8 Reacties
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ik heb Happy Weight aangeschaft. Dit is een programma gemaakt door diëtisten en voedingsdeskundige (goedgekeurd door Voedingscentrum) van 15 weken ( werd bij mij vergoed door de zorgverzekeraar) wat je helpt om je levensstijl gelijkelijk aan te passen. Het is geen dieet maar een cursus met opdrachten die je heel veel leert over gezonde voeding. Ik ben nu over de helft en ik kan zeggen dat het echt werkt!!!
Ik ben altijd verslaafd geweest aan suiker en had geen controle over mijn voeding. Kon geen nee zeggen als er getrakteerd werd en had stiekem plekjes waar ik eten verstopte. Dit is echt helemaal weg. Heb volledig de controle, kan nee zeggen en kies zelf wat en wanneer ik wel wat lekkers eet.
Ik ben inmiddels 13 kilo kwijt ! Heb geen honger en kan heerlijk eten. Dat raad ik iedereen echt aan ! Ik kan je geen tips geven (behalve dit programma aanschaffen) want het is een heel geleidelijk proces. Je begint echt bij week 1 als je te snel gaat dan wordt het een dieet en leer je niet je levensstijl aanpassen waardoor je gaat jojoën. Uiteindelijk toen het boek het aangaf ben ik de app van het Voedingscentrum gaan gebruiken om volgens de schijf van 5 te eten. Er is ook een recepten app van het Voedingscentrum. Maar dit moet je pas doen als je daar bent in het programma.
Succes !
2 jaar geleden
Ik kon mijn bericht niet aanvullen. Ter aanvulling ik raak een halve tot een kilo per week kwijt hier mee :)
2 jaar geleden
Door een calorie tekort val je af. Altijd.
Dat betekent minder calorie inname dan uitgave. Probeer veel proteïne te eten om weinig tot geen spiermassa te verliezen. Bewegen helpt ook.
Belangrijkste is dat je niet als een gek gaat diëten want kans bestaat dat je een terug val krijgt. Probeer met kleine aanpassingen je levensstijl te veranderen 👍🏼 😊
Hierdoor ben ik zelf 30 kilo kwijt na mijn zwangerschap.
Je kan het 🤩 succes
2 jaar geleden
Mij lukt het ook niet zonder een stok achter de deur. 4 jaar geleden 20 kg afgevallen met weight watchers en vorige week weer gestart hiermee. Voor mij heel fijn omdat je eigenlijk alles mag, maar vooral keuzes leert maken. Zondigen is geen probleem, maar de dag erna weer even balansen.