14 Reacties

3 jaar geleden

Niemand?

3 jaar geleden

Ik denk niet dat het kwaad kan zo lang hij nog niet omrolt. Afbakenen word afgeraden vanwege omrollen. Misschien na denken over wat hierna een oplossing is misschien wel slim. Fedde en kees lakentje bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

Geeft hij ook nog helemaal geen signalen dat hij aan het oefenen is? Zou namelijk wel vervelend zijn als hij het opeens wel kan en je per direct moet stoppen. Rustig afbouwen geeft jezelf denk ik meer rust. Kijk inderdaad voor nunki laken en bundi slaapzak bijvoorbeeld. Of alleen de slaapzak. Je hebt ook slaaptunnels. Stuk goedkoper en hetzelfde idee. Dat zijn alledrie dingen die je nog lang kan gebruiken. De slaapzak van Fedde en Kees is veel op vinted te vinden.

3 jaar geleden

Mijn kindje sliep ook beter met inbakerdoek. Ik heb echter wel met 4 maanden afgebouwd omdat ik niet het risico wilde lopen dat als hij ineens ging omrollen met bakerdoek aan🤭 dat is best wel gevaarlijk. Ben begonnen met 1 arm eruit, toen 2 armen en vervolgens overgegaan op slaapzak. Ging goed hier

3 jaar geleden

Zolang hij nog niet rolt, maakt het niet uit, maar op basis van zijn leeftijd zou ik toch zeker gaan proberen af te bouwen hoor 😬

3 jaar geleden

Mijn dochter wil ook nog steeds ingebakerd worden, nu 5,5 maand oud. Erg lastig om het af te bouwen omdat zij zichzelf continu met haar armen wakker maakt/houdt. Wij hebben het slaapzakje van Fedde en Kees & proberen op die manier het rustig af te bouwen. Maar is nog niet zo gemakkelijk 😅

3 jaar geleden

Nou, ik heb hier hetzelfde probleem. Alleen kan mijn dochter dus wel al omrollen. Ze kan niet slapen zonder ingebakerd te worden en dat begint nu wel echt een probleem te worden. Ik doe een dekentje tot op d’r heupen en goed ingestopt zodat ze niet kan rollen. Maar alsnog, ik heb het zo vaak geprobeerd om in een slaapzak te doen maar het is lastig!

3 jaar geleden

Bij mijn dochter 2 jaar geleden ook ingebakerd, toen was het erg koud dus met afbouwen deed ik haar een pyjama aan met dikke mouwen en ingestopt onder de deken.

3 jaar geleden

Reactie op Linndaa

Bij mijn dochter 2 jaar geleden ook ingebakerd, toen was het erg koud dus m ...
Pyjama en slaapzak bedoelde ik, ze kon haar armen niet buigen zowat en als ik ze dan onder de deken stopte dan bleven ze wel even zitten.

3 jaar geleden

Wij zijn echt cold turkey gestopt met inbakeren, en eerlijk hebben wij niet echt veel last ervaren ermee dat hij niet sliep. Op de opvang deden ze al niet inbakeren dus moesten wij alleen de nachten hier nog beetje onze draai in vinden. Hebben hem gewoon in een Hema slaapzak neergelegd. Of een slaapzak met mouwen die wat strakker zitten voor het veilige gevoel. + dekentje erover heen en meneer slaapt nu super goed. Ik vond het ook heel lastig hoor in het begin.. dacht echt; nee daar gaat me rust, maar eerlijk.. zolang jij je er rustig onder houd merkt je kleintje het ook.

3 jaar geleden

Wij zijn ook cold turkey gestopt ! Hebben wel het fedde en Kees lakentje die toch wat extra druk geeft . Ze slaapt gelukkig niet anders . We wilde het omrollen wel voor zijn ! Succes

3 jaar geleden

Zou anders een verzwaarde babyslaapzak wat zijn? Of een buikband? Puckababy heeft een buikband die je kunt kopen om de grotere slaapzakjes op hun plek te houden maar geeft tegelijkertijd ook geborgen gevoel.. lastig hoor. Ik zou ook gezien de leeftijd stoppen en je voorbereiden op een paar hele zware nachten met weinig slaap. Hopelijk pikt hij het daarna op!

3 jaar geleden

Als hij wel signalen geeft van het willen omrollen bijv met zn armen omhoog naar zijn zij toe uitstrekken of heel hoog de beentjes optrekken en eventueel naar zijn zij proberen te gaan dan zou je het beste kunnen stoppen met inbakeren of afbouwen. Wij hebben de swaddle up gebruikt en hij gaf signalen van omrollen met 4 maanden en zijn toen cold turkey gestopt en hij is pas met 5,5 maanden echt gaan omrollen van rug naar zijn buik

3 jaar geleden

Ik heb mijn baby ook best lang ingebakerd , sinds 1,5 maand niet meer . ( hij is 6 mnd nu ) Ik ging op een naar andere nacht stoppen met inbakeren en dat was 4-5 dagen opstaan in de nacht om hem speentje te geven en te troosten , daarna sliep hij weer normaal. Sinds dien ook nooit meer wakker in de nacht . Hij slaapt nu van 19:00 tot 7 in de ochtend . Ik heb wel een warme slaapzak van Alvi Baby waar ik erg tevreden ben , en natuurlijk pyjama er onder . Je moet er ooit vanaf , misschien paar slechte nachten maar daarna slapen ze weer normaal. Heb je al geprobeerd zonder in te bakkeren hem laten slapen ?