4 Reacties
2 weken geleden
Reactie op MvN22
Bij onze eerste had ik dat helemaal niet zo maar bij de tweede was het echt ...
Dit had ik precies hetzelfde! Ik ervaar nu ook veel meer liefde tijdens de zwangerschap dan bij de eerste. Toen was het nog zo onwerkelijk.
Mijn man had best wat tijd nodig om de stap voor een tweede te durven zetten. We hebben de babytijd best wel als een pittige tijd ervaren dus hij kon het maar niet voor zich zien hoe we dat bij een tweede zouden kunnen handelen. Uiteindelijk heb ik opgeschreven hoe ik erover dacht en dat heeft hem over de streep getrokken. Daarna duurde het best lang voordat mijn lichaam er klaar voor was maar nu dus in verwachting van de tweede!
Ik denk wel dat het voor ons goed is geweest dat de kids niet dicht op elkaar zitten. Ik kan niet goed met twee dingen tegelijk bezig zijn dus het is heel fijn dat de oudste al best zelfstandig is als straks de tweede er is
2 weken geleden
Onze eerste (van Aug '22) was Een huilbaby en daarna erg pittig in gedrag. Heb ook in de ziektewet gezeten omdat het zo zwaar was.
Toen ik weer werkte en zij echt leuk werd, begon ik er over na te denken.
Toen waren we een keertje bowlen met vrienden en zag ik een meisje van een jaar of 12, alleen met haar ouders. Geen idee of er een broertje/zusje was maar dit zag er zo sneu uit ofso, dat ik dacht "dit wil ik niet voor m'n dochter". Dus toen hebben we het nog wat tijd gegeven en toen geprobeerd. Onze kleine man is nu 4,5 maand en het contact tussen die 2 is nu al zooo mooi. Echt leuk dat ze samen mogen opgroeien.
Als je nu gaat proberen voor de 2e, komt het waarschijnlijk zo uit dat je eerste dan al naar school is. Dat is enerzijds erg fijn want dan heb je overdag echt tijd alleen met je baby. En kan je aan het begin je rust makkelijker pakken. Ik was heel blij dat ik m'n dochter gewoon 3 dagen naar de opvang kon brengen.
Aan de andere kant Is school dan misschien net nieuw voor je kindje, vermoeiend en dan is de thuissituatie ook nog eens helemaal veranderd. Dat kost dan wel wat tijd voor hem/haar om aan te passen.