15 Reacties

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Nooit goede slaper geweest maar dat is meer zijn darmen altijd geweest. We konden hem ook bijna altijd makkelijk neer leggen. Nu ook gillen spelen staan als ik weg ga heel veel huilen en krijsen. Ik snap je frustratie helemaal want je bent er gewoon echt mega lang mee bezig en verlangt soms na een hele dag even een momentje voor je zelf.

2 jaar geleden

Heel vervelend. Hier exact hetzelfde. Het duurt alleen al sunds half december waardoor ik twijfel of ze door de slaapregressie niet ineens zo onrustig/oververmoeid is geraakt. Speentje gooien om zo ons te roepen doet ze nog af en toe. In het begin van de regressie heel vaak gedaan. Net werd ze wakker en daarna was ze extreem boos soort driftbui en huilen en om zich heen slaan. Ik vind dit echt de allermoeilijkste periode die ik tot nu toe heb meegemaakt met haar ik heb ook al gezocht naar en slaapcoacj maar twijfel steeds ofzo. Sterkte mama!!! Ik hoop dat de periode snel voorbij gaat bij jou

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! En hoor het ook van vriendinnen met kids rond deze leeftijd. Veel herkenning dus, mega pittige tijd maar het zal beter worden 🙏

2 jaar geleden

Deze fase hebben wij ook gehad en soms denk ik dat we er nog inzitten. We zitten sinds zondag ook in opname op de kinderafdeling met een infuus dus het is nog slechter geworden precies. En hier slapen we dan al in een bed samen het lijkt niet genoeg te zijn.

2 jaar geleden

Hier is de fase ook geweest en bijna voorbij. Mijn zoontje is ook een hele goede slaper, vanaf kerst deed hij hetzelfde als jouw dochter. Ik wiegde hem op mijn bed in slaap en legde hem daarna op z'n eigen bed. Als hij in de nacht wakker werd, legde ik hem bij mij in bed (voor de beste nachtrust van allemaal). Inmiddels gaat het een stuk beter. Hij valt weer bijna elke avond zelf in slaap. Een enkele avond lukt het nog niet. Ik houd normaal geen sprongen bij, maar zie dat afgelopen maand sprong 10 was en dit er bij hoorde. Vond t 1 van de lastigste fases tot nu toe. Maar er lijkt dus wel een eind aan de fase te komen.

2 jaar geleden

Hier is dat al heel ons zoontje zijn leven zo 🙈 elke avond tussen 18:30 en 20u, knuffels gooien, fopspenen gooien, rechtstaan, roepen, huilen. Het is doodvermoeiend… Vaak helpt het om nog een flesje te geven en/of hem uiteindelijk op mijn arm of schoot in slaap te laten vallen. Ik vrees dat hij bij ons de gewoonte heeft gekregen na alle KMA huilen en darmkrampen:( hij valt zelden snel in slaap. Eens hij in slaap is gevallen slaapt hij gelukkig wel de hele nacht door

2 jaar geleden

Ja, hier precies hetzelfde! Hier al twee weken aan de gang.. En al twee weken ligt ze bij ons in bed. Ook enorm veel last van verlatingsangst momenteel, dus dat helpt niet mee natuurlijk. Bij ons valt ze wel in haar bedje in slaap als we er in het donker bij blijven zitten en haar negeren… Maar dan zit ik soms wel een uur! Maar zodra ze dan week wakker wordt (en dat wordt ze ergens in de nacht sowieso haha) dan heb ik daar geen geduld voor en leg ik haar weer bij ons.. Heel veel sterkte! Ik voel met je mee!

2 jaar geleden

Onze dochter werd twee weken langs telkens rond 24:00 krijsend wakker, helemaal overstuur, was niet te troosten. We hebben een nachtlampje gekocht voor op haar kamer en sindsdien slaapt ze weer gewoon door! Misschien toeval maar dat deel hem toch even 🙌

2 jaar geleden

ik denk dat wij er nu in zitten. zoontje in de ochtend krijsen, wil niet meer terug gelegd worden en vandaag na 40 min al wakker uit z'n middag dut. niets is goed en duurt lang voordat hij weer over die negatieve stemming heen is.. ben benieuwd hoe lang het gaat duren

2 jaar geleden

Yes, heel herkenbaar. Dochter van bijna 18 maanden wil ook niet meer slapen in de avond. Nu alweer twee weken een gevecht. Heel vermoeiend. Wij laten haar nu gewoon beneden blijven totdat ze heel moe is en vrijwillig mee naar boven gaat. Dan valt ze zonder drama in slaap. Maar brengen wij haar om 19uur naar boven, dan weet je, dit gaat hem niet worden. Ook ‘s nachts wordt ze weer heel vaak wakker. Eind april komt haar baby broertje. Hopelijk is haar slaapritme dan weer in orde.

2 jaar geleden

Ja helaas heel herkenbaar. Nooit problemen gehad met slapen. Ze sliep altijd heel goed en bijna altijd door. Inmiddels al 3 weken elke avond minimaal een uur bezig en in de nacht een half uur tot 2 uur en als het te lang duurt ligt ze bij ons in bed want de tweede is op komst en ik heb m’n slaap heel hard nodig. Wij hebben ook een nachtlampje van Numsy dat lijkt wel iets te helpen in de nacht. Het is echt doorbijten 😵‍💫 maar super heftig deze fase!

2 jaar geleden

hier sinds geboorte drama met slapen, maar ging met inslapen tot hij 14 maanden werd heel goed. doorslapen daarentegen altijd een probleem dat ik uiteindelijk eieren voor mn geld gekozen heb. in het verloop van de nacht belandde hij in het grote bed. maar sinds maand of 14 verlatingsangst en een groot drama. in 1-2 maands hadden we mooie stappen gezet met mama steeds een stuk uit de kamer en in eigen bed slapen en toen werd hij ziek en alles wat we bereikt hadden was in twee dagen weg. ik heb nu geen puf om weer maanden bezig te zijn. misschien straks in de lente weer meer energie naar dit is slopend en frustrerend. ik leef met je mee, helaas geen oplossing

2 jaar geleden

Reactie op Ess_87

hier sinds geboorte drama met slapen, maar ging met inslapen tot hij 14 maa ...
Dit is soort van ons verhaal. Wij ook nooit een goede slaper reden was wel zijn darmen. Uit eindelijk ging inslapen altijd goed en konden belande hij bij ons rond 12 tegenwoordig in bed. Op een gegeven moment werd het beter en hadden wij voor elkaar dat het pas 3 uur werd. Wat ik deed was op een klein matrasje op de grond naast hem liggen als hij heel overstuur was. Als hij dan weer in diepe slaap lag en ik werd wakker kon ik zelf ook weg. Ik ben nu net 2 weken terug bevallen maar over een poosje ga ik dit weer doen. Misschien werkt dit ook voor jullie en kan je wat meer slapen tussendoor.

2 jaar geleden

Reactie op suzan771994

Dit is soort van ons verhaal. Wij ook nooit een goede slaper reden was wel ...
Ah ook darmen. hier Combi van.op en af oorontstekingen in zn eerste jaar. pas toen hij 1 werd buisjes. maar 0 verbetering in slaap en alsnog ontstekingen en steeds weer druppels of een kuur. rond 1 jaar startte hij op kdv en gingen we over op advies van kdv naar koemelkvrij. ging iets beter in ieder geval met zn darmen en ontlasting maar slapen . ho maar. alle mogelijke bloedonderzoeken bij kinderarts zijn gedaan, niets uit gekomen. pfoe zo zwaar en weer een kleine. ik hoop echt voor jullie dat er snel.meer slaap komt

2 jaar geleden

Reactie op Ess_87

Ah ook darmen. hier Combi van.op en af oorontstekingen in zn eerste jaar. p ...
Hebben jullie toevallig een foto van zijn darmen laten maken? Onze man bleek niet zo verstopt te zitten dat hij bijv 3 dagen niet poepte, bij hem zaten er meerdere plekken in zijn darmen met ontlasting waar verdere ontlasting voorbij kwam en hij dus gewoon elke dag netjes soms wel 2x poepte. Uit eindelijk bleek dus die stukken in zijn darmen de problemen te geven. Wij zitten nu aan de forlax en kan na denk ik 16 maanden zeggen dat we kramp vrij zijn. Ooh die oor ontstekingen zijn echt een ramp. Wat vervelend voor jullie dat het gewoon niet op houdt. Ik hoor gewoon mijn eigen gedachtes elke keer als er iets gebeurt denk je “nou nu zal het slapen eindelijk beter gaan”. Uit eindelijk ben ik er van overtuigt dat alle pijnlijke dingen onze kindjes heeft geleerd om wakker te worden en veilig bij ons te willen zijn. Ik gun jullie ook snel meer en meer slaap