
Juist dat bedoelde ik hihi😝

3 jaar geleden

Reactie op Nii25

Juist dat bedoelde ik hihi😝
Ja via via had er iemand zo een woning gekregen omdat ze daar zat.

3 jaar geleden

Ja via via had er iemand zo een woning gekregen omdat ze daar zat.
Maar hier zat dan ook een hele verhaal achter ging niet 123

3 jaar geleden

Wij hebben tot de oudste 4 jaar was in een studiowoning gewoond. Een beetje praktische inrichting (ja je hebt niet alle ruimte) is het prima te doen. Minimale spullen. Wij hadden de spullen van de baby in onze kleding kast. Geen commode (op de bank of op bed verschonen kan ook prima). Box als het past en anders ook geen mus, zo min mogelijk spullen en vooral de hoogte in met de kasten. Maak je niet druk is niet goed voor jou en de baby.

3 jaar geleden

Ow ja, ik wisselde Altijd zomer en winter spullen en bracht dit dan naar mijn moeder. en zo ook spullen die ik weinig gebruikte. Het is echt prima te doen een baby heeft geen ruimte nodig. Alleen een wiegje/ledikantje

3 jaar geleden

De nasleep van de lockdowns, de recessie en de oorlog in Oekraïne heeft inderdaad veel impact op de huizenmarkt. Om een lastige situatie een positieve draai te geven, misschien zou je kunnen kijken hoe minimalists leven en eventueel daar tips uithalen met betrekking tot woonruimte indelen e.d. Wellicht kun je tips en tricks vinden op Pinterest of YouTube. Er zijn mensen die met een heel gezin in een Tiny-House leven. En hebben hele creatieve oplossingen bedacht voor ruimte besparing. De meeste zijn nog low-budget ook! Wij hebben zelf ook een kleiner appartement totdat we een woning gevonden hebben. Met een beetje creatieve input is het heel goed te doen. Ik heb ook gekeken naar filmpjes van mensen die vaak naar een camping gaan en er zijn best veel ruimte besparende mogelijkheden. Misschien ook een tip: Wij hebben bijvoorbeeld een opslag ruimte voor de seizoens spullen en spullen die normaal 75% van het jaar op een zolder, schuur of garage verdwijnen. Zo nu en dan hebben woningbouwverenigingen ook garage boxen te huur. Hiervoor hoef je niet perse in het aangesloten appartementencomplex te wonen, die kunnen ook als opslagruimte dienen en zijn vaak vrij goedkoop