16 Reacties

één maand geleden

Hoi mama Hier dochtertje 19.5 maand. Loopt alleen aan de hand. Of met stoel/loopwagen/barkruk 🤣 vorige week voor het eerst paar stapjes los gezet. Maar meer nog niet. Ze heeft wel intresse in het lopen, want elke keer zegt ze 'opuh' (lopen) en dan gaan ze samen lopen. Maar zodra we zeggen kom maar naar ons toe lopen dan kruipt ze alleen maar 😅 Stapt jouwn dochter wel aan de bank/hand/loopwagen enzo?

één maand geleden

Hier ook 19 maanden en nog niet lopen. Op aanraden van CB bij fysio geweest en die gaf aan hypermobiliteit. Misschien even bij CB bespreken, als dit nog niet gedaan is?

één maand geleden

Mijn zoontje is 19 maanden en loopt ook niet los. Hij loopt wel aan de hand, met een loopwagen en rond meubels. Een paar keer heeft hij losse stapjes gezet, maar vervolgens wil hij niet meer. Hij kruipt nog heel graag. Zowel fysio als opvang geven aan dat het normaal is en dat niet alle kinderen met deze leeftijd lopen. Zoontje moet meer vertrouwen krijgen dat hij het kan en dan gaat hij vanzelf. We hebben wel van de fysio oefeningen gehad om het lopen te stimuleren, dat vind ik een aanrader.

één maand geleden

Reactie op BlueSticker93

Mijn zoontje is 19 maanden en loopt ook niet los. Hij loopt wel aan de hand ...
Hier ook een zoontje van bijna 19 maanden die al een paar weken zijn eerste stapjes los heeft gezet maar vervolgens thuis niet meer wil los lopen. Het lijkt er op dat hij te weinig zelfvertrouwen heeft. Heb jij een idee hoe we dat zelfvertrouwen kunnen vergroten of wat voor oefeningen we kunnen doen?

één maand geleden

Reactie op Klaas-Janbaby

Hier ook een zoontje van bijna 19 maanden die al een paar weken zijn eerste ...
Geduld, dit heeft bij ons helaas 3 maanden geduurd. Ze liep een week, dan weken niet. Oefenen wilde ze ook echt niet. Met 18 maanden liep ze eindelijk continu binnen maar durfde ze buiten niet. Voor buiten had ik blijkbaar te grote schoenen dus toen schoenen laten aanmeten en huppa daar ging ze.

één maand geleden

Reactie op Klaas-Janbaby

Hier ook een zoontje van bijna 19 maanden die al een paar weken zijn eerste ...
Je kunt proberen om je zoontje te laten staan tegen een gladde achterkant, bijvoorbeeld een deur of muur en hem dan te stimuleren stapjes te zetten. Houd bijvoorbeeld een leuk speeltje vlakbij zijn hoofd. Je kunt dan eerst een hand aanbieden waar hij zich aan kan vasthouden, dan een vinger en dan opbouwen totdat hij zelf een stapje los durft te zetten. Dit is een oefening die wij hebben meegekregen van de fysio. Hopelijk heb je er iets aan!

één maand geleden

Hebben mensen nog meer ideeën voor oefeningen? Hier meisje van 19 maanden die vooraf nog niet durft

één maand geleden

Reactie op M1996

Hebben mensen nog meer ideeën voor oefeningen? Hier meisje van 19 maanden d ...
Durft ze wel los te gaan staan zonder hulp? Zo niet, vanuit een kleine stoel of onderste traptrede gaan oefenen met zelf staan en vanuit daar dan stapjes zetten?

één maand geleden

Reactie op M1996

Hebben mensen nog meer ideeën voor oefeningen? Hier meisje van 19 maanden d ...
Ik zag net een fragment van Q Music van Marieke. Zij gaf aan dat haar zoontje van 16 maanden nog niet los liep. Ze had de tip gekregen om hem 2 limoenen te geven, in elke hand 1. En hij liep zowaar los daarmee. https://www.instagram.com/reel/C48hIvuM418/?igsh=MTBvaWVzY2wwczN6ag==

één maand geleden

Hier zoontje die zich nu pas begint op te trekken. Stappen is dus helemaal nog niet aan de orde! Als alles wel oké is ( gezondheid, woordjes, kruipt goed,…) zegt de kinésist t gewoon tijd te geven. Staan en vooral zelf optrekken stimuleren. Vooral aan de zetel links rechts leren lopen is belangrijk voor stabiliteit. Erna komt de “vooruit” wel.

één maand geleden

Reactie op Karma_companion

Hier ook 19 maanden en nog niet lopen. Op aanraden van CB bij fysio geweest ...
Hier het zelfde ! Wel bij fysio geweest . Zij gaf ook aan dat het vanzelf goed komt . Wel elke dag oefenen . Maar hier gaat ze ook vaak zitten als je probeert met haar te lopen . Niet altijd maar soms wel . Ook al paar keer stapjes los gezet . Maar vervolgens alleen maar kruipen . Ben wel bli dat ik niet de enige ben. Ik voel me soms zo onzeker er over

één maand geleden

Hier hetzelfde. Onze dochter is een billenschuiver en beweegt zich op die manier voort. Als we haar op haar beentje willen zetten dan schud ze nee en begint ze te huilen. We zijn al bij de fysio geweest en die zegt geduld hebben! Kan dat ze pas rond de 22 tot 24 maanden gaat lopen.

één maand geleden

Reactie op FemkeRianne

Hier het zelfde ! Wel bij fysio geweest . Zij gaf ook aan dat het vanzelf g ...
Heel herkenbaar,, ik voel me soms ook onzeker erdoor, maar zowel fysio als opvang als huisarts geven aan dat alles normaal is qua lopen tot een maand of 24. Ik wil zo graag met hem gaan lopen buiten aan het handje enz, maar geduld is een schone zaak.😅 Er is niets mis met onze kindjes!

één maand geleden

Reactie op M1996

Hebben mensen nog meer ideeën voor oefeningen? Hier meisje van 19 maanden d ...
Hoi mijn dochter is 17 maanden begonnen met lopen kruipen heeft ze overgeslagen ze heeft kinderfysio behandelingen gehad en binnen 1 maand heeft ze leren lopen het heeft echt geholpen

één maand geleden

Ons zoontje heeft er ook langer dan gemiddeld over gedaan, was al met loopkar bezig en langs meubels lopen sinds hij ongeveer 1 jaar is maar pas nu met 19 maanden stapt hij los (nog erg voorzichtig en wiebelig) volledig normaal volgens de pediater. Wat hem motiveerde om te gaan stappen was een kleine moussen bal, daarmee gooien en gaan halen 🙏🏼

19 dagen geleden

Reactie op Rumm

Hoi mijn dochter is 17 maanden begonnen met lopen kruipen heeft ze overgesl ...
Mijn zoontje is inmiddels 19 maanden en kruipt ook niet, gaat hij waarschijnlijk ook niet meer doen. In behandeling bij fysio. Welke oefeningen heb jij gehad voor je dochter? Hij kan wel zelfstandig zitten en beweegt zich voort door middel van billen schuiven. Wordt er zo onzeker van allemaal…