7 Reacties

2 jaar geleden

Hoi, wat sneu 😔. Zou een extra fles in de middag helpen? En eventueel een extra fruitmoment ipv cracker/soepstengel? Fruit met veel vezels, zoals pruimen, 1x per dag? Hier ook een tijdje keiharde ontlasting gehad en toen hielp een dagelijks potje pruim. Veel sterkte!🍀

2 jaar geleden

Helaas herkenbaar 😢. Zo sneu.. Heel veel moeite, harde ontlasting, ook een scheurtje idd. Wij geven sinds April elke dag een zakje vezels in de fles. Dit werkt echt super goed. Daarnaast doe ik een scheutje olijfolie door haar groentehapje, en geef ik om de dag een zakje met pruimen. Wij hebben deze maand weer contact met de huisarts over hoe en wat. Ze vertelde ons dat de darmen hiervan niet lui kunnen worden, en dat je absoluut wil voorkomen dat ze angst krijgt om te poepen.

2 jaar geleden

Wij geven Macrogolum poeder. Op recept via kinderarts, mag je zelf mee 'kokkerellen', totdat het werkt. Hier twee schepjes per dag (in twee flessen) en het helpt hem zeker!

2 jaar geleden

misschien kan je pasta aan schaven of koekjes ofz zodat het eten verteert en extra water geven en of camille thee wat ik doe als ik zie dat ontsparing te hard is of het lukt niet ik geef dan sinsaaszppel in zijn fruit je bv appeler sinaasappel of in zo een knabbelspeel stukjes sinaasappel het helpt namelijk om kaka te doen en voor de rode bille kan bepanthen of die grijzen iets met derma is grijs met rood die helpt heeel goed maar laatst ondekt ik mustela spray voor de poep die is ook goed tot nu toe succes en beterschap

2 jaar geleden

Verdrietig is dat he, als je ziet dat je kindje last heeft.. Ik zou proberen wat meer vezels toe te voegen aan t dieet, die zorgen voor soepelere stoelgang. - geef je volkorenbrood? - je zou wat chia pudding kunnen maken en dat geven ipv kwark. Kwark is heel machtig en 'dicht' dus misschien is yoghurt beter omdat daar meer vocht in zit. - wij geven tegenwoordig smorgens (volkoren) pap (met een lepel) in plaats van melk. Je kunt bijna de klok erop gelijk zetten dat ze binnen een half uur daarna poept 😅 - je kunt vezelrijke groente en fruit proberen, bijvoorbeeld knolselderij, pruimen, sperzieboontjes, Pompoen, framboosjes, peer. - of juist waterige groente zoals Courgette, Tomaten, komkommer - je kunt een scheutje olijfolie door de groentehap heen mengen, dat maakt het ook allemaal wat soepeler. Wel belangrijk om te weten dat je vezels langzaam moet introduceren. Als je eerst beperkt vezels eet en ineens veel krijgt, kun je daar ook van verstoppen. En natuurlijk veel drinken erbij of voedingsmiddelen met veel vocht geven. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat!

2 jaar geleden

Dank voor de tips! Ik ga experimenteren met de mogelijkheden. Altijd lastig dat je dan even moet afwachten of het werkt en wat dan precies werkt. Hier kan ik zeker wat mee, dank jullie wel 🙏

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft sinds zijn geboorte al hele harde ontlasting. Het enige wat hier helpt is 2 keer per dag een zakje macrogol. Misschien kun je dat aanvragen? Je kan het volgens mij eventueel ook bij Kruidvat kopen.