30 Reacties

3 jaar geleden

Tegen je op houden en dan laten rondkijken.. oefenen met op zijn buik liggen terwijl hij plat ligt en hij op jouw buik ligt.. zittend op je schoot zetten

3 jaar geleden

Hey, Mijn kleine meid vind het ook maar niks op haar buik. Wel til ik haar vaak op en loop ik rondjes zodat ze haar hoofd ook kan trainen en/of op de bank iets onderuit gezakt en hem op je buik leggen, de mijne vind het zo wel heel leuk! Misschien is dat een optie om zijn nekje sterk te maken… Mijn dochter heeft bijna nooit tummy time omdat ze t ook echt heel verschrikkelijk vind en heeft door die andere opties wel een sterk nekje.. succes 😘

3 jaar geleden

Een handdoek rol onder de schouders/armen leggen, of je bene opgetrokken en dan tegen je benen aan zetten en dan bijvoorbeeld iets ervoor ( tv/ papa) wat hij leuk vind om naar te kijken

3 jaar geleden

Probeer iets onder zijn borst te leggen, leg hem op zn buik over je eigen benen heen, en vliegtuigje vasthouden. Je kan m vast houden met dat hij naar voren toe kijkt, hem dan zo ombuigen dat hij met zn kont tegen jou aan zit en zn beentjes naar beneden, en dan zn gezicht naar voren zodat hij dus een soort van tegen je aanzit maar dan hangt hij boven de vloer, dat vind mijn baby echt heel leuk, en dan zo rondlopen en in de spiegel kijken enzo

3 jaar geleden

Een buikligkussen maakte het voor onze dochter leuker :)

3 jaar geleden

Hier ligt hij ook nooit op zijn buik op de grond, vindt hij niks aan. Wij gaan weleens op bed of bank liggen en dan hij op de buik, dat houdt hij wel ff vol. Moet wel zeggen dat zijn nek hier juist heel sterk is, dus maak me er niet zo'n zorgen over.

3 jaar geleden

Ooit wel eens een volwassen gezien die een zwak nekje heeft? 😄 Komt allemaal goed met je zoontje hoor :) Ook zonder gedwongen tummy time

3 jaar geleden

Ons zoontje vind het ook helemaal niks. We hebben een speciaal tummy-time kussentje gehaald waardoor hij zijn armpjes minder belast

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Ooit wel eens een volwassen gezien die een zwak nekje heeft? 😄 Komt allem ...
Hier sluit ik mij helemaal bij aan.

3 jaar geleden

Je kan altijd fysio inschakelen, die kan even meekijken en wat oefeningen geven oid. Zelf hebben wij een leuke speeldriehoek van little dutch waardoor het uitzicht heel leuk is! Als je een foto wil zien hoor ik het wel

3 jaar geleden

Spiegeltje of iets met een fel patroon op de grond leggen waardoor dat interessant wordt.

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Ooit wel eens een volwassen gezien die een zwak nekje heeft? 😄 Komt allem ...
Idd!

3 jaar geleden

Reactie op Ymke248

Ons zoontje vind het ook helemaal niks. We hebben een speciaal tummy-time k ...
Is het niet juist ook heel goed dat ie wel zn armpjes gebruikt? Hij zal ook moeten leren om zichzelf op te drukken en zn gewicht verdelen als hij gaat kruipen. Als je zn armpjes altijd ontlast, zijn ze daar dan niet te slap voor? Qua spiersterkte bedoel ik? Mijn kinderen vonden het alledrie niks aan op de buik, maar konden zich wel al snel opdrukken en gingen daardoor toch er wat meer de lol van inzien.

3 jaar geleden

Waarop laat je de kleine liggen. Kan zijn dat hij het zachte niet lekker vindt en het op een hardere stevigere ondergrond wel doet.

3 jaar geleden

Reactie op famkke

Je kan altijd fysio inschakelen, die kan even meekijken en wat oefeningen g ...
Graag!

3 jaar geleden

Reactie op Patricia353

Waarop laat je de kleine liggen. Kan zijn dat hij het zachte niet lekker vi ...
Grond of in zijn box of ons bed

3 jaar geleden

Onze dochter ligt ook maar weinig op haar buik doordat ze veel spuugt en het daardoor ook niet prettig vind. Het is toch vanzelf enorm ontwikkeld door haar gewoon te dragen en daarbij tilt ze vanzef haar hoofd op. De kinderarts heeft ons ook benoemd dat het ontwikkelen echt vanzelf goed komt en dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken (ik was namelijk ook erg bang omdat wij haar bijna nooit konden neerleggen). Wat wij wel deden was na het verschonen altijd 1 minuutje op het aankleedkussen op de buik, we hebben een soort sneewbol met muziek die zij erg mooi vind, die houden we dan voor en dan red ze het heel eventjes, voor ze gaat huilen pakken we haar weer op. Dit heeft blijkbaar toch ook geholpen. Komt echt goed met jullie mannetje 🍀

3 jaar geleden

Reactie op Alinda35

Is het niet juist ook heel goed dat ie wel zn armpjes gebruikt? Hij zal ook ...
Hij gebruikt zijn armpjes wel Maar heeft met het kussen meer controle omdat hij niet én zijn nekje en zijn schouders ineens belast. Het is een soort steuntje waardoor we oefeningen met zijn nekje mee kunnen doen. Hierdoor vind hij het minder erg en is het niet gelijk huilen. Als het werkt werkt het en hier werkt het ☺️ Ook een tip voor de reflux, tummy-time voor het eten. Hier spuugt hij ook als hij net gegeten heeft dus proberen het zo veel mogelijk voor het eten en anders wachten we of slaan we een momentje over als hij te veel honger heeft. Hij kwijlt er wel veel bij 😂

3 jaar geleden

Tips die ik kreeg van de fysio; - Oefenen op jou buik, zo traint ze ook om haar hoofdje omhoog te houden. - Leunen met haar/zijn bovenlijfje over je bovenbeen (als jij zit). (Zelfde idee met een handdoekrolletje onder hun borst. Als ze daarmee oefenen zal een gewone buikligging ook beter gaan.

3 jaar geleden

Hi! Onze meid (17 weken) vond het ook maar niets. Weken lang hebben we verschillende dingetjes uirgeprobeerd. En uiteindelijk hielp deze manier het beste bij haar: een handdoekje onder haar oksels opgerold voor extra steun en een bewegend speelgoed met geluid voor haar neerzetten. Dit wekte haar nieuwsgierigheid en al gauw begon ze het goed te volgen. Dit hebben we vaker herhaald op een dag. We zagen dat ze het steeds langer vol hield op de buik en zelfs leuk begon te vinden. Kleine glimlachjes kwamen ter voorschijn :)