15 Reacties

10 maanden geleden

Hij eet en drinkt in de newborn

10 maanden geleden

Kan hij met hulp zitten? De ikeastoel heeft een opblaasbare zitverkleiner daar zat mijn zoontje stukken beter in als in de babyset van Stokke. Heb je ook fysio aan huis?

10 maanden geleden

Reactie op Banjer

Kan hij met hulp zitten? De ikeastoel heeft een opblaasbare zitverkleiner d ...
Inderdaad. In de trip trap zit ons zoontje heel wankel en in die van de IKEA met opblaasbaar kussentje zit hij veel steviger.

10 maanden geleden

Reactie op Banjer

Kan hij met hulp zitten? De ikeastoel heeft een opblaasbare zitverkleiner d ...
Ja met hulp wel, en hij wil steeds vaker 'sit-ups' gaan doen vanuit de newbornset. We hadden fysio, dit schoot niet veel op, bleef overstrekken ect en niet ontwikkelen. Later wederom nog eens na een osteopaat geweest en sindsdien maakt hij sprongen, over 3 weken wel weer op controle bij de kinderarts

10 maanden geleden

Reactie op Demi2001

Ja met hulp wel, en hij wil steeds vaker 'sit-ups' gaan doen vanuit de newb ...
Als hij met hulp kan zitten, de ikeastoel met zitverkleiner proberen. Fijn dat hij nu wel sprongen maakt. Ik vroeg naar de fysio omdat zi ook goed tips kunnen geven over welke stoel en/of toch de newbornset. Of de babyset met kussen en dan aan de zijkanten handdoeken enz stoppen. Die laatste is ook maar tot 9 kilo

10 maanden geleden

Reactie op Banjer

Als hij met hulp kan zitten, de ikeastoel met zitverkleiner proberen. Fijn ...
Ja ik dacht dus altijd dat als een baby niet zelfstandig kan zitten ze dus ook niet recht op mogen zitten. Maar hij eet nu wel gewoon al brood ect dus vind het zelf een beetje raar om hem dan ook in de newbornset te houden. Ik heb de ikea stoel met opblaasbare kussen besteld en haal.ik morgen op. Bedankt voor de tip

10 maanden geleden

Reactie op Demi2001

Ja ik dacht dus altijd dat als een baby niet zelfstandig kan zitten ze dus ...
En is ook geïnteresseerd in het pakken van eten, en als je half achterover ligt wil dat niet en wordt hij weer beperkt. Dus gauw op na de ikea

10 maanden geleden

Reactie op Demi2001

Ja ik dacht dus altijd dat als een baby niet zelfstandig kan zitten ze dus ...
Liever niet, als ze niet zelfstandig kunnen zitten. Wij hebben Top fysio ivm vroeggeboorte en zij vertelde dat hij best tijdens het eten in de kinderstoel mocht, maar niet om verder in te zitten zolang hij niet zelfstandig kan zitten. Graag gedaan. Denk dat hij het heel leuk vind om rechtop te zitten, die van mij straalde helemaal de eerste keer

10 maanden geleden

Reactie op Banjer

Liever niet, als ze niet zelfstandig kunnen zitten. Wij hebben Top fysio iv ...
Ben benieuwd! Alleen tijdens het eten idd!

10 maanden geleden

Misschien kun je het met een wipstoel proberen als overbrugging. Wij hebben er zo eentje die je ook vast kunt zetten.

10 maanden geleden

Hier gister een heel blij mannetje in de stoel van de ikea, tijdens eet momenten gaat het goed !

10 maanden geleden

Reactie op Demi2001

Hier gister een heel blij mannetje in de stoel van de ikea, tijdens eet mom ...
Gaat een wereld voor hem open 😍 En misschien stimuleert dit het willen zitten ook wel voor hem.

10 maanden geleden

Heel herkenbaar! Onze zoon (net 10mnd) is motorisch ook zo traag haha maar omdat hij ouder wordt en grotere stukken kan gaan eten mochten we van de fysio hem in de stoel vd ikea zetten. Daarin heeft hij met verkleiner minder ruimte. Gewoon alleen tijdens het eten en de rest de rug/buik momenten stimuleren. Ook onder behandeling vd osteo en een maand geleden ineens begonnen met draaien en sinds deze week zelfs met tijgeren en zelfstandig zitten. Het is soms een lange, gefrustreerde weg maar als je met kleine momentjes opbouwt kan hij het wel. Hij is oud genoeg dat z'n rugspieren het aan kunnen kreeg ik te horen!

10 maanden geleden

Reactie op KirstenvND

Heel herkenbaar! Onze zoon (net 10mnd) is motorisch ook zo traag haha maar ...
Ze komen er vanzelf🤣